bovenste motor steun rubber

Gestart door 850estatetdi, 05-01-2010 11:28:33

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Nog even over de hardheid van de bovenste motor steun rubbers. Je hebt keihard, das de powerflex. Daarna komt de IPD versie die zachter is maar harder dan origineel. Hoe past de superflex versie van Performance parts hierin?  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

walter leever

Joeri ,dsuperflex ken ik niet,dus kan daar ook niet over oordelen. ;)

wat ik wel weet is dat ik eesrt de paarse had(powerflex)en heb die eruit gegooid(wegens veel trillingen in 't dashbord(persoonlijk)en nu naar volle tevredenheid al zo'n 4 jaar stuur met een blauwe(ipd),veel beter.(is zoals je zei een tussenversie(qua hardheid)

walter

)0H@N

Citaat van: Ronald21 op 06-01-2010 19:26:36
ik wil ook een draaibank, freesbank, tig en co2 lasapparaat, brug, kolomboor machine, een garage van 40 m2, een dynojetbank  en  27 milj op de rekening

Wa zou ik klussen  ;D

Nog even en het is weer vaderdag, sinterklaas en kerst ;)

Een beetje inventiviteit en 2 oude veerschotels van de achterschokdempers vermakkelijkt het plaasten van het originele rubber.

Men neme: 2x binnenste schotel van de achterschokdempers ( dus dat deel waar de schokdemper op vastgezet wordt) en 2 slotbouten van een cm of 15-20 ( LET OP, het schroefdraad gedeelte moet overlappend zijn, dus de 1 iets langer dan de ander).
en 1 grote ratelsleutel of luchtsleutel.

Even de juiste "setup" zoeken en je fiets hem er zo in.

De rand van het "cupje" is net zo groot als het rubber waardoor hij precies op het metalen gedeelte past, de ander aan de steunzijde en ook daar past hij zo op. De boel aandraaien tot dat hij niet verder wil met de 1 slotbout, dan de kortere plaatsen en dan het laatste stuk doen.

Dus Volvo levert het gereedschap voor deze klus al onbewust met z'n auto's mee :D .

Al meerdere gedaan op die manier.
Thank you for flying with Volvo.

Joeri

Citaat van: Joeri op 15-06-2010 20:16:40
Nog even over de hardheid van de bovenste motor steun rubbers. Je hebt keihard, das de powerflex. Daarna komt de IPD versie die zachter is maar harder dan origineel. Hoe past de superflex versie van Performance parts hierin?  8)
Misschien zijn er nog mensen die met het Superflex rubber rondrijden en daar dus ervaring mee hebben?  ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

850estatetdi

het rubber zit er in maar wil er niet in hebben al van alles geprobeerd en hij wil er maar niet verder door heen hij steekt nou net niet uit aan de andere kant

volvoc70T5

Citaat van: 850estatetdi op 16-06-2010 10:13:16
het rubber zit er in maar wil er niet in hebben al van alles geprobeerd en hij wil er maar niet verder door heen hij steekt nou net niet uit aan de andere kant

zit ie al in de bus? of nog helemaal niet?
zoja, kan je een klein hamertje pakken en op de randen slaan om `m er verder in te krijgen
(zo heb ik het ook gedaan toen ik hem niet meer verder kreeg
met mijn eigen gemaakt tooltje om hem erin te trekken.. )

850estatetdi

hij zit er al wel in maar moet er nog verder in zeg maar met een hamertje krijgen we hem ook niet verder

Jeff

Welke kreeg je er nou het makkelijkst in, een powerflex of een IPD? Mijn rubber moet ook vervangen worden...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elianmars

Ik heb nu een IPD versie in mijn wagen (weliswaar een N), maar vind 't nog veel te hard. Resoneert vreselijk in de wagen.

850estatetdi

waar kan je die het beste vandaan halen?

Bas850

Citaat van: 850estatetdi op 16-06-2010 19:25:31
hij zit er al wel in maar moet er nog verder in zeg maar met een hamertje krijgen we hem ook niet verder

2 plankjes met een draadeind er doorheen, daarna langzaam aandraaien tot hij er helemaal inzet.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

UserID6342

Citaat van: Bas850 op 16-06-2010 19:58:01

2 plankjes met een draadeind er doorheen, daarna langzaam aandraaien tot hij er helemaal inzet.

Bas
Wel zorgen dat het rubber voldoende vettig is zodat het ook makkelijk kan doorschieten, anders stroopt het op en kun je een nieuw rubber gaan halen.  Powerflex rubbers zijn hiervoor ideaal omdat je deze, normaal gesproken, er snel in hebt zitten.

(ik ben er bij mijn auto echter ruim 4 uur mee aan het k*tten geweest :()

verburgh

Ik heb het met een houtklem gedaan  ;) ik weet niet wat voor rubber je nu heb maar als het een powerflex is moet je er een schuine kant aan maken.

volvoc70T5

Bas

ik heb er bij mij 2 metalen plaatjes van moeten maken,
de houten plankjes knapten bij mij gewoon kapot tijdens het "inpersen".

razorx

Citaat van: volvoc70T5 op 16-06-2010 22:45:59

Bas

ik heb er bij mij 2 metalen plaatjes van moeten maken,
de houten plankjes knapten bij mij gewoon kapot tijdens het "inpersen".
Met een stuk draadeinde is wel de netste manier.
Ik had het zelfde probleem.
Lees hier verder:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg567932.html#msg567932

Wat de Powerflexrubbers betreft: Ik denk niet dat het verstandig is. Volvo heeft niet voor niets voor een bepaalde vorm van haar rubbers gekozen.

Als je een hardere PU motorsteun gebruikt krijgen de andere steunen veel meer voor hun kiezen.
Dus of allemaal PU of origineel.