16 inch op V70R ?

Gestart door Martijn850, 28-12-2009 00:07:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn850

Sinds dit jaar ben ik in het bezit van een V70R uit '97.
Ik hoopte hier mijn Columba's 16 inch velgen met winterbanden op te leggen van mijn oude 850, maar dat feest ging niet door.
Achter lukte wel maar voor kwam 'ie net niet over de remklauw.
Nu zit ik al een hele tijd te neuzen op het forum en zie dat toch vaak 16 inch op een R worden toegepast.

Ligt het specifiek aan de columba velgen (die binnenkort ook in de 'aangeboden'-rubriek zullen verschijnen) en zouden andere 16 inch velgen wel kunnen passen? Of liggen er dan voor 320mm schijven op waarvoor minimaal 17" nodig is?

En als ik nieuwe banden wil kopen; tot hoe breed kan ik gaan bij 16" of 17" zonder dat deze aanlopen? (aanbevolen wordt 205/45 R17)
Volgens de vorige eigenaar is de auto ca 4 cm verlaagd.

Bedankt en groet,  Martijn

mehn

Citaat van: Martijn850 op 28-12-2009 00:07:05
Ligt het specifiek aan de columba velgen (die binnenkort ook in de 'aangeboden'-rubriek zullen verschijnen) en zouden andere 16 inch velgen wel kunnen passen? Of liggen er dan voor 320mm schijven op waarvoor minimaal 17" nodig is?

Als je echt 320 hebt dan past geen enkele 16" velg. Waarschijnlijk heb je 302 (ff nameten dus) en dan passen bijna alle 16" velgen.
Persus en Columba zijn velgen waar we van weten dat die NIET passen in combinatie met 302 remmen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Perfo's (ook 16 inch) passen in ieder geval wel over de standaard R remmen:





Ik heb mijn Columba's helaas ook moeten verkopen wegens de grotere schijven.

Martijn850

Dan zullen die van mijn inderdaad 302 mm schijven zijn. Scheelde maar paar mm dat de Columba niet paste (maar ga voor zekerheid nog meten).
Maar 16" geeft in ieder geval meer opties.

gr. Martijn

post767

Kun je me mailen wat voorbanden er precies oom zitten en welke maat, mogelijk heb ik dan wel interesse om ze over te nemen

Martijn850

Ik heb een advertentie voor de columba velgen + winterbanden op marktplaats gezet.
zie: http://link.marktplaats.nl/307826813

Ik hoor het wel of het iets voor je is.

Turbo-Geek

Martijn, of je koopt voor 625 euro een nieuwe set originele Volvo Satelite velgen in 17" en maakt daar je wintersetje van.
Houd je ook de R look in  ere met deze Pegasus achtige velgen.




16" velgjes op een R  :eusa_naughty: :eusa_naughty:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

nielsmaneschijn

Dang, had ik dit maar eerder gezien. Ik ben met de sneeuw- en ijs-ellende een hele dag onderweg geweest van Grunn naar Winterswijk (452 km totaal) om er achter te komen dat de Columba's inderdaad niet op een R uit '98 passen. Heeft me behalve dat waarschijnlijk ook nog een afgebroken slotbout met dito ellende gekost, en een interessante voorbijgegleden afslag op de zomerbanden.

Goeie tip van die Perfo's, daar zouden mijn huidige winterbanden (nu op eivormige stalen velgen) ook op moeten passen.

Ik had ook nog naar Limburg gebeld naar ene Auto Weber die fake 17" R-velgen (Pegasus?) aanbood, maar die zei dat de R-velgen niet op een R pasten door de te grote remmen, en dat 'ie dan een randje uit de velg moest slijpen? Leek me een raar verhaal...