JaspeR - V50 T5 AWD

Gestart door jas, 12-01-2010 16:53:16

Vorige topic - Volgende topic

jas

Inderdaad lekker goedkoop opgelost :D

Gelijk maar even samen met mijn pa van beide auto's de wielen gewisseld naar zomerset.

Ook gelijk de voorste veerpootbrug er in gezet.

Binnenkort de achterste veerpootbrug even opknappen, was ooit door Razorx zwart geleverd maar daar zijn veel stukken van af. Dat wordt schuren en spuiten.

jas

2 weken geleden opeens het ABS en tracs lampje aan. :'(

Uit laten lezen, en gaf storing linksachter aan.

Eergisteren mijn R afgezet bij de garage, met ook de vraag of ze het onderstel aan de voorkant konden bekijken.
Laatste tijd wat zoekerig en zweverig rijgedrag.

Gisteren een telefoontje dat mijn draagarmen vervangen moeten worden.

Ik laat ze gelijk maar vervangen, kan ik er hopelijk een tijdje weer tegenaan.

Morgen ophalen als het goed is, zonder storing en met nieuwe draagarmen.  :eusa_dance:

cornelis-b

Als de ABS storing niet over is dan heb ik nog een gereviseerde ABS / Tracs unit liggen Jasper.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jas

Citaat van: cornelis-b op 25-06-2015 09:50:02
Als de ABS storing niet over is dan heb ik nog een gereviseerde ABS / Tracs unit liggen Jasper.

Thnx Henk, maar ze hadden ervaring met het repareren, en mocht het niet lukken ging er een gerepareerde 2e hands in.
Mocht het dan alsnog niet lukken, dan app ik je wel even.

jas

Pfff dat werd wat meer dan verwacht...

Donderdag al een telefoontje dat een homokineet ook vervangen moest worden.

Gisteren de R gehaald en met het naar huis rijden begin hij steeds meer herrie te maken rechtsvoor.
Vanochtend weer terug, en na het vervangen van een wiellager rijdt hij weer strak!  :police: :eusa_angel:

Voorlopig hopelijk even geen reparaties, want binnenkort krijgen we de sleutel van ons eerste koophuis :eusa_dance:

Eindelijk van het huurhuis af, de kosten per maand zijn voor een koophuis maar een klein beetje hoger.

Taranis

Citaat van: jas op 27-06-2015 15:19:53
Eindelijk van het huurhuis af, de kosten per maand zijn voor een koophuis maar een klein beetje hoger.

Gefeliciteerd!  :D Grote plannen of instapklaar?

Ik wil je niet depressief maken trouwens maar de maandelijkse lasten zeggen niet alles. Net als op de gemiddelde Volvo kun je op een koophuis ook aardig leeglopen  :-X

jas

Citaat van: Taranis op 27-06-2015 21:46:07
Citaat van: jas op 27-06-2015 15:19:53

Gefeliciteerd!  :D Grote plannen of instapklaar?

Ik wil je niet depressief maken trouwens maar de maandelijkse lasten zeggen niet alles. Net als op de gemiddelde Volvo kun je op een koophuis ook aardig leeglopen  :-X

Dank je!

Alleen alles even fris witten en deuren een likje verf, voor de rest is alles prima.
Lekker geen houten kozijnen etc :eusa_dance:
Ook nog op de kamer van mijn dochter een nieuw laminaat vloertje, maar dat is alleen omdat dat beter bij alle meubels past.

Ik weet dat je aardig geld in een huis kan/moet steken, maar dan is het tenminste wel van jezelf.
Nu gaat al dat geld elke maand naar de woningbouwvereniging die weer 5 x een nieuwe Renault Zoe kan kopen..

jas

jas

Oja, helaas nog steeds met melding ABS en tracs...

Garage was het niet gelukt, en ik had mijn auto hard nodig.
Sindsdien geen tijd meer gehad om er naar toe te gaan.

Ook begint het wiellager volgens mij weer herrie te maken. Hier was in overleg een 2e hands opgegaan.
Conclusie; nooit moeten doen..

jas

Citaat van: tom480 op 07-09-2015 22:20:29
Op naar de 4 ton!
Ik moest hier aan denken,  toen ik  je foto zag!

Ziet het er op pc oid gek uit ofzo?

Geplaatst met iPhone, zie er niks vreemds aan ;D

jas

Ik kwam trouwens na even zoeken op dit topic uit;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,71547.msg1525868.html#msg1525868

Iemand hier al ervaring mee?

cornelis-b

Citaat van: jas op 07-09-2015 22:12:16

Ook begint het wiellager volgens mij weer herrie te maken. Hier was in overleg een 2e hands opgegaan.

Kom langs en we wisselen de ABS unit om voor een gereviseerde Jasper, heb er nog een liggen hier.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

jas

Citaat van: cornelis-b op 07-09-2015 22:28:51

Kom langs en we wisselen de ABS unit om voor een gereviseerde Jasper, heb er nog een liggen hier.

Henk,

Ik ga snel contact met je opnemen hier over, even kijken wanneer ik kan.
Maken we er weer een gezellig dagje van

cornelis-b

Citaat van: jas op 07-09-2015 22:35:28
Citaat van: cornelis-b op 07-09-2015 22:28:51

Henk,

Ik ga snel contact met je opnemen hier over, even kijken wanneer ik kan.
Maken we er weer een gezellig dagje van

Komt goed Jasper, zal de unit voor je vasthouden.

Zeg maar Henk tegen mij

jas

Afgelopen week was de R aan de beurt voor APK.

Na nog wat onderzoek bleek dat het niet de abs controller was die de storing gaf, maar de sensor van het wiel linksachter. Dus laten vervangen voor de keuring.

afkeur was er op de koplampen, was heel duidelijk dat de binnenkant dof was.
2 nieuwe er in en een nieuwe APK!

Ook nog een nieuwe oem bovenste motorsteun ingezet. Voel het verschil goed, de oude was aardig rot.