Winterwielen Volvo geliefd bij dievengilde

Gestart door innocenti, 30-12-2009 10:05:45

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Ik lees net het Brabants Dagblad. Hierin wordt Volvo rijders geadviseerd wielsloten te monteren.

Reden: Airbags raken steeds minder in trek bij het dievengilde. De prijzen zijn enorm gezakt van gebruikte airbags. Opvallend is de toename van diefstal van winterwielen, waarbij de wielen hardhandig onder de auto worden verwijderd met meestal schade aan de auto. Voorkeur voor wielen van Volvo en van trucks.

Info afkomstig van een woordvoerder van Bovemij.

Doe er alle jullie voordeel mee.

basphil

Onlangs is er een nieuwe trend ontstaan inplaats van dat ze airbag of radio stelen gaan ze er nu met je winterbanden vandoor!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/453597/2009/12/30/Trend-onder-dieven-velgen-en-winterbanden.dhtml

BenC70ES

Die reactie op het artikel  :eusa_wall:   

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

animalT5R

Stond dit niet al ergnst op het forum???
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

basphil

Ja klopt een beetje stom het is al gemeld ik las het net :eusa_wall: :eusa_wall:

-D©©©L-

Gelukkig heb ik geen autobedrijf waar de wagens buiten "in de showroom" staan op winterbanden/lichtmetaal.

bassie81

Citaat van: BenC70ES op 30-12-2009 11:54:25
Die reactie op het artikel  :eusa_wall:   

Ik ga daar mijn banden voortaan kopen, voor € 50 wil ik wel hoor  ;D

Emiel

Gaat niet zozeer om lichtmetaal met winterbanden, maar lichtmetaal in het algemeen.

Bij ons is het nu al een paar keer voorgekomen dat nieuwe auto's op bakstenen stonden. En dan zet je er wielsloten op..je slaat een linkse buitentapper op en je hebt het velgslot nog los.

Vandeweek hebben ze nog koplampen uit 3 nieuwe V50's gestolen (raam ingeslagen), roofrails van een V70N gestolen en geprobeerd om de roofrails van een nieuwe XC70 los te breken (zit van binnenuit vast), met deuken in het dubbele plaatwerk tot gevolg.

Je kan het beveiligen wat je wilt, als ze het echt willen hebben dan lukt het ze toch wel. Zelfs de oud ijzer/ banden container werd opgebroken.

Frappant dat ze niks van de 340's wilden hebben. :eusa_think:

Bij Renault hebben ze laatst complete interieurs uit auto's gestolen.

Jeff

Emiel,

Is der dan geen toezicht s'vonds op die industrie tereinen...? Bij ons rijden s'vonds mensen rond van een beveiligings bedrijf die de boel in de gaten houden! :eusa_think: Of dit goed werkt is een 2de natuurlijk...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

-D©©©L-

Er zijn hier al dealers die hoog hekwerk om de hele toko hebben staat, inclusief hoogspanningsdraden en knipdetectie.  Het zou bij een gemiddeld huis van bewaring niet misstaan.

daytonawim

Geld uitgeven aan beveiliging kan nooit kwaad, je moet alleen letten op welke veiligheid je denkt te kopen..

Beveiliging op een industrie terrein is zeker een goede optie, want die dieven blijven dan wel weer
weg, hiervoor heb je alleen wel een aantal betrokken beveiligers nodig en die zijn slecht te vinden.

Inplaats van bedrijven voor de beveiliging in te huren kan je beter zelf iets organiseren, dan weet je
tenmiste welk personeel je hebt lopen.

Middels toegangswegen kunnen eenvoudig kentekens scans gedaan worden, koppel deze systemen
aan elkaar van alle terreinen in de buurt en je ziet zo wie waar rond rijd, en waar je op moet letten.

Tevens kan je met dit systeem auto's beveiligen, want je krijgt gewoon een melding als een auto
met een verkoop kenteken het terrein verlaat, of een auto het terrein verlaat met een kenteken dat er
niet op is gereden.

Nadeel is dat de dieven hun werk terrein dan wel weer gaan verplaasten.

hathü

Volgens een artikel vandaag in De Gelderlander zijn de velgen van het automerk Volvo het meest in trek bij het dievengilde. :(

Turbo-Geek

Logisch, een veel gebruikte maat voor met name franse auto's en vaak voorzien van goeie dure banden.
Doordat de keuze in die markt relatief beperkt is (tov bijv VAG) blijven die velgen relatief duur en loont het de moeite.
Bovendien zijn er ook steeds meer Volvo's op de weg dan bijv. 10 jaar geleden dus zal de vraag naar dit soort velgen stijgen en ik denk dat de voorliefde voor originele velgen onder de Volvo eigenaren ook een rol zal spelen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbo-Geek

The things you own end up Owning you !

pwassink

Is al een hele tijd zo,  bracht in 2005 de wagen voor een garantiebeurt in zutphen, kwam aanrijden en er stond er een nogal scheef in
horizontale zin op de klantenparking, ik denk van jee die zit in elkaar, bleek van een baksteen afgedonderd te zijn rechtsvoor.
de andere drie bakstenen hadden het wel gehouden blijkbaar.  Alle velgen waren dus foetsie  .

Was een auto van een andere klant die hem daar de vorige avond nog even neergezet had voor een beurtje ..   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂