V40pokemon alias...

Gestart door v40pokemon, 08-01-2010 08:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Citaat van: v40pokemon op 14-05-2011 22:49:52
Nou we zijn al weer een hele tijd verder. Omdat er over de T-5R weinig te vertellen is, ga ik maar ff verder met een nieuw projectje wat ik afgelopen week samen met Stan81 heb aangeschaft.
Een originele NL T-5R. In redelijk nette staat, wel wat werk, maar daar was de prijs ook naar. Verder ben ik ook met mijn baas een beetje aan het discussiëren over de lease van de T-5R. Uiteindelijk zijn de maandelijkse kosten niet zo gunstig als hij dacht, maar over de bijtelling heb ik geen klagen  ;D

Een paar pics van de nieuwe aanwinst:
http://img42.imageshack.us/img42/9600/13052011009.jpg

Volledig gedocumenteerd vanaf 1e eigenaar. De Titan's ontbreken, maar verder een complete en nette auto.

http://img163.imageshack.us/img163/7446/13052011010.jpg




Hey das grappig, me baas heeft er een ook een met LB-xx-xx. Ook BS T-5R maar dan een 855
Grolsch, het klinkt al lekkerder

v40pokemon

Nou, even een oude koe weer uit de sloot halen en op zijn pootjes zetten. Ik heb al heeel lang niets meer gepost hier en vanwege een verandering in mijn privesituatie (Van hard werk naar rustig aan doen en studeren heb ik de laatste tijd niet veel energie in het forum gestoken. Zoals de meesten wel gezien hebben heb ik de T-5R te koop staan en is de andere ook alweer enige tijd naar een andere eigenaar. Omdat er een 'gat' over bleef heb ik onlangs een mooie S80 2.9 LPI aangeschaft. 1  van de eersten uit september 1998.
Uiteraard houd ik van een project, dus ook hier een exemplaar met wat werk, muv motor en bak. Die zijn volgens mijn beoordeling goed in orde en dat is voor mij het belangrijkste!

foto's zullen nog wel een keer verschijnen al horen ze hier niet thuis  ;)

toch een kleine impressie van onlangs uitgevoerde werkzaamheden, waaronder een distributieriemwissel. De auto gaat beginnen aan het verslijten van de 4e riem  :D

klaar voor de operatie:



Even op youtube gekeken en zo kom je er het gemakkelijkst bij:



Enigszins versleten die riem



en de kilometerstand:








elianmars


rifwachter

waarom hou je de 850 niet als auto?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

v40pokemon

Citaat van: rifwachter op 09-01-2013 12:45:12
waarom hou je de 850 niet als auto?

Ik wilde altijd weer een automaat. De S70 TDI was ook automaat en daarna dacht ik wel weer te gaan schakelen. Hoewel sommigen hier zweren bij een handbak, verkies ik de automaat.
De 850 is een sportieve auto, maar ik ben de 30 gepasseerd, dus ga nu voor het comfort  :angel:

rifwachter

Je wit geen PB, dan maar even hier.  ;D


Wat is de staat van die zwarte 850, hij zier er erg netjes uit op de foto?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

v40pokemon

#96
Citaat van: rifwachter op 09-01-2013 17:41:37
Je wit geen PB, dan maar even hier.  ;D


ik heb je een PB teruggestuurd  ;)

Ik ben niet zo kapot van het PB-systeem. De reguliere mail heb ik op mijn telefoon en tablet, waardoor ik eigenlijk nauwelijks achter de PC te vinden ben en PB's schrijven op de tablet vind ik niet handig, laat staan op de telefoon...  :laugh:


Over de S80 eigenlijk weinig nieuws. We zijn een week verder en 1000km gereden met de distributie. Alles snort zoals een 6 verslinder hoort te doen. Ik had een aantal misfire-storingen toen ik de auto kocht, maar die lijken nu met het vervangen van de distributie te zijn verdwenen. (teveel speling op de oude riem?)  :eusa_dance:
Blijft nog over een continu terugkerende SRS-storing. Bij uitlezen zou het in de seat belt buckles L &  R moeten zitten. Je kunt m resetten, maar na een paar dagen komt-ie weer terug. Voorlopig maar even resetten  ???

Verder gisteren nog even wat LM op de kop getikt. Komende zomer komen er NAOS'en onder te liggen.


martijn.

Dat gaat niet passen. ET waarde is dacht ik 55. En naafgat is kleiner.


v40pokemon

Citaat van: martijn. op 15-01-2013 18:22:34
Dat gaat niet passen. ET waarde is dacht ik 55. En naafgat is kleiner.


ze komen onder een 2005 S80 D5 uit. De ET zou 50 moeten zijn. Ik heb t nog niet geprobeerd, maar mocht het niet passen dan verkoop ik ze. Er liggen winterbanden op dus dat zal nu wel verkopen :-)

v40pokemon

Citaat van: martijn. op 15-01-2013 18:22:34
Dat gaat niet passen. ET waarde is dacht ik 55. En naafgat is kleiner.



Je hebt helemaal gelijk  :-[ Ze passen niet; het naafgat is te klein van de velg. Vwb de ET waarde. Die is 50, scheelt dus maar 1mm..
Als iemand geïnteresseerd is een set NAOS...  :D

v40pokemon

Dat ziet er raar uit  :D


De T-5R is naar de nieuwe eigenaar over en wij hebben weer plaats voor het volgende project: een 855 T-5 (BS)van 1995. Een hele nette auto welke weer even teruggebracht moet worden in de originele staat  8)

elianmars

Ah, gelukkig dat je de T-5R verkocht hebt.


Elke keer als ik de advertentie zag, moest ik mezelf inhouden  :eusa_shifty:


Succes met je volgende project!

v40pokemon

Citaat van: elianmars op 21-01-2013 18:53:19
Elke keer als ik de advertentie zag, moest ik mezelf inhouden  :eusa_shifty:

Had je niet hoeven doen  ;D

Hij is in ieder geval weg. Iedere persoon die 'interesse' had kwam met de vraag of ik er een sloot nieuwe onderdelen ingezet had. Koppeling/turbo/zomer- én winterbanden etc etc. je moet heel reeel zijn; de auto is goed en voor die prijs was het geen dure T-5R! Jammer dat-ie zo lang voor de deur heeft moeten staan.
Ik heb begrepen dat-ie omgebouwd gaat worden voor het circuit...


Ondertussen heb ik gisteren post uit de USA ontvangen  :D


En na een nachtje alles werkend te krijgen, vanochtend de eerste 'test'ronde. Een SRS-storing die regelmatig terug komt en wat andere, onverklaarbare, dingen...
voorlopig maar even blijven resetten. Het kan een lambdasonde zijn, maar ook de kat. En gelukkig heeft de 6 'verslinder' 2x een kat en 4x lambdasonde  >:(



Sbv

Dat is een beste lijst foutmeldingen. Alles wissen en dan maar kijken wat er nog actueel is en weer terugkomt

grijzev70tdi

Zo een lijst is vrij normaal bij niet dealer onderhouden auto's. Worden nooit goed uitgelezen en gereset. Foutcode's kunnen dus wel heel oud zijn. Even ressetten en zien wat er terug komt.

Grolsch, het klinkt al lekkerder