JaspeR - V50 T5 AWD

Gestart door jas, 12-01-2010 16:53:16

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Van harte!!  :eusa_dance:  :eusa_clap:

jas

Bedankt allemaal!!   :laugh:

'Zie tijdstip...'  :-\

Taranis

The Volvoboy

Van harte Jasper! :eusa_dance:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

jas

Het volgende;

Vorig jaar met distributie is met het loshalen van de spanner een stuk van het blok afgebroken.
(Ja echt waar, monteurs konden hun ogen ook niet geloven, al zo veel 850's gedaan, nog nooit gezien)

Uiteindelijk met 'vloeibaar metaal' nieuwe spanner toch kunnen vastmaken.

Na een paar maanden kreeg ik weer vertrouwen ik mijn blokkie. Monteurs wisten ook niet wat te verwachten, of het zou snel stuk lopen, of het zou heel blijven.

Tot afgelopen weekend, ik hoor een gerammel, de spanner komt toch een beetje los en de riem loopt helemaal scheef, dwars door de kap heen geschuurd.

De R staat nu daar, advies niet meer starten.

Wat nu wat nu wat nu????

Blok op de kop tikken en maar weer investeren? Uit elkaar trekken? Iemand de auto kopen voor onderdelen?

Ik weet het even niet  :-\

Conclusie. Mooi ruk allemaal :'(

elianmars

Het heeft nog lang geduurd dan  :eusa_shifty:

Taranis

Voor een mooie goed onderhouden origineel Nederlandse R zou ik zeggen voor een paar honderd euro een blok op de kop tikken, wisselen en weer lekker verder roffelen.

Sbv

Als de rest van de auto goed is dan zou ik op zoek gaan naar een ander blok en deze erin doen

arjen850

Citaat van: jas op 24-04-2018 08:08:02
Het volgende;

Vorig jaar met distributie is met het loshalen van de spanner een stuk van het blok afgebroken.
(Ja echt waar, monteurs konden hun ogen ook niet geloven, al zo veel 850's gedaan, nog nooit gezien)

Uiteindelijk met 'vloeibaar metaal' nieuwe spanner toch kunnen vastmaken.

Na een paar maanden kreeg ik weer vertrouwen ik mijn blokkie. Monteurs wisten ook niet wat te verwachten, of het zou snel stuk lopen, of het zou heel blijven.

Tot afgelopen weekend, ik hoor een gerammel, de spanner komt toch een beetje los en de riem loopt helemaal scheef, dwars door de kap heen geschuurd.

De R staat nu daar, advies niet meer starten.

Wat nu wat nu wat nu????

Blok op de kop tikken en maar weer investeren? Uit elkaar trekken? Iemand de auto kopen voor onderdelen?

Ik weet het even niet  :-\

Conclusie. Mooi ruk allemaal :'(

Dit heb ik ook al eens meegemaakt, de torx met geen mogelijkheid los te krijgen, overlegd met klant wat te doen. Tja, We moeten door, dus doorzetten en knak, stuk uit blok gebroken. Ik heb toen meteen een andere motor gemonteerd voor de klant. Wel erg jammer dat dit je nu overkomt.

arjenT5R

Tsja even slikken en weer doorgaan? Motor er uit en het stuk alu laten oplassen of een andere motor er in.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

flink balen, maar zou toch echt ook kijken naar een ander blok en deze R op de weg houden

classicT5

Verwacht dat de waarde met kapot blok ook niet zo fijn is.

Silverarrow

Citaat van: classicT5 op 24-04-2018 21:24:59
Verwacht dat de waarde met kapot blok ook niet zo fijn is.

Maar of dat nou een goede reden is om er geld in te blijven pompen...

Als je zelf niet de tijd/gereedschap/ruimte/skills hebt, dan is een ander blok monteren gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ten koste van wat wil je die auto dan nog lopend houden en wat biedt deze auto wat een andere auto niet heeft?

The Volvoboy

Auw, dat is mooi balen zeg... :( Wat Ronald zegt, een mooie origineel Nederlandse R zoals die van jou is het echt wel waard om een ander blokje in te hangen. Ik zou het wel weten...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

jas

Ja eigenlijk diep in mijn hart weet ik het ook wel...

Achter de schermen bezig om wat te regelen :-)