Aan de kook rakende koelvloeistof

Gestart door Peth©oni, 06-01-2004 12:17:07

Vorige topic - Volgende topic

Peth©oni

:-[ Vanmorgen in de file vond mijn T5R het te warm worden en begon te spugen... uit het koelvloeistof reservoir.... hij was niet blij dus.... ik ook niet..... en staat hij bij de garage..... moeten dus maar afwachten wat er aan de hand was/is. Iemand een idee? wellicht het relais van de koelvin of thermostaat of......  ???

Knap lullig allemaal. Maar denk dat ik hem toch maar hou.  ;D

Hoop hem vanmiddag weer op te kunnen halen!  ::)

855-Champagne

Da's knap lullig, hoop niet dat het erger is (poppakking oid).
Het spuiten lijkt echter op een koppakking, hoe stond je temp meter.

Suc 6

reneetje

Thermostaat is een zwak onderdeel in t koelsysteem van de T5R, en de koppakking juist niet.
Mijn oude T5R hetzelfde gehad , nieuwe thermostaat en gaan met die banaan ;)

Ik hoop voor je dat ik gelijk krijg :-\

sucses

Rene

Peth©oni

Ze denken gelukkig de koppakking.....  >:(  :'(

wordt vervolgd

BartRas

Als je koppakking stuk is moet ie ook heet worden tijdens het rijden en niet zozeer in de file! Denk toch eerder aan thermosstaat, of ventilator enz.
there is no substitute for PK's

Guido_Smit

Pethconi let op!, kan ook icindenteel gebeuren omdat de dop van het koelvloeistof reservoir niet helemaal goed aangedraaid is geweest.
Dan kan ook de koelvloeistoftemperatuur zo hoog oplopen en zomaar ineens naar buiten spuiten via de reservoirdop. Ik heb dit zelf enkele maanden geleden ook gehad bij mijn V70T. Vraag maar aan Scub (Koen) en Rogier deze hebben dit ook gezien ( bij drielandepunt in Vaals).
Er is toen (door Koen, deze heeft altijd alles bij zich  ;D)  1,5 ltr water bijgevuld (was er ook uitgespoten) en dop goed vastgedraaid en heb ik  de volgende dagen afgewacht (meter en reservoir goed in de gaten gehouden) of probleem zich nog voor zou doen.
Niet meer gebeurd sinds toen en geen temperatuur verhogingen hoger dan normaal gehad. Wonderen gebeuren echt niet alleen bij mij, dus je maakt nog kans.

Guido.

Peth©oni

------ LET OP ------- DIT GELOVEN JULLIE NIET --------

Vanmorgen bij de BAN garage in Amstelveen gebracht, vervolgens kon ik hem om 13:00 uur ophalen.
Mededeling dat er geen uitwendige lekkage was gecontateerd, ik dus dat is goed... ja zij de meneer maar dan duid het op een inwendige lekkage, dus lekke koppakking. ---- ok dacht ik ----- niet blij ----

Nu naar SVALA Prinsenhof HAARLEM (mijn garage) En daar werd gemeld probeer eerste de thermostaat is 10 minuten werk en kan dus een flik aantal euros schelen...... en wat denken jullie??????

Het was gewoon de themostaat !!!!!!!
Ik BAN gebeld, met de vraag waar zij naar keken op het moment dat er iem met een kokende motor aan komt.
" we persen het systeem af en kijken of er lekkage's zijn, zijn die er niet van buiten is het DUS de koppaking"

En toen was mijn klomp gebroken  ;D

BartRas

Ach zo zie je maar weer, gelukkig was het niet je koppakking :-) Leuk om te merken dat de meeste forumleden, zelfs zonder de auto te zien, een betere diagnose stellen.... Leuk advies voor BAN wordt lid van het forum, leer je nog wat van.
there is no substitute for PK's

ed

Misschien een beetje flauw, maar het kan nooit kwaad om het thermostaat preventief te vervangen. Als je temp meter niet rotsvast op hetzelfde punt blijft staat is hij al aan het overlijden. Dit kan vervelende gevolgen hebben. De motor is toch op een moment te heet geworden, en dit kan vervelende gevolgen hebben.

Pethconi,

Gelukkig is het zo goed afgelopen.
Ik zit ook bij Svala (in Lisse dan). Dit is een erg prettige garage. Vroeger heette deze Heemskerk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!