contact aan, verlichting uit. kan niet?

Gestart door Arnotenhoeve, 16-01-2010 20:40:04

Vorige topic - Volgende topic

Arnotenhoeve

Dag mensen, ik heb begrepen dat om veiligheidsoverwegingen mijn verlichting niet uitgeschakeld kan worden wanneer ik mijn contact aan heb. Ik wil dit heel graag omzeilen. Want soms moet ik in het duister kunnen rijden; en de parkeerstand is niet duister genoeg (ik ben natuurfotograaf en wil soms niet al teveel opvallen. tja, ieder z'n vak).
Is het mogelijk dat de stand 0 (nul) op de lichtschakelaar ook echt 'uit' betekent? Of is dit niet te veranderen?
Groeten en alvast bedankt,
Arno

-D©©©L-

Zit er recht onder je lichtschakelaar een klein knopje dat je met een schroevendraaier kan instellen ?

elianmars

Voor de 850 zijn er twee soorten schakelaars. Op de ene zit een soort schroefje aan de voorzijde, die je kunt omzetten met een schroevendraaier. Dan kun je het licht wél uitschakelen.
Er zijn ook schakelaars waar dat schroefje niet aanwezig is.

Arnotenhoeve

(even naar buiten gegaan en gekeken)
ja! vertel, vertel

Arnotenhoeve

Yes! gelukt. Dat schroefje zat met secondenlijm vastgelijmd. Ik moest er even doorheen draaien.

fijn! dank
groeten
Arno

thuur

Je moet het "schroefje" voorzichtig naar binnen drukken voordat je draait..

Gr :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: thuur op 16-01-2010 21:52:07
Je moet het "schroefje" voorzichtig naar binnen drukken voordat je draait..

Gr :eusa_shifty:

;D ;D

Dat wist ik ook niet. Maar 't is in ieder geval gelukt, geloof ik.

Arnotenhoeve

Aha! en uhh: HAHA! die heb ik dus gemold! Bij deze.
Maar ja, het licht kan uit én aan, dus hij hoeft niet meer op die andere stand wat mij betreft.

Tja, al mollende leert men

groeten en bedankt
Arno

Misha

Citaat van: Arnotenhoeve op 16-01-2010 23:41:22
Tja, al mollende leert men
;D :eusa_clap:

Zoals mijn opa altijd sprak als ik als kleintje een wekker, lamp, whatever uit elkaar getrokken had : "De Slopers van Heden zijn de Bouwers van Morgen.."
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het