Waar in nederland meyle onderdelen bestellen

Gestart door capri, 29-12-2009 08:20:21

Vorige topic - Volgende topic

V70R-obert

Wat is het prijsverschil dan tussen een Volvo draagarm en één van Meyle? Ik heb me laten vertellen dat draagarmen van 'Moog' ook erg goed zijn maar die kosten €280,-  per stuk volgens mij nog duurder dan origineel?

reneetje

Citaat van: thuur op 26-04-2010 22:46:22
Citaat van: Ludo op 26-04-2010 22:44:09
Wat lees ik dan verkeerd?.

Hij schrijft dat ie binnenkort draagarmen gaat bestellen bij de dealer, en voor de stabilisatorstangen zoekt ie elders een adres.
Is het dan zo vreemd als ik vraag, waarom de stabilisatorstangen niet ook bij de dealer. ???

Dat is helemaal niet vreemd, als je de dealerprijs van de stangetjes weet. Zoals ik al zei.

Gr :evil:

Wat kost zo´n stangetje dan bij de dealer ?

Heb laatst er eentje vervangen van de S60 , is volgens mij hetzelfde als bij de 850/X70 , ding koste maar 14,10 ex de btw bij de automaterialenzaak...
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Dat is helemaal niet vreemd, als je de dealerprijs van de stangetjes weet. Zoals ik al zei.

Gr :evil:

Daarom dat ik de vraag stel, waarom voor de draagarmen wél de hoofdprijs betalen, en voor de stabilisatorstangen dan weer niet.  :eusa_doh:

Ludo

Citaat van: V70R-obert op 26-04-2010 22:48:59
Wat is het prijsverschil dan tussen een Volvo draagarm en één van Meyle? Ik heb me laten vertellen dat draagarmen van 'Moog' ook erg goed zijn maar die kosten €280,-  per stuk volgens mij nog duurder dan origineel?

Als je voor imitatie méér gaat betalen dan origineel, ben je echt wel goed bezig.  :eusa_doh:

V70R-obert

Citaat van: Ludo op 26-04-2010 22:52:32
Citaat van: V70R-obert op 26-04-2010 22:48:59
Wat is het prijsverschil dan tussen een Volvo draagarm en één van Meyle? Ik heb me laten vertellen dat draagarmen van 'Moog' ook erg goed zijn maar die kosten €280,-  per stuk volgens mij nog duurder dan origineel?

Als je voor imitatie méér gaat betalen dan origineel, ben je echt wel goed bezig.  :eusa_doh:
Ik zal niet meegaan in de sfeer van dit topic, maar er stond toch echt een vraagteken, zo van, geen idee wat origineel kost..

thuur

Citaat van: Ludo op 26-04-2010 22:50:03

Daarom dat ik de vraag stel, waarom voor de draagarmen wél de hoofdprijs betalen, en voor de stabilisatorstangen dan weer niet.  :eusa_doh:

Imitatiedraagarmen (Spidan) zouden mij (met 30% korting) ruim 370 euro kostten. Ik heb originele (ook met korting) voor 350 euro gekocht.

Stabi's zijn imitatie zo'n 15 euro (zoals Rene zegt), origineel is de laatste prijs wat ik gehoord heb 75 Euro en 12 eurocent. Per stuk ja.

Gr :o

Ludo

Citaat van: V70R-obert op 26-04-2010 22:56:20
Ik zal niet meegaan in de sfeer van dit topic, maar er stond toch echt een vraagteken, zo van, geen idee wat origineel kost..

Was ook niet om iemand af te branden hoor.  ;D
Origineel, zonder korting kost ongeveer 210 euro.
Reactiestangetjes ongeveer 60 euro.

Ludo

Citaat van: thuur op 26-04-2010 22:59:53
Stabi's zijn imitatie zo'n 15 euro (zoals Rene zegt), origineel is de laatste prijs wat ik gehoord heb 75 Euro en 12 eurocent. Per stuk ja.

Stel, dat je nu ook nog montagekosten moet betalen, 5x zoals je eerder schreef  ;D , ben je dus duidelijk duurder uit.
:P

thuur

Citaat van: Ludo op 26-04-2010 23:07:01
Citaat van: thuur op 26-04-2010 22:59:53

Stel, dat je nu ook nog montagekosten moet betalen, 5x zoals je eerder schreef  ;D , ben je dus duidelijk duurder uit.
:P

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar iedere gek die een steeksleutel kan bedienen kan ze na 2x wel zelf vervangen hoor ;D

Ik vind het prijsverschil ongehoord, vandaar dat ik ze wel 5x wil vervangen voor dat geld.

Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 26-04-2010 23:08:49
Ik vind het prijsverschil ongehoord, vandaar dat ik ze wel 5x wil vervangen voor dat geld.

Gr ;)

Ja en nee.
Kwaliteit zegt ook wat, (minimum) 5x vervangen in dezelfde termijn bv... 

Maar goed, nog steeds geen antwoord op de vraag.
Waarom vervangt Thomas de draagarmen dan ook niet, door een goedkoop exemplaar.
Dat kan dan toch ook om diezelfde reden?.

V70R-obert

Volgens mij vreet een Volvo reactiestangen als waren het zoute stengels. Als originele beter zijn dan sta je voor die €60-70 niet ieder jaar je eerst te ergeren aan rammels om ze daarna wéér te moeten vervangen. Ik heb vorig jaar € 28,- betaald per stangetje en nu rammelt de linker al. Als ik op de site kijk van onze plaatselijke onderdelenboer waren deze van Moog. Nog even over draagarmen, je kunt originele draagarmen toch ook laten reviseren? Dit lijkt me fors goedkoper dan nieuw.

Ludo

Citaat van: V70R-obert op 26-04-2010 23:22:12
Als originele beter zijn dan sta je voor die €60-70 niet ieder jaar je eerst te ergeren aan rammels om ze daarna wéér te moeten vervangen.

Op dit forum zijn zat berichten te lezen, dat deze onderdelen pas de eerste keer aan vervanging toe zijn bij ±2 ton.
Als jij daarnaast, originele onderdelen jaarlijks moet vervangen, kost het je niks, dat valt onder garantie.
Maar ik zou me dan wel afvragen, wat er dan mis is waardoor dit euvel telkens optreed.

razorx

Om hier even op in te haken:

Ik heb indertijd endlinks van Delphi-Lockheed gebruikt, na 40dkm beginnen ze te rammelen. Leuke score voor imitatie maar veel te vroeg.
Ze kostten 15 euro per kant. Als ik het goed heb kost origineel Volvo 45,- per kant.

Corrigeer me als ik fout zit maar ik denk dat die originele op de lange duur goedkoper zijn.
Ik doe een gokje, maar het zou me niet verbazen dat die originelen het redden to pak em beet een ton of twee.

Waarom die waarde? Omdat Volvo er in het ontwerp van de 850 er naar streefde dat je twee ton moet kunnen rijden zonder gezeur. Over de grote lijn klopt deze waarde.

Als iemand andere ervaringen met de originele end-links heeft is dat een welkome en interressante bijdrage.

Groeten,
Yits.

Vulk

Citaat van: Ludo op 26-04-2010 23:13:26
Citaat van: thuur op 26-04-2010 23:08:49

Gr ;)

Ja en nee.
Kwaliteit zegt ook wat, (minimum) 5x vervangen in dezelfde termijn bv... 

Maar goed, nog steeds geen antwoord op de vraag.
Waarom vervangt Thomas de draagarmen dan ook niet, door een goedkoop exemplaar.
Dat kan dan toch ook om diezelfde reden?.

Ludo

een draagarm vervangen is behoorlijk wat werk + de auto moet uitgelijnd worden. Dus die wil ik origineel en die zullen 350 euro kosten.
De rammelstangetjes kosten origineel 150euro en zitten er op een kwartier in, geen uitlijning nodig.
Ik lees goeie zaken over Meyle rammelstangen dus ik wil het best wel eens proberen... Met de draagarmen gok ik liever niet. :)

Ludo

Citaat van: Vulk op 27-04-2010 06:22:02
De rammelstangetjes kosten origineel 150euro en zitten er op een kwartier in, geen uitlijning nodig.

Dat is met originele zo.
Maar ook met imitatie?.
Die vertonen al speling binnen 10.000km.
Op termijn ga je dus wél uitlijnen, dan is er van de 'restschade' niet eens gesproken...

Maar goed, wie niet horen wil...   :evil: