Vraag m.b.t. inbouw BlitzSafe VOL/M-LINK1 V.1

Gestart door peter1977, 11-01-2010 13:02:39

Vorige topic - Volgende topic

peter1977

Beste medeforumleden,

Ik heb in de USA een BlitzSafe VOL/M-LINK1 V.1 besteld. Deze zal met een paar weken binnenkomen. Qua aansluitingen bij het inbouwen is het niet zo spannend. Één draad verbinden met de 12V permanent en de connector aansluiten op de CD-wisselaaraansluiting van mijn SC-805 radio.

Nu komt het: ik wil graag de kabel waarop m'n iPod wordt aangesloten laten uitkomen in de middenarmsteun. Maar hoe doe ik dat? De kabel start van achter de radio en moet dus op een nette manier naar de middenarmsteun.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Peter

Robby72

Ik heb het als volgt gedaan:
  Eerst handschoenenkastje verwijderen
  rechtse afdekplaat van middenconsole passagierskant verwijderen (zeer eenvoudig).

Als je de kabel nu in de radio plugt kan je er eenvoudig aan aan de achterzijde van de radio.
Deze kabel naar onder geleiden en onder de middentunnel geleiden, drukken van onder af.

Bij mij ligt de ipod tussen de passagiersstoel en handrem. Zo kan ik eenvoudig scrollen en doorspoelen. In mijn ogen beter dan het wegstoppen.

peter1977

Die afdekplaat van de middenconsole, kan ik die eraf klikken, of zitten er schroefjes ergens?

Robby72

CiteerDie afdekplaat van de middenconsole, kan ik die eraf klikken, of zitten er schroefjes ergens?

Weet ik niet meer zeker, eerst handschoenenkastje verwijderen, dan zal het wel duidelijk worden.

Freakybaby

Er zitten schroeven in de middenconsole, maar niet achter het dashboardkastje.

Het trapbord aan de passagierskant weghalen (3*torx) en dan kan je de vloerbedekking wegvouwen. Dan kijk je tegen een zwart paneel aan wat met 1 schroefje en een klik systeem vast zit. Althans, zo zit dat bij de 850.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 13-01-2010 08:47:33
Het trapbord aan de passagierskant weghalen (3*torx) en dan kan je de vloerbedekking wegvouwen. Dan kijk je tegen een zwart paneel aan wat met 1 schroefje en een klik systeem vast zit. Althans, zo zit dat bij de 850.

Bij een x70 zit de schopplaat/trapbord ook vast met 3 keer torx, alleen zie je die pas als de binnenkant van het dashboardkastje er uit is. Dus dat moet er dan als eerste uit (ongeveer 8 keer torx). Beugeltjes waarmee het klepje vast zit krijg je los door met een kleine platte schroevendraaier in de uitsparing naast de beugeltjes te drukken en aan de beugeltjes te trekken.

peter1977

Dank jullie wel voor de reacties. Als hij binnen is ga ik lekker aan de slag. Het binnenwerk van het dashboardkastje heb ik er al een keer uitgehaald bij het installeren van mijn Parrot carkit, dus dat gaat wel lukken.

Met elianmars' aanwijzingen voor het verwijderen van het klepje en het losschroeven van de schopplaat moet het me wel gaan lukken  ;)

thuur

Die beugeltjes hoeven niet los bij een x70..

Gr :eusa_shhh:

peter1977

Citaat van: thuur op 13-01-2010 15:05:04
Dank je wel voor de aanvulling! ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 13-01-2010 15:05:04

Niet?

Uitsparingen in het bakje dan, zeker?  ;D

peter1977

Zo, de Blitzsafe is ingebouwd. Kostte even wat moeite, maar dan heb je ook wat :eusa_dance: Ik heb 't als volgt gedaan:

1. Het binnenwerk van het dashboardkastje eruit gehaald (6 torx schroefjes)
2. De afdekplaat onder het dashboardkastje eraf (2 torx schroefjes)
3. In de bodem van de armsteun het afdekplaatje verwijderd
4. de iPod kabel doorgevoerd vanaf de armsteun richting het dashboardkastje (kon netjes onder de rand van de middenconsole worden weggewerkt
5. Blitzsafe aansluiten op 12v (permanent) en op de SC-805 radio (CD-wisselaar uitgang)
6. iPod kabel verbinden met Blitzsafe kastje.
7. Stukje uit het afdekplaatje in de bodem van de armsteun geknipt, zodat het klepje er weer netjes op kon met de kabel erdoor.

En klaar was Peter!
Voor de liefhebber even een paar fotootjes gemaakt:

iPod netjes weggewerkt in de armsteun:

En dit zie je op je radio:

Jeff

Dus als je nu op volgende drukt gaat die ook naar het volgende nummer, of moet je dit alsnog via je ipod doen?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

peter1977

Citaat van: Jeff op 29-01-2010 19:23:41
Dus als je nu op volgende drukt gaat die ook naar het volgende nummer, of moet je dit alsnog via je ipod doen?

Nee, dit moet je via de iPod doen.