uitlaatspruitstuk vraagje,kan dit kwaad?

Gestart door Rijns_t5r, 29-12-2009 21:18:27

Vorige topic - Volgende topic

Rijns_t5r

ik wil graag weten of deze scheurtjes kwaad kunnen,wie kan mij hier meer over vertellen?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Een paar (beginnende) scheurtjes zijn niet erg, maar die aan de bovenkant (1e foto) is wel zorgwekkend. Zit aan de buitenkant witte of zwarte aanslag? Zo ja, dan is het door..

Gr :-\

Rijns_t5r

zou ik morgen ff moeten kijken arthuur.
dit zou het vervangende spruitstuk moeten worden,maar heb er een hard hoofd in  :(

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

volvobug

Zie ik het goed dat het een gietijzeren spruitstuk is? Mogelijk kun je het lassen. Ik heb anderhalf jaar geleden op vakantie een breuk ontdekt in mijn uitlaatspruitstuk, zie

Heb er door een lokale autowerkplaats een dikke las op laten leggen, tot op heden OK  :D Ze hadden het eerst goed voorverwarmd om krom trekken tegen te gaan. Bleek bij montage ook geen probleem te geven.

Had al bij de Volvo in Geneve geinformeerd voor een nieuw spruitstuk, zou me 400 euro kosten, nu was ik voor een tientje klaar  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: Rijns_t5r op 29-12-2009 21:18:27
ik wil graag weten of deze scheurtjes kwaad kunnen,wie kan mij hier meer over vertellen?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8M3KZ3TG-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWRJZDAQ-D.jpg

robert
Ik zou hem botweg vervangen door een goed exemplaar.

Waarom: Je motormanagement zal vroeg of laat niet meer de juiste waarden meten .

Je ECU (computer die de hele aansturing van je motor bepaalt), haalt haar informatie o.a. van de lambda sonde.
Als je een lek hebt voor die sonde is de informatie onbetrouwbaar. dus je motor loopt niet met de juiste branstof lucht verhouding.

Motto: Ga niet voor el-cheapo, doe het goed of niet. ;)

Het minder aardige antwoord, uitdrukkelijk niet onaardig bedoeld:
Wat verwacht je zelf van een defect onderdeel zoals je toonde op je plaatje?