remschijven voor+ lekkendspruitstuk

Gestart door canecorso, 06-01-2004 18:50:08

Vorige topic - Volgende topic

canecorso

wil overstap maken naar 850 vanuit 940 td. Zoek dan een automaat maar hoor dat de rem schijven v.d. 850 vlot krom kunnen trekken als je door de bergen gaat en bij file rijden. Heb nl. kort stondig een 850 gehad met dit probleem; werd aangegeven dat dat wel vaker voorkwam. Ben gewend automaat te rijden ; jaren am. bakken gereden.
de uitvoering die ik reed was een lpg (850) en spruit stuk lekte. kwam ook wel vaker voor werd mij verteld. Ben toen maar 940 blijven rijden; tevreden. 850 is toch stuk moderner en vlotter en blijft trekken vandaar mijn vragen. voorkeur is naar diesel gegaan vanwege de ruimte.
Ciao Eric
Ciao Eric

Reitse

Misschien snap ik het niet helemaal maar wat heeft een dieselauto te maken met ruimte?

Erik_M.

Citaat van: Reitse op 06-01-2004 19:06:56
Misschien snap ik het niet helemaal maar wat heeft een dieselauto te maken met ruimte?

Wellicht vanwege de ruimte die een gastank inneemt in de kofferbak ? (ik roep maar wat  ;) )

Groet
Erik

Reitse

Citaat van: Erik_M. op 06-01-2004 23:21:09

Wellicht vanwege de ruimte die een gastank inneemt in de kofferbak ? (ik roep maar wat  ;) )

Groet
Erik
goed punt.... ;D maar is ringtank geen oplossing? ;)

Erik_M.

Citaat van: Reitse op 07-01-2004 10:25:34
Citaat van: Erik_M. op 06-01-2004 23:21:09

Groet
Erik
goed punt.... ;D maar is ringtank geen oplossing? ;)

Reistse, je hebt gelijk.   :icon162:   Maar onze postings zijn geen antwoord op de gestelde vragen.

Kromme remschijven is denk ik een kwestie van rijstijl. Mijn auto, ook een automaat, is plm. 40.000 km geleden rondom voorzien van nieuwe remmen (schijven en blokken) , echt geen speciale of extra dure. De schijven zijn nog niet krom.
Ik probeer altijd zo snel als mogelijk de voet van het rempedaal te halen zodat de warmte weg kan.  

Groet
Erik

canecorso

nadeel van lpg is de ruimte. ringtank is leuk maar waar laat ik dan mijn reservewiel. daar zit oa het voordeel van een diesel. tevens is het tanken van lpg in het buitenland vaak een probleem. wat de remschijven betreft ik rem rustig want heb meestal honden in de auto. de schijven waar echter niet berekend op een tocht over St Gothard ipv de tunnel en een 2000km autostrada in Italie. ga er zelf vanuit dat de schijven waarschijnlijk niet meer helemaal top waren.
Ciao Eric

paul-r

Over de remmen het volgende: ik heb dit dus wel meegemaakt. Nieuwe schijven voor en achter, nieuwe remblokken en na een tijdje begon het zaakje te trillen. En dus kromme velgen. In de vakantie kwam het echt naar voren en heb toen ter plekke de schijven laten afdraaien (Portugal). Daarna geen last meer gehad. De kwaal kan komen door warme remmen en dan door een plas koud water rijden. Daar kunnen ze niet goed tegen. Ik heb originele Volvo remmen, en weet niet hoe de ervaringen zijn met ander spul.

Paul

denkweb

Genoemde 'kwalen' zijn eigenlijk ook in de 9xx series van volvo terug te vinden... dat van die schijven kan 2 dingen zijn, rijstijl en de kwaliteit van de schijven.