Verdachte geur

Gestart door Jochim, 03-01-2010 15:07:56

Vorige topic - Volgende topic

Jochim

Heb een week geleden een 855 t5 2.0 gekocht en na een paar keer rijden was er een rare geur (verbrand rubber). Hij pakt redelijk laat dus ik zou denken, versleten koppeling, ook al slipt hij niet? Of wat kan die geur nog zijn? Op de keuring was er de opmerking 'zweten van transmissievloeistof', heeft dit hier mogelijk iets mee te maken? Vind er hier op het forum niet echt iets van

Jochim

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jochim

Misha

Ik ken geen typische lucht bij een versleten koppeling, het kan wel zijn dat er inderdaad vloeistof lekt en verband uit koppeling, maar ook de carterventilatie is verdacht als ie dichtgeslibt zit, en van je turbo kan ook wat olie lekken op de uitlaat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jochim

Hoe kan ik nagaan of de koppeling op is? Zou dat zweten een groot probleem kunnen zijn?

henry classic v70

Wat is de kmstand?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

reneetje

Verbrande koppeling ruik je alleen bij zeer zware belasting van de koppeling .....

Dan bedoel ik zware voorwerpen (aanhangers puin etc, ) verplaatsen , boomstronken eruit trekken en zeer zwaar getunde wagens die met voll vermogen proberen de straatstenen te verplaatsen....... ;)

Het ruikt ongeveer hetzelfde als je de remmen zeer zwaar belast hebt (rood gloeiende schijven dus), maar als je koppeling "ruikt" naar verbrand rubber dan gaat dit ongetwijfeld gepaart met rook...... :-\

Bij normaal gebruik zal een koppeling dan ook niet "ruiken", waarschijnlijk zal de lucht die je ruikt dan ook ergns anders vanaf komen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jochim

236.000, hij rookt niet dus zal iets anders zijn dan! Wil wel weten wat het is want is een beetje verontrustend! Kan niet echt plaatsen waar de geur vandaan komt maar aan de radiator kan je het duidelijk ruiken als de motorkap gesloten is.

Starbuck

Citaat van: Jochim op 03-01-2010 19:11:40
236.000, hij rookt niet dus zal iets anders zijn dan! Wil wel weten wat het is want is een beetje verontrustend! Kan niet echt plaatsen waar de geur vandaan komt maar aan de radiator kan je het duidelijk ruiken als de motorkap gesloten is.

Sensor radiator stuk? Kan misschien zijn dat je ventilator naar de knoppen is. Interieurfilter ok?
Ik doe maar een gok, volg dit topic om bij te leren he...

Jochim

wordt ie dan niet te warm? Temperatuur blijft steeds in het midden van meter

Starbuck

Citaat van: Starbuck op 03-01-2010 19:17:12
Citaat van: Jochim op 03-01-2010 19:11:40

Sensor radiator stuk? Kan misschien zijn dat je ventilator naar de knoppen is. Interieurfilter ok?
Ik doe maar een gok, volg dit topic om bij te leren he...

Navraag heeft me bijgebracht dat mijn opinie niet juist is en dit geen oorzaak kan zijn.
Sorry hiervoor, maar blijf het volgen om bij te leren.

Ronald21

Het is stil  :eusa_shhh:

prefect

Van z'n stokkie gegaan door die lucht?  ;D

Piere

Citaat van: prefect op 03-02-2010 20:10:08
Van z'n stokkie gegaan door die lucht?  ;D

Nee hoor, hy is online :)
Maar ik denk dat't verholpen is, hy heeft z'n vacuumslangen vervangen en heeft nu geen problemen meer denk ik...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

san

Forummers,heb net een rit Harderwijk-Rheden-Harderwijk achter de rug en op de A1 rook het ook verdacht! Dacht dus eerst aan mijn koppeling? ook omdat mijn koppelingspedaal al 2x naar beneden bleef staan afgelopen 2 maanden....bij thuiskomst de kap open en even de peilstok(olie) omhoog daar kwam ietwat rook uit? Mijn olielampje brandt ook als ik een scherpe bocht maak.Dus maar even bijvullen denk ik met 10W40.Maar wat zou die verdachte geur nu kunnen zijn,hopelijk alleen de olie ???

maar heb wel nieuwe achterlichten ;)