Te koop ivm ...

Gestart door The Saint, 31-12-2009 13:32:19

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Ik zie vaak advertenties (van auto's) waarbij melding wordt gemaakt van de reden van verkoop. Meestal vind ik dit overbodige en zeer onbetrouwbare informatie. Als het er niet bij zou staan zou ik er ook niet naar vragen. Als het antwoord 'negatief' is krijg je toch de waarheid niet te horen. Bovendien is de reden voor een verkoop volgens mij van geen enkele waarde voor de koper. Of hebben jullie weleens iets gekocht omdat de verkoper een goede reden had voor de verkoop?

No shirt no shoes, no pinball

Vulk

Ik denk dat het vooral in de omgekeerde richting werkt. De eerste vraag van veel potentiƫle kopers is "waarom doe je hem weg"?

wolff

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van...
Als de aangeboden waar het geld waard is, dan is de reden van verkoop niet van belang. Zelf zou ik er inderdaad ook nooit naar vragen.
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

daytonawim

Lastige vraag, wel aardig om te weten maar wat doorvragen kan beslist geen kwaad.

Een paar jaar geleden zelf een auto ingeruild, ivm overlijden, als de beste man had doorgevraagd
had ie er achter gekomen dat de automaat kaduuk was, zelfs een proefritje of even op de brug zetten
was niet nodig.Er werdt helemaal niets gevraagd ik kreeg gewoon een prijs geboden, met of zonder
dure navigatie.

En het ging niet om een flut bedarg !

Laserblue

Citaat van: daytonawim op 31-12-2009 13:44:00
Lastige vraag, wel aardig om te weten maar wat doorvragen kan beslist geen kwaad.

Een paar jaar geleden zelf een auto ingeruild, ivm overlijden, als de beste man had doorgevraagd
had ie er achter gekomen dat de automaat kaduuk was, zelfs een proefritje of even op de brug zetten
was niet nodig.Er werdt helemaal niets gevraagd ik kreeg gewoon een prijs geboden, met of zonder
dure navigatie.

dus de automaat was overleden?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

The Saint

Jij bedoelt volgens mij de staat van onderhoud, conditie van het te koop staande. Dat is uiteraard interessant (essentieel) om te weten.

Maar nu staan er 2 identieke 850's te koop. De ene "Wegens verhuizing" en de andere "Ivm andere baan". Is het ene nu beter dan het andere? Ik vind dus van niet.

(Overigens heb jij als ik het goed begrijp iemand opgelicht door een belangrijk gebrek te verzwijgen? Overigens heb ik ook weleens iets ingeruild waarbij ze alleen vanuit hun kantoor naar je auto kijken. Maar dat is dan bij autobedrijven die het bouwjaar, de uitvoering en de kleur blijkbaar belangrijker vinden dan de staat van onderhoud. Daar zullen ze overigens goede redenen voor hebben, ze zijn er niet om jou een plezier te doen.)
No shirt no shoes, no pinball

Freakybaby

Nou, als iemand de auto bijv verkoopt vanwege een leaseauto/verhuizing/werk/gezinsuitbreiding etc is zodra je dat vraagt goed te zien of die persoon liegt. Dan zie je dus ook of die persoon iets verbergt, en je dus extra voorzichtig moet worden.

Qua autobedrijven... Als ze niet willen kijken en er niet naar vragen hoef je het ook niet te vertellen. Qua particulieren vind ik dat nog een plicht om het gewoon te vertellen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Jan_D.

Ben jij dan een wandelende leugendetector?? Sommige mensen liegen/fantaseren zo dat ze het zelf geloven!

Bij inruil bij een garage hoor je wel te zeggen wat er mis is met de auto, maar inderdaad soms kijken ze nauwelijks, vragen het bouwjaar en bieden (n)iets.

daytonawim

Citaat van: Laserblue op 31-12-2009 13:47:58

dure navigatie.

dus de automaat was overleden?  :eusa_think:

De auto reed uiteraard nog prima , maar de automaat gaf regelmatig problemen als deze warm werd,
overigens ingeruild daar waar ie vandaan kwam en zijn onderhoud kreeg.

Als hij eens een vraag had gesteld, had ie ook normaal antwoord gekregen hoor, ben er
nog regelmatig terug geweest.

Overigens nooit wat van gehoord, maar volgens mij is de auto direct de handel in gegaan.

@jan_d, zelfs dat hebben ze niet gevraagd.

thuur

Citaat van: The Saint op 31-12-2009 13:32:19
Ik zie vaak advertenties (van auto's) waarbij melding wordt gemaakt van de reden van verkoop. Meestal vind ik dit overbodige en zeer onbetrouwbare informatie. Als het er niet bij zou staan zou ik er ook niet naar vragen. Als het antwoord 'negatief' is krijg je toch de waarheid niet te horen. Bovendien is de reden voor een verkoop volgens mij van geen enkele waarde voor de koper. Of hebben jullie weleens iets gekocht omdat de verkoper een goede reden had voor de verkoop?

Er is altijd een reden voor verkoop. Verhuizing, ander werk, uitgekeken, leeftijd, technische of optische staat, whatever.

Ik vraag er altijd naar, ook als het vermeld staat. Als ik de indruk krijg dat de auto weggaat omdat er iets (serieus) aan mankeert dan vraag ik door of haak ik af. Of beide ;D

Gr 8)

Wout309t

De meeste keren dat ik een auto verkocht is dat ik iets anders wilde... Maar heb het er geloof ik nooit bijgezet.
2011 V70 2.0T R-Design MT

tackle

de reden om iets te verkopen kan wel degelijk van belang zijn. Als je iets niet meer gebruikt of iets dergelijks, dan ligt het dus niet aan de kwaliteit van het object als reden voor verkoop maar omdat je het niet meer gebruikt. Vind ik altijd wel handig om te vermelden of te weten.
Of iedereen daar waarheidsgetrouw mee omgaat, daar ben ik altijd wel weer nieuwsschierig naar.

Ben

'om wat te verdienen' ben ik nog nooit tegengekomen.  :eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: Jan_D. op 31-12-2009 14:55:45
Ben jij dan een wandelende leugendetector?? Sommige mensen liegen/fantaseren zo dat ze het zelf geloven!

Bij inruil bij een garage hoor je wel te zeggen wat er mis is met de auto, maar inderdaad soms kijken ze nauwelijks, vragen het bouwjaar en bieden (n)iets.

Nee ik ben geen wandelende leugendetector, maar de meeste mensen liegen nog altijd erg slecht (gelukkig).
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

joebar

zou jij dan een auto kopen als er in de advertentie staat:

te koop
mooie T5R
sinds hij TL is geweest trekt hij naar links, en slaat regelmatig af..
schade zie je nix meer van, maar ik voel me er niet safe in, en daarbij zuipt dat ding nog meer dan Bonnie St Claire, is niet bij te houden????
:-X :-X :-X