motorklep sluiting aan 1 kant defect ?

Gestart door Q&A, 31-12-2009 13:36:12

Vorige topic - Volgende topic

Q&A

Wil mijn olie even checken, maar krijg de motorklep niet meer los aan 1 kant. Lijkt wel of de sluiting het aan die kant niet meer doet of dat het zaakje klem zit. Iemand een idee hoe je hem toch kan open maken ?

straat

Hoi Q&A,

Ik hoop dat je hier wat mee kan.. Die van mij is ook wel eens blijven "hangen". Wat bij mij werkt is de kap eerst weer goed in het slot duwen aan de kant waar hij klemt (met beleid uiteraard).  Daarna nog een keer proberen te ontgrendelen van binnenuit. Wellicht dat een beetje sprayen met wd-40 helpt, alhoewel ik niet zeker weet of je daar bij komt...

grt,

Arthur

daytonawim

hathü

De mijne had dat euvel ook. Met twee man kregen we hem open, tip van mijn monteur, 1 man aan de hendel trekken en de ander met beleid op de kap drukken boven de grille, bij mij ging de kap toen open.

walter leever

Kan ook zijn dat de kabel eraf is(moet om de hendel zitten,beetje handremprincipe  ;))

Heb ik ook eens gehad en dan trekt ie 'm niet meer open.oplossing 2 monteurs,waarvan 1 met lange armen,van onder af open gemaakt. :eusa_shifty:

thuur

Citaat van: hathü op 31-12-2009 14:37:19
De mijne had dat euvel ook. Met twee man kregen we hem open, tip van mijn monteur, 1 man aan de hendel trekken en de ander met beleid op de kap drukken boven de grille, bij mij ging de kap toen open.

Of duwen boven het haperende slot.

Oorzaak (behalve een losse kabel) is een foute afstelling of een droog slot. Flink invetten met wit vet, dicht gooien, openen en net zo lang herhalen totdat het soepel gaat.

Vergeet niet het haakje wat in het front haakt te smeren en de scharnieren!

Gr 8)

pwassink

Citaat van: thuur op 31-12-2009 15:55:27
Citaat van: hathü op 31-12-2009 14:37:19

Of duwen boven het haperende slot.

Oorzaak (behalve een losse kabel) is een foute afstelling of een droog slot. Flink invetten met wit vet, dicht gooien, openen en net zo lang herhalen totdat het soepel gaat.

Vergeet niet het haakje wat in het front haakt te smeren en de scharnieren!

Gr 8)

Wit vet ??

Ceramic Grease of heb jij weer een ander wondermiddel ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Gewoon wit vet. Gemaakt voor scharnieren, sloten, e.d. Kan prima in de buitenlucht (carrosserie) gebruikt worden. Leverbaar met of zonder PTFE, Lithium, etc.

Voorbeeld:

Gr :D

Q&A

snelle reacties. cool. linker slot doet het niet (gezien vanuit 'drivers position'). Dat invetten ga ik zeker doen. Moet ik hem eerst nog maar eens los zien te krijgen. Morgen maar eens proberen met een 2e persoon. Is er geen nood truukje voor het geval je kabel bijvoorbeeld gebroken zou zijn ?

fijne jaarwisseling alvast

Q&A

met 2 personen lukt het ook niet. ding zit gewoon klem. Iemand nog een idee ?

hathü

Q&A

En vandaag, nog een keer proberen en gewoon open. Gelukkig. even heel goed gesmeerd en doet het weer als een nieuwe.

elianmars

Bij mijn wagen gaan ze niet allebei tegelijk open. Als ik aan de hendel trek, ontgrendelen ze wel, maar zodra ik de hendel los laat, schiet het linker slot weer vast.
Dan moet ik eerst de motorkap aan de rechterkant iets uit het slot trekken en dan opnieuw aan de hendel trekken. Dan komt ook links los.

Smeren helpt niet. Het lijkt wel of de kabel iets te strak staat voor het linker slot.

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 04-01-2010 11:24:13
Bij mijn wagen gaan ze niet allebei tegelijk open. Als ik aan de hendel trek, ontgrendelen ze wel, maar zodra ik de hendel los laat, schiet het linker slot weer vast.
Dan moet ik eerst de motorkap aan de rechterkant iets uit het slot trekken en dan opnieuw aan de hendel trekken. Dan komt ook links los.

Smeren helpt niet. Het lijkt wel of de kabel iets te strak staat voor het linker slot.

Exact dezelfde klacht heb ik ook... Binnenkort vervangt Thuur de pnp switch en dan moeten we hier ook maar eens naar kijken. Als we een oplossing vinden post ik het wel in mijn blog.

Gr. roger

Piere

Citaat van: rogerV701998 op 04-01-2010 11:29:11
Citaat van: elianmars op 04-01-2010 11:24:13

Exact dezelfde klacht heb ik ook... Binnenkort vervangt Thuur de pnp switch en dan moeten we hier ook maar eens naar kijken. Als we een oplossing vinden post ik het wel in mijn blog.

Gr. roger

Zelfde probleem hier op de V70XC :)
Ik zal je blog volgen ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/