alarm spontaan af

Gestart door gerritjan, 03-01-2010 12:34:28

Vorige topic - Volgende topic

gerritjan

Vannacht wederom half 3 maak weinig vrienden zo  in de buurt
Waarom altijd s.nachts en niet overdag zou het met het vriezen te maken hebben ?
Word er knettergek van zo langzamerhand
gr ger :eusa_wall:
ger

Marc O.

Draai hem dan vanavond gewoon effe met de sleutel op slot :eusa_doh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

gerritjan

Maar dan heb ik de oorzaak nog niet  helaas ?
ger

Marc O.

Nee, maar wel blije buren. En als het alarm vannacht wéér afgaat dan heb je die ook niet meer. En weet je ook nog steeds niet wat er aan de hand is :D

bastiaan arissen

Bij was de accu van de hoorn leeg. Waardoor het alarm spontaan af ging.

Sbv

Citaat van: bastiaan arissen op 04-01-2010 20:27:58
Bij was de accu van de hoorn leeg. Waardoor het alarm spontaan af ging.
Heb ik ook al eens gehoord dat dat mogelijk een oorzaak zou kunnen zijn. In mijn geval is het enkel bij stevige regen.

The Demon

Citaat van: Marc O. op 03-01-2010 12:46:09
gewoon je portieren met de sleutel op slot kunnen zetten.

Dat deed ik laatst ook omdat hij met de AB niet op slot en alarm wilde (Guard 2), maar toen ik daarna (ongeveer een minuut of 20) de achterklep met de sleutel opende begon hij te gillen als een mager speenvarken :eusa_doh:.
Dat de AB af en toe weigert okee, maar dan met de sleutel op slot doen en stiekem toch op alarm gaan daar hou ik niet van :eusa_naughty:.

gerritjan

oke maar waarom altijd s,nachts en niet overdag
ger

Marc O.

Misschien omdat de temperatuur 's nachts zover zakt dat de inwendige accu (van de sirene) zo zwak wordt dat het alarmsysteem denkt dat er sprake is van sabotage?

elianmars

Dat is inderdaad een goeie, van die inwendige accu!

Ik heb een tijdje geleden het alarmsysteem laten uitlezen, omdat het een foutmelding gaf. En dat gaf inderdaad aan dat de accu leeg was (geweest).

Zouden die dingen na verloop van tijd minder worden en niet goed meer opladen?

KIM

Ja, net als alle andere oplaadbare batterijen.

macdriver

de deur met de sleutel op slot draaien
waarschijnlijk bewegingsmelders in de auto en  met sneeuwval kan het zo zijn dat ie wat opmerkt en dan gaat je alarm af
ik heb het van de zomer met een vlieg gehad in de auto erg irritant

peteRRR

Had ook zo,n alarm dat plots af ging op eigen commando op elk tijdstip maar gewenst,baalde daar van als een stekker.
Ook van alles geprobeerd maar geen effect,uiteindelijk kwam ik op het kastje in auto uit die aan de raamspijl zit.
Voor dat ik de auto dicht deed met de sleutel drukte ik daar dan 2 keer op en vanaf die tijd nergens meer last van gehad.
Het alarm bleef gewoon naar behoren functioneren.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

confruo

v70XC 98, afgelopen nacht ook 2 keer af gegaan, en rond de kerst met de sneeuw 's nachts ook 1 keer afgegaan.  Andere keren was duidelijk dat het raam op een kier stond, en dan met een flinke windvlaag.  Nu was het gewoon windstil, alleen koud.
Verder heb ik er nooit last van, van het weekend er maar even niet op zetten, niet voor mijn buren, maar meer voor me eigen nachtrust.
Overdag gebeurd het inderdaad nooit.(nog niet)

combinedforces

In m'n vorige T-5 ging hij ook op eigen initiatief af. Interieursensoren waren debet, maar heb nooit helemaal kunnen achterhalen waar dat aan lag. Geen regen of sneeuw waar het aan te wijten zou kunnen zijn. Je kunt zien op welke sensor alarm is gegeven, heb je dat al gedaan?

Toen ik die interieursensoren loshaalde was het probleem weg. Overigens was mijn sirene naar z'n grootje, had geen alarmsignaal maar wel knipperende lichtjes... Een nacht lang trok de accu niet!