accu of dynamo

Gestart door hectors, 03-01-2010 12:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hectors

Gisteren gingen er lampjes zwak branden en bleef het brandstof lampje en service lamje branden.
Vandaag slecht starten en maar 11.8 volt over de accu polen, min pool los willen halen om dynamo te meten viel de motor gelijk stil.
Klopt dit of is mijn dynamo stuk.

Misha

Dat klopt inderdaad ja, als je de - pool eraf haalt bij draaiende motor hebben de essentiƫle zaken geen spanning meer, ik hoop dat er niks beschadigd is.

Accu zal wel naar de eeuwige jachtvelden zijn.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

reneetje

Citaat van: hectors op 03-01-2010 12:43:26
Gisteren gingen er lampjes zwak branden en bleef het brandstof lampje en service lamje branden.
Vandaag slecht starten en maar 11.8 volt over de accu polen, min pool los willen halen om dynamo te meten viel de motor gelijk stil.
Klopt dit of is mijn dynamo stuk.

Accu
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Kan net zo goed de dynamo zijn hoor...

Laad de accu eens op en meet of hij de spanning vasthoudt.


Gr 8)

reneetje

Bij een kapotte accu zal als, het goed is ,toch je accu lampje blijven branden... :eusa_think:

En in combinatie met dit weer , ga ik toch voor de accu... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Citaat van: reneetje op 03-01-2010 13:49:40
Bij een kapotte accu zal als, het goed is ,toch je accu lampje blijven branden... :eusa_think:

En in combinatie met dit weer , ga ik toch voor de accu... ;)

Het "acculampje" betekent: onjuiste laadspanning. Als je motor al draaiende 12V op de accupolen geeft, waar blijven die 14V van de dynamo dan?


Gr ;)

Misha

Citaat van: thuur op 03-01-2010 14:16:35
Citaat van: reneetje op 03-01-2010 13:49:40
Bij een kapotte accu zal als, het goed is ,toch je accu lampje blijven branden... :eusa_think:

En in combinatie met dit weer , ga ik toch voor de accu... ;)

Het "acculampje" betekent: onjuiste laadspanning. Als je motor al draaiende 12V op de accupolen geeft, waar blijven die 14V van de dynamo dan?


Gr ;)
Dat zie ik niet zo staan eigenlijk, er staat dat hij 11,8v over de accupolen meet en daarna heeft geprobeerd om met draaiende motor de - pool eraf te halen om de spanning van de dynamo te meten wat niet is gelukt.

Hectors: wat meet je over de accupolen als je motor draait  en als je motor uitstaat ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 03-01-2010 14:29:49
Citaat van: thuur op 03-01-2010 14:16:35
Citaat van: reneetje op 03-01-2010 13:49:40
Bij een kapotte accu zal als, het goed is ,toch je accu lampje blijven branden... :eusa_think:

En in combinatie met dit weer , ga ik toch voor de accu... ;)

Het "acculampje" betekent: onjuiste laadspanning. Als je motor al draaiende 12V op de accupolen geeft, waar blijven die 14V van de dynamo dan?


Gr ;)
Dat zie ik niet zo staan eigenlijk, er staat dat hij 11,8v over de accupolen meet en daarna heeft geprobeerd om met draaiende motor de - pool eraf te halen om de spanning van de dynamo te meten wat niet is gelukt.

Hectors: wat meet je over de accupolen als je motor draait  en als je motor uitstaat ?

Ik lees: met draaiende motor 11,8 Volt. Dat is een bijna lege accu. Pool los: motor krijgt 0V en valt uit. Want de dynamo doet niets meer :D

Accupool, motor aan: 14V max, alles boven 13,6 is acceptabel.
Accupool, motor uit (kwartiertje wachten): 12,6V min, alles daaronder is zorgwekkend (vermits volle accu).


Gr 8)

hectors

als de motor draait 13,8 motor uit 12,4 accu aan de lader gezet en morgen eerst de accu laten testen.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het