lampje

Gestart door 850estatetdi, 05-01-2010 10:55:53

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: mehn op 13-01-2010 13:05:08
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-01-2010 13:02:20
Waarschijnlijk wordt deze dus ook gecontroleerd. vanavond gelijk ff checken.

Klopt!

Wel vreemd dat als ik een keer het rempedaal aantik het waarschuwingslampje meteen uitgaat.

Dat komt idd vaker voor. Ik ken een T-5 MY1994 die dat ook heeft. Alle lampjes branden en bij het starten gaat het lampjekapotlampje branden. Zo snel je op de rem trapt gaat het lampje uit en blijft het ook uit.

Doet mijn auto (V70 2.5 10V AT uit 1998) ook. Ik dacht dat dit zo hoorde zodat je kunt zien dat dit lampjekapotlampje niet kapot is, anders moet je daar weer een lampje voor hebben... :eusa_shifty: ;D

Gr. roger

ro~djo

Citaat van: rogerV701998 op 13-01-2010 13:08:06
Citaat van: mehn op 13-01-2010 13:05:08
Waarschijnlijk wordt deze dus ook gecontroleerd. vanavond gelijk ff checken.

Klopt!

Wel vreemd dat als ik een keer het rempedaal aantik het waarschuwingslampje meteen uitgaat.

Dat komt idd vaker voor. Ik ken een T-5 MY1994 die dat ook heeft. Alle lampjes branden en bij het starten gaat het lampjekapotlampje branden. Zo snel je op de rem trapt gaat het lampje uit en blijft het ook uit.

Doet mijn auto (V70 2.5 10V AT uit 1998) ook. Ik dacht dat dit zo hoorde zodat je kunt zien dat dit lampjekapotlampje niet kapot is, anders moet je daar weer een lampje voor hebben... :eusa_shifty: ;D

Gr. roger

Bij mij idem

850estatetdi

krijg het niet voor elkaar om het lampje uit te krijgen volgend de volvo was het kasje goed. Word er gek van dat stomme lampje

Ronald21

wacht maar tot ze allemaal aan gaan. ;D >> accu en/of dynamo kaput

Mijn T5 94 reageert overigens niet op kentekenverlichting kapot wel voor-en achterlichten. Is ook het minimale vereiste . De rest is elektronische luxe.

Toevallig geen extra leds/lampjes bv zelf gemonteerd ?

Ewout Schalkwijk

Ik heb van de week van mijn dealer te horen gekregen dat dit te maken heeft met auto's die oorspronkelijk uit Duitsland komen. Deze hebben/hadden dit als eis. Bij iedere start brandt het lampje totdat het rempedaal werd ingedrukt. Ik hoorde dit na lang doorvragen van een oudere, lees: meer van mijn leeftijd zijnde monteur, hij had mijn auto niet gezien en wist meteen te vertellen dat de auto uit duitsland afkomstig was. de jongere monrteurs weten over het algemeen niet zoveel van de 850/V70 classic. Althans, bij de garage hier dan.

Zijn er andere dit dit 'probleem' hebben en kunnen bevestigen dat hun auto 'origineel' Duits is?

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rogerV701998

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-03-2010 13:07:38
Ik heb van de week van mijn dealer te horen gekregen dat dit te maken heeft met auto's die oorspronkelijk uit Duitsland komen. Deze hebben/hadden dit als eis. Bij iedere start brandt het lampje totdat het rempedaal werd ingedrukt. Ik hoorde dit na lang doorvragen van een oudere, lees: meer van mijn leeftijd zijnde monteur, hij had mijn auto niet gezien en wist meteen te vertellen dat de auto uit duitsland afkomstig was. de jongere monrteurs weten over het algemeen niet zoveel van de 850/V70 classic. Althans, bij de garage hier dan.

Zijn er andere dit dit 'probleem' hebben en kunnen bevestigen dat hun auto 'origineel' Duits is?

Ewout

Dit klopt. Bij mijn auto blijft dat lampje branden tot ik de rempedaal aanraak en de auto komt origineel uit Duitsland.

)()()sT

Mijn vorige (Duitse) 850 had dat niet.
Alhoewel, ik bedenk me dat het origineel geen Duitser, maar een Zweed is (GLT 2.5).

cas

Mijn Duitse t-5r doet het ook! lampje aan, en pas uit bij aanraken van de rem.  gewoon check om te zien of de remlichten het doen, vind het wel een fijne optie.  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ewout Schalkwijk

CiteerMijn vorige (Duitse) 850 had dat niet.
Alhoewel, ik bedenk me dat het origineel geen Duitser, maar een Zweed is (GLT 2.5).

Tuurlijk is de Volvo niet 'Duits', maar wel op punten aangepast aan de Duitse markt. Doet me er trouwens aan denken dat die dan ook parkeerlicht moet hebben. Nooit geprobeerd.

Citaat van: cas op 17-03-2010 07:52:16
Mijn Duitse t-5r doet het ook! lampje aan, en pas uit bij aanraken van de rem.  gewoon check om te zien of de remlichten het doen, vind het wel een fijne optie.  :)

Als je eenmaal weet dat het geen 'fout' is, dan is het een prima aanvulling. Maar ik heb me eerst helemaal suf gezocht.... :D

Ewout

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

sjarrel2

Mijn 'duitse' 1998 v70 geeft geen lampje bij het starten.

Gr,