80% vulling LPG tank

Gestart door Cooper, 08-01-2010 10:51:38

Vorige topic - Volgende topic

cas

de oude installaties doen dr niet moeilijk over, ik had een 230 liter tank in mn dodge liggen. en die ging gewoon vol! de paar kilometer die je rijdt na het tanken geeft ook weer wat ruimte.

heb de 230 vervangen voor 2 keer 80. omdat dat iets aan gewicht en ruimte bespaart. maar ook daar, vol is geen probleem. en de tanks liggen in een open laadbak. De zon en kou hebben vrij spel.

hoe dat met LPi is, waarom zou dat anders zijn?

maar, het is er met een reden, als er toch iets gebeurd, als een ongeluk ofzo. wellicht dat de tank dan wel meer kans heeft op scheuren oid. dan ben je zuur . ( of niet want dat gas vervliegt toch wel, en je tankbonnetje moet je snel weggooien  ;D )
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Bij lpi heeft de pomp er vooral moeite mee denk ik.

edit: topic even gelezen. Wat DCCCCCCCCCCL dus zei. :)

pwassink

Citaat van: Vulk op 13-02-2010 10:53:44

Waarom ..

Die hoeft juist weinig te doen en heeft erg weinig aanzuigverliezen.
Maximale vuldruk wordt immers wel begrensd
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: pwassink op 13-02-2010 11:00:12
Citaat van: Vulk op 13-02-2010 10:53:44

Waarom ..

Die hoeft juist weinig te doen en heeft erg weinig aanzuigverliezen.
Maximale vuldruk wordt immers wel begrensd
De ontluchting van de pomp zit boven het "80% gevuld" niveau.

Henk855

Is het niet verstandiger om een grotere tank te laten monteren? Lijkt me veiliger ook.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

cas

Citaat van: sjors855 op 14-02-2010 09:11:18
Is het niet verstandiger om een grotere tank te laten monteren? Lijkt me veiliger ook.

Sjors

denk dat het ruimte probleem dan opkomt.... veel grotere ringtank zal wel niet bestaan, of passen. dan moet je een " bommetje " achter de bank bijzetten  ;D  heb je 160 liter.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Henk855

3 keuzes:

1 een grotere tank en ruimte inleveren
2 blijven rijden zoals het is en wat vaker tanken en ruimte houden
3 gaan klooten met alle risico's van dien
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Eric Kubbe

Is het zo dat bij het verwijderen van de 80% vul veiligheid de druk in de tank hoger wordt? Volgens mij maakt het vullen niks uit voor de druk, alleen het volume vergroot je hiermee. De max. vuldruk is afhv. wat de vulpomp levert. De veiligheid is zo afgesteld dat bij te hoge druk, door temp. verhoging in de tank, deze opengaat. Volgens eerdere reacties zou het theoretisch zo kunnen zijn dat bij max. vulling de veiligheid aanspreekt. Dus niet, want de pomp levert nooit meer druk dan waarop de veiligheid van de tank is afgesteld.
Volgens mij is bij mij deze veiligheid stuk, want ik vul soms mijn 61ltr. tank tot 55liter. Ik hou hier dus zomers wel terdege rekening mee, maar de auto rijdt er echt niet minder om, wel verder :) Overigens rijdt ik op LPI, dus van te hoge drukken en pompen die kapot gaan merk ik niks.

-D©©©L-

Citaat van: Eric Kubbe op 01-03-2010 18:05:48
Is het zo dat bij het verwijderen van de 80% vul veiligheid de druk in de tank hoger wordt? Volgens mij maakt het vullen niks uit voor de druk, alleen het volume vergroot je hiermee. De max. vuldruk is afhv. wat de vulpomp levert. De veiligheid is zo afgesteld dat bij te hoge druk, door temp. verhoging in de tank, deze opengaat. Volgens eerdere reacties zou het theoretisch zo kunnen zijn dat bij max. vulling de veiligheid aanspreekt. Dus niet, want de pomp levert nooit meer druk dan waarop de veiligheid van de tank is afgesteld.
Volgens mij is bij mij deze veiligheid stuk, want ik vul soms mijn 61ltr. tank tot 55liter. Ik hou hier dus zomers wel terdege rekening mee, maar de auto rijdt er echt niet minder om, wel verder :) Overigens rijdt ik op LPI, dus van te hoge drukken en pompen die kapot gaan merk ik niks.

Wat gebeurt er als de temperatuur van het gas van ca 9 graden (standaard temperatuur uit een bodemtank bij een station) oploopt naar ca 15 graden in een doorwarmde wagen in de winter ?
Begindruk is, zoals je al zei, tussen de 7 en 12 bar. Wat is de einddruk na opwarming van de 100% gevulde tank ?

tackle

ik stel me dan zo voor dat als je je actieradius wil vergroten je of vaker moet gaan tanken of gewoon een grotere tank monteert. Klooien met vuldruk lijkt me niet zo slim

Ludo

Citaat van: tackle op 01-03-2010 20:39:48
ik stel me dan zo voor dat als je je actieradius wil vergroten je of vaker moet gaan tanken of gewoon een grotere tank monteert.

Dat is nu net het probleem.
Er zijn altijd mensen die voor het dubbeltje op de eerste rij moeten zitten.
:eusa_doh:

thuur

Er zijn ook zuinige Belgen hoor!

Gr ;D

Ludo

Citaat van: thuur op 02-03-2010 10:33:19
Er zijn ook zuinige Belgen hoor!

Gr ;D

Als het te veel moeite is om gaan te tanken, moet je je met een taxi laten vervoeren, hoef je dat niet zelf te doen.  ;D
Met veiligheden als deze ga je niet lopen klooien om je actieradius met 20-30km te verlengen.
Koop dan een grotere tank.
Van de bovenste plank gaan roepen dat Volvo toch o zo veilige auto's zijn, en dan dit soort fratsen.... het gaat werkelijk nergens over....  ::)

tackle

mwah, ik heb wel eens een 850 op gas uit elkaar zien klappen door een lpg brandje. Ziet er lullig uit hoor...

Freakybaby

Citaat van: tackle op 02-03-2010 18:43:08
mwah, ik heb wel eens een 850 op gas uit elkaar zien klappen door een lpg brandje. Ziet er lullig uit hoor...

Als ie gaat zorg dan maar dat je op een afstandje staat... Je hebt de foto's nog.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn