winterbanden, 2 merken op de auto mag dat?

Gestart door herm, 10-01-2010 13:36:09

Vorige topic - Volgende topic

herm

Hallo.
Mag ik 2 verschillende merken banden op de auto rijden? Dus merk A op een as en merk B op de andere as. Volgens mij mag dat maar ik vraag het liever even aan de experts.
Herm

thuur

Thuurlijk 8)

Banden met het beste profiel zou ik achter leggen.

Gr ;)

Werffs

Zolang ze beide de gelijke snelheidscodering hebben mag dat toch?

thuur

Citaat van: Werffs op 10-01-2010 13:48:13
Zolang ze beide de gelijke snelheidscodering hebben mag dat toch?

Als de laagste codering lager is dan de topsnelheid kun je een waarschuwingssticker plakken in het zicht (dashboard) als je naar DE of AT gaat. In NL kraait er geen haan naar.

Gr ;)

tackle

mehn

In Nederland moet op elke as 2 banden zitten met dezelfde maat. Voor de rest maakt het niets uit.
Voor en achter iets anders is geen probleem, zolang links en rechts maar dezelfde maat heeft.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jans Duiven

Citaat van: thuur op 10-01-2010 13:37:52
Thuurlijk 8)

Gr ;)

Óf aan de voorzijde, als het om een achterwiel aangedreven auto gaat.

Hans

ebl

Op zich kun je voor en achter inderdaad verschillende banden gaan voeren. Let er wel op dat als je verschillende banden hebt ze ook anders reageren. indien je 4 gelijkwaardige banden monteert dan heb je voor en achter even veel grip. let er ook op dat je de banden met het beste profiel achter zet. doe je achter hele slechte banden dan is de kans dat je achter uitbreekt vele malen groter.  ;D

En mijn persoonlijke menig is: niet bezuinigen op banden!!  Banden zijn je enige contact met de weg, als dat al niet goed is heb je ook niks aan ABS,ESP, TRACS etc etc..

In God we Trust. In Volvo we Drive...

Marc O.

Citaat van: Hans Duiven op 10-01-2010 16:47:33
Citaat van: thuur op 10-01-2010 13:37:52
Thuurlijk 8)

Gr ;)

Óf aan de voorzijde, als het om een achterwiel aangedreven auto gaat.

Hans

Zeker weten? Ook bij een RWD zou ik de banden met het meeste profiel achter leggen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jans Duiven

Doe maar eens navraag bij de jongens van het Arrestatie Team of bij die zeikers van de ambulancediensten  :evil:

Nieuwe banden om de 'niet aangedreven' wielen.

Hans

joebar

Citaat van: mehn op 10-01-2010 16:36:39
In Nederland moet op elke as 2 banden zitten met dezelfde maat. Voor de rest maakt het niets uit.
Voor en achter iets anders is geen probleem, zolang links en rechts maar dezelfde maat heeft.

helaas is dat in geen enkel land meer van toepassing, hoe wil je anders in godsnaam mogelijk met een thuiskomer?????

lang leve het europeesche hof!!!!

zelfs bij de APK is dat niet meer verplicht, MAARRRRRRRRRRRRRR de afwijkende maat mag het stuurgedrag niet beinvloeden

-D©©©L-

Ergo; Je mag als AT jongen of zeiker van de ambulancedienst rondrijden op 4 winterband-thuiskomers van 4 verschillende merken en 4 verschillende profielen met 4 verschillende maten zolang er geen beïnvloeding van het weggedrag is. Wel de beste thuiskomers op de niet aangedreven wielen leggen...

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 10-01-2010 17:46:12
Ergo; Je mag als AT jongen of zeiker van de ambulancedienst rondrijden op 4 winterband-thuiskomers van 4 verschillende merken en 4 verschillende profielen met 4 verschillende maten zolang er geen beïnvloeding van het weggedrag is. Wel de beste thuiskomers op de niet aangedreven wielen leggen...

Geef eens een definitie van thuiskomer?  :evil:

tackle

Citaat van: Hans Duiven op 10-01-2010 17:07:38
Doe maar eens navraag bij de jongens van het Arrestatie Team of bij die zeikers van de ambulancediensten  :evil:

Nieuwe banden om de 'niet aangedreven' wielen.

Hans
en wat weet een "jongen" van het AT meer dan een monteur hier? Die leggen die bandjes er zelf niet om, die hebben gewoon een auto tot hun beschikking. De leasemaatschappij maakt uit waar welke banden komen. En die zijn in de regel niet zo best.

850estatetdi

Citaat van: herm op 10-01-2010 13:36:09
Hallo.
Mag ik 2 verschillende merken banden op de auto rijden? Dus merk A op een as en merk B op de andere as. Volgens mij mag dat maar ik vraag het liever even aan de experts.
Herm
Je mag tegen woordig zelf vier verschillende banden onder de auto hebben :laugh: