lampje

Gestart door 850estatetdi, 05-01-2010 10:55:53

Vorige topic - Volgende topic

850estatetdi

Citaat van: haasje op 05-01-2010 11:14:04
de controle werkt op 2 koplampen, 4 achterlichten en 2 of 3 remlichten, verder niets. Wat je kunt proberen is om alle achterlampjes te verwijderen en kijken of hij dan wel uitblijft (de detectie meet verschil tussen 2 lampjes).
Dat zal ik zo is proberen als alles er uit moet het lampje ook uit gaan of dat niet?

Piere

Citaat van: mehn op 05-01-2010 11:15:04
Heb je een trekhaak?

Juist
Dat was ik vergeten

Vocht in de stekker...?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

850estatetdi

Citaat van: mehn op 05-01-2010 11:15:04
Citaat van: barry26 op 05-01-2010 11:13:05
Daar zit ik ook mee zou gewoon niet weten waar ik moet gaan zoeken verders.Heb zelf de binnen verlichting van de auto na gekeken  :eusa_dance:

Dat lampje reageert niet op alle verlichting. Ik heb het schema nu niet bij de hand, maar ik kan vanavond wel even kijken welke verlichting het lampje op reageert.
Heb je een trekhaak?
Nee heb geen trekhaak en ook geen 3de remlicht

850estatetdi

Nou heb ik ook tijdens het rijden af en toe dat het service lampje ff gaat branden.Dat gebeurd ongeveer 3 keer in het uur.Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben

haasje

als het goed is gaat het lampje dan uit (mits het in de achterlichten zit). Ook de foutdetectie zelf kan kapot zijn, maar heb nog van niemand ooit gehoord dat die kapot was.

850estatetdi

Ff gauw de lampen achter er uit gehaalt en dan is het lampje op het dashboard idd uit heb er gelijk allemaal nieuwe lampjes in gedaan en toch gaat het lampjes weer branden :eusa_think:

haasje

Het zou kunnen dat je contacten van de lampjes vies zijn (schuurpapiertje/staalwol) of dat de detectie defect is (vervangen)

850estatetdi

Heb er nieuwe lampjes in gedaan en de contacten binnen in waren schoon.Weet iemand waar de detectie dingetje kan zitten?

Piere

Citaat van: barry26 op 05-01-2010 11:35:50
Heb er nieuwe lampjes in gedaan en de contacten binnen in waren schoon.Weet iemand waar de detectie dingetje kan zitten?

Bij de D, van detectie ;D

Nee, geen idee, maar ik vermoed in de buurt van je klokkenwinkel of lichtschakelaar.
Staat waarschijnlijk wel ergens op't forum of anders in Vadis

Edit: niet bij je klokkenwinkel dus
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,5280.0.html

850estatetdi

Vadis heb ik niet,Had hem wel via mp gekocht maar nooit binnen gekregen(maar ik heb wel wat gevonden op het forum bij eht linker achter licht :eusa_whistle:

mehn

Citaat van: Piere op 05-01-2010 11:37:37

Bij de D, van detectie ;D

Nee, geen idee, maar ik vermoed in de buurt van je klokkenwinkel of lichtschakelaar.
Staat waarschijnlijk wel ergens op't forum of anders in Vadis

Dit zijn echt weer van die antwoorden waar hij heeft hoor...als je het niet weet, antwoordt dan niet :P

Weet iemand waar de detectie dingetje kan zitten?

Achterin de auto onder het linker vloerdeel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Piere

Citaat van: mehn op 05-01-2010 11:47:33

Dit zijn echt weer van die antwoorden waar hij heeft hoor...als je het niet weet, antwoordt dan niet :P

Daarom dat ik die link erbij gezet heb :)

850estatetdi

Nou geen ruzie maken he :evil: ik ben blij met alles wat de goede kant op helpt :eusa_drool:Ik ga zo gelijk is kijken of ik hem kan vinden en er een andere tussen zetten

Ewout Schalkwijk

Ik zoek me al dagen scheel. M'n ene kentekenplaat lampje doet het inderdaad niet. Waarschijnlijk wordt deze dus ook gecontroleerd. vanavond gelijk ff checken. Wel vreemd dat als ik een keer het rempedaal aantik het waarschuwingslampje meteen uitgaat.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

mehn

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-01-2010 13:02:20
Waarschijnlijk wordt deze dus ook gecontroleerd. vanavond gelijk ff checken.

Klopt!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-01-2010 13:02:20
Wel vreemd dat als ik een keer het rempedaal aantik het waarschuwingslampje meteen uitgaat.

Dat komt idd vaker voor. Ik ken een T-5 MY1994 die dat ook heeft. Alle lampjes branden en bij het starten gaat het lampjekapotlampje branden. Zo snel je op de rem trapt gaat het lampje uit en blijft het ook uit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: