voorgloei lampje, waar?

Gestart door mark760, 12-01-2010 22:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark760

Beste Dieselaars,

Sinds het weekend ben ik in het bezit van een V70 diesel. Tijdens het starten komt het gloeilampje niet bij. Dit houd in als ik meteen doorstart de auto moeilijk tot leven komen.

Echter als ik gloei "op gevoel" even wachten alvorens te starten, pakt he beter op.
Wie heeft er een foto waar dit lampje behoort te zitten op het instrumenten paneel.

Ik neem aan dat ik dan het hele instrumenten paneel eruit moet, hoe doe ik dit?

Mark

elianmars

Heb je een instructieboekje? Daarin kun je wel vinden waar het voorgloeilampje zit.

Anders kan ik het wel even voor je opzoeken.


Om bij het instrumentenpaneel te kunnen komen, moet de bovenkant van het dashboard er af.

FGG

Bij mij zit ie aan de linkerkant, onderste rij, 4e lampje van links volgens mij.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ik-rol

FGG kent volgens mij het instructieboekje uit zijn hoofd  :eusa_clap:. Kan het overigens niet zo zijn dat de gloeizekering/relais niet goed meer is, zodat het controlelampje voor de voorverwarming niet meer werkt?

mark760

Het probleem is opgelost, noem het blindheid!

Hij zit idd waar FGG zegt.

Hij is me eerder niet opgevallen, raar.

Bij mijn vorige auto (een VW T4), begon de auto met voorgloeien op het moment dat het portier werd geopend, daarmee werd de tijd verkort. Is dit ook het geval bij de V70?

Mark

FGG

Citaat van: mark760 op 13-01-2010 15:09:07
Bij mijn vorige auto (een VW T4), begon de auto met voorgloeien op het moment dat het portier werd geopend, daarmee werd de tijd verkort. Is dit ook het geval bij de V70?

Handig als je iets uit de auto moet pakken. Bij de V70 moet je gewoon de sleutel omdraaien. Overigens gloeit ie wel voor als het portier openstaat, dat dan weer wel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: