speling voorwiel???

Gestart door post767, 08-01-2010 22:12:29

Vorige topic - Volgende topic

post767

Hallo,

ik heb gister op mijn pas aangeschafte v70 tdi uit 1998 nieuwe winterbanden gezet.
Nu viel mij op dat bij het rechtervoorwiel enige speling voelbaar was.

dat wil zeggen, wanneer ik het wiel op kwart over negen vastpak en ik beweeg het in de stuuruitslag richting ( naar mij toe en van mij af, dan is een licht speling voelbaar

wanneer ik het wiel op half twaalf pak ie er geen speling

heeft iemand een idee? en kan dit kwaad?

alvast bedankt

grt w

elmarconi

stuurstangetjes? kogels...
--
Autogas Inside . . .

Piere

Stuurgewrichten denk ik ook ja
Hoor/heb je last van iets tijdens het rijden?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

post767

Hij rijd perfect recht uit, was me idd wel op gevallen dat het rubber van de stuurkogel gescheurd was en stond al op mijn lijstje net als reactie stangen van de stabilsator stang auto heeft ook bijna 4 ton

nu we het er toch over hebben, ook de rubbers tussen subframe en carrosserie zijn behoorlijk ver heen, is het noodzakelijk dit snel te vervangen, is echter wel net voor aanschaf door apk gekomen

bedankt

T W R 850

Citaat van: post767 op 09-01-2010 00:21:15
Hij rijd perfect recht uit, was me idd wel op gevallen dat het rubber van de stuurkogel gescheurd was en stond al op mijn lijstje net als reactie stangen van de stabilsator stang auto heeft ook bijna 4 ton

nu we het er toch over hebben, ook de rubbers tussen subframe en carrosserie zijn behoorlijk ver heen, is het noodzakelijk dit snel te vervangen, is echter wel net voor aanschaf door apk gekomen

bedankt

Ik zou gelijk 2 stuukogels.draagarmen en stabi stagen doen. Dan ben je er voorlopig vanaf en je hoeft maar 1 keer uit te lijnen.

post767

ja maar dan moet je wel de centen in je portemonnee daarvoor hebben, een draag arm is trouwens vorig jaar vervangen, vond dat wel vreemd meestal doe je toch beide zij te gelijk?

de rubbers tussen subframe en carrosserie kunnen geen kwaad? misschien dat ik die ene draagarm dan ook gelijk maar moet doen,  ergens in het voorjaar! alleen origineel zijn ze zo duur!

elianmars

Stuurkogels en reactiestangetjes hoeven niet zoveel te kosten, hoor. Op eBay.de vind je die voor leuke prijzen.

Ik begrijp het ook niet dat sommigen slechts één draagarm vervangen. Ik heb altijd gewoon beide kanten tegelijk gepakt. Uitlijnen moet toch gebeuren.

Draagarmen zijn trouwens ook op eBay.de te vinden. Zoek eens naar Meyle. Die zijn goed en toch betaalbaar.

Piere

Draagarmen vervangen wij ook alleen maar als het nodig is hoor.
Kan soms 100 K zitten tussen het vergaan van 2 draagarmen en dat stoort ons niet :)

Trouwens, uitlijnen moet toch niet als je enkel je draagarm(en) vervangt? Das toch alleen als je stuurstangen, -kogels of -huis vervangt?

V70geRwin

rubbers van je subframe is een grote klus hoor.

zou eerst eens beginnen met stuurkogels en reactiearmpjes.

arjenT5R

Citaat van: Piere op 09-01-2010 11:36:03
Kan soms 100 K zitten tussen het vergaan van 2 draagarmen en dat stoort ons niet :)

Trouwens, uitlijnen moet toch niet als je enkel je draagarm(en) vervangt? Das toch alleen als je stuurstangen, -kogels of -huis vervangt?

eerst nadenken voor je wat gaat posten lieverd  :-*
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piere

Citaat van: arjenT5R op 09-01-2010 14:37:51

Nou, wij lijnen niet uit als we enkel een draagarm vernieuwen in elk geval...  :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: Piere op 09-01-2010 15:03:27

eerst nadenken voor je wat gaat posten lieverd  :-*

Nou, wij lijnen niet uit als we enkel een draagarm vernieuwen in elk geval...  :eusa_think:
Da's mooi, dan weten we waar we niet moeten zijn om draagarmen te vernieuwen ;D.  Of je er nu eentje of 2 (draagarmen) vernieuwd, verstandiger en beter is het om gewoon opnieuw uit te laten lijnen.  Immers door de nieuwe onderdelen, lees rubbers, veranderd ook vaak miniem de stand van je wiel(en).

Piere

Citaat van: Dirk342 op 09-01-2010 15:12:33

eerst nadenken voor je wat gaat posten lieverd  :-*

Nou, wij lijnen niet uit als we enkel een draagarm vernieuwen in elk geval...  :eusa_think:
Da's mooi, dan weten we waar we niet moeten zijn om draagarmen te vernieuwen ;D.  Of je er nu eentje of 2 (draagarmen) vernieuwd, verstandiger en beter is het om gewoon opnieuw uit te laten lijnen.  Immers door de nieuwe onderdelen, lees rubbers, veranderd ook vaak miniem de stand van je wiel(en).

Das gek
Nog nooit last van gehad :)
Maand of 2 geleden nog een onderarm van de XC vernieuwd en niet laten uitlijnen, geen verschil in rijstijl :)

Wil overigens niet zeggen dat ik m'n werk niet goed doe als ik ze vervang, heeft niks met uitlijning te maken hè ;)

thuur

Citaat van: Piere op 09-01-2010 15:20:42
Citaat van: Dirk342 op 09-01-2010 15:12:33

Nou, wij lijnen niet uit als we enkel een draagarm vernieuwen in elk geval...  :eusa_think:
Da's mooi, dan weten we waar we niet moeten zijn om draagarmen te vernieuwen ;D.  Of je er nu eentje of 2 (draagarmen) vernieuwd, verstandiger en beter is het om gewoon opnieuw uit te laten lijnen.  Immers door de nieuwe onderdelen, lees rubbers, veranderd ook vaak miniem de stand van je wiel(en).

Das gek
Nog nooit last van gehad :)
Maand of 2 geleden nog een onderarm van de XC vernieuwd en niet laten uitlijnen, geen verschil in rijstijl :)

Wil overigens niet zeggen dat ik m'n werk niet goed doe als ik ze vervang, heeft niks met uitlijning te maken hè ;)

Lees de aankooptips maar eens door...

Een imitatiedraagarm kan trouwens best binnen een jaar versleten zijn. Ik kan er over meepraten :eusa_silenced:

Gr ;)

post767

Het lijkt er toch op dat er wat trillingen in het stuur voelbaar zijn, dit kan liggen aan de nw winterbanden ( mogelijk niet goed gebalanceerd) maar kan dit ook door de speling aan de kogel komen????

Ik ben namelijk een uur voor montage van de winterbanden op een glad stukje weg tegen de stoeprand gegleden met +- 10 km/h was best een tik

Ik voel nu merkbaar een trilling in het stuur die er voorheen niet was

alvast bedankt