Hangende remklauw -> warme eh zeer warme velg

Gestart door Red Devil, 03-01-2010 17:20:03

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Sinds kort heb ik remklauw (LA) die blijft hangen. het binnenste remblok blijft tegen de velg aangedrukt. ik heb een en ander al schoon en de cylinder gangbaar gemaakt. Toen was het drie dagen weg. De klauw zit nu weer vast. De velg  is ondanks de -3 graden hier bloedheet en stinkt.

Remedie: nieuwe klauwen of gangbaar maken of zijn er revisiesets te koop.
Indien het een revisieset moet worden, waar kan ik deze zo snel mogelijk halen.

Hoor het graag.

Ted

Hans Duiven

Kan ook aan de intima van de remslang liggen. Flapje los en dan stroomt de remvloeitstof niet goed terug.

Nieuwe slang erop en klaar is Klara. ( Als dat de oorzaak is bij die van jou.. ).

reneetje

Meestal is het de remklauw zelf die overleden is , komt vaak voor bij de achterste klauwen.

Gewoon vernieuwen , krijg je er eentje in een gouden kleurtje...... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Red Devil

De remklauw was erg vuil en droog (roestig). Inmiddels dreunt de auto bijna van de weg af. Van de slang is niet onlogisch lijkt mij omdat de slang natuurlijk bij het reinigen van de remklauw in beweging is geweest en de olie toen misschien wel goed is teruggestroomd.

Mijn eerste idee was ook dat de remklauw overleden was. Ik hoop het niet maar een gouden vind ik ook wel mooi. ;D

reneetje

Je zou eens kunnen proberen de klauw te demonteren , een klosje hout oid wat iets dunner is als je schijf  er tussen te doen.

Dan iemand anders te laten remmen, intussen het zooitje goed met wd 40 te besprenkelen, en dan met een grote tang de zuiger weer terug te duwen , en dan dit diverse malen herhalen.

Je hebt kans dat dan de boel weer gangbaar wordt , maar het is uitstel van executie, het beste en eigenlijk het enige juiste is vervangen van het handeltje...... :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

pwassink

Citaat van: reneetje op 03-01-2010 17:42:18
Je zou eens kunnen proberen de klauw te demonteren , een klosje hout oid wat iets dunner is als je schijf  er tussen te doen.

Dan iemand anders te laten remmen, intussen het zooitje goed met wd 40 te besprenkelen, en dan met een grote tang de zuiger weer terug te duwen , en dan dit diverse malen herhalen.

Je hebt kans dat dan de boel weer gangbaar wordt , maar het is uitstel van executie, het beste en eigenlijk het enige juiste is vervangen van het handeltje...... :eusa_whistle:

Ah, Apeldoornse praktijken ..   :evil:

Gewoon vervangen die zooi, is vrijwel direct weer feest anders ..  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

Gangbaar kan prima werken maar het blijft banden plakken. Ik heb 't zelf met de 850 gehad, zowel links- als rechtsachter. In beide gevallen konden ze er ongeveer een jaartje tegenaan. Daarna zijn ze uiteindelijk toch allebei vervangen door gereviseerde exemplaren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Red Devil

OP oudejaarsdag heb ik de klauw links achter weer gangbaar gemaakt. Sindsdien ongeveer 350km gereden. Vanmiddag bleef hij echter weer hangen.

Ik denk dat het inderdaad vervangen wordt, maar.......

Waar haal ik deze het snelst?

Volvodealert, APS, Brezan? zeg het maar.

reneetje

Citaat van: Red Devil op 03-01-2010 18:07:35
OP oudejaarsdag heb ik de klauw links achter weer gangbaar gemaakt. Sindsdien ongeveer 350km gereden. Vanmiddag bleef hij echter weer hangen.

Ik denk dat het inderdaad vervangen wordt, maar.......

Waar haal ik deze het snelst?

Volvodealert, APS, Brezan? zeg het maar.

Snelst denk ik bij de dealert, of die het goedkoopst is weet ik zo niet, wel krijg je daar zo´n gouden exemplaar in je handen gedrukt......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Scandcar heeft ze meestal op voorraad (Moergestel). En is niet duur ook niet.

Gr ;)

Red Devil

Probleem is alleen dat er met de auto niet meer te rijden is. Na een km of 20 ruik je een brandlucht (alsof je je koppeling aan het schoonbranden bent) en de LA velg is werkelijk bloedheet.

thuur

Citaat van: Red Devil op 03-01-2010 21:32:16
Probleem is alleen dat er met de auto niet meer te rijden is. Na een km of 20 ruik je een brandlucht (alsof je je koppeling aan het schoonbranden bent) en de LA velg is werkelijk bloedheet.

+

of

Gr :D

Red Devil

Ik ken hun verder niet maar kunnen zij dezelfde dag al leveren? Morgen staat groot onderhoud aan de remmen gepland. Mijn garagist heeft voor mij een brug gereserveerd en is zelfs zo vriendelijk geweest om daar zijn eigen afspraken voor af te zeggen.

Bettje lullig als ik nu die afspraak annuleer.

Gr.
Ted

Overigens heb ik net hun site bekeken en daar ga ik in de toekomst zeker gebruik van maken.

pwassink

Citaat van: Red Devil op 03-01-2010 21:52:43
Ik ken hun verder niet maar kunnen zij dezelfde dag al leveren? Morgen staat groot onderhoud aan de remmen gepland. Mijn garagist heeft voor mij een brug gereserveerd en is zelfs zo vriendelijk geweest om daar zijn eigen afspraken voor af te zeggen.

Bettje lullig als ik nu die afspraak annuleer.

Gr.
Ted

Overigens heb ik net hun site bekeken en daar ga ik in de toekomst zeker gebruik van maken.

Die garagehouder kan je vast ook wel een ruilklauw leveren, klauw is zeker niet uniek, zit op veel meer wagens ..

En ook scan-tech gaat soms vlot stuk, ik had een "nieuwe" revisieklauw van hen die ook al heel vlot weer vastzat
Die krijgt ze ook van meerdere leveranciers, ik had gouden en zilveren de gouden was al vlot stuk ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ed

Ik heb de klauwen uit elkaar gehaald, hoontje erdoor en nieuw remmenvet erin. Remt echt weer als een nieuwe. Zuigers waren onbeschadigd, dus dan gaat het natuurlijk nog. Rubbertjes waren ook nog goed, dus die hoefden niet eens vervangen te worden. Het is maar hoeveel tijd je erin wilt steken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!