lampcontrole met xenon h4

Gestart door Bouke, 17-01-2010 22:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 17-01-2010 23:08:43
2 lampjes onder de motorkap laten meebranden
Heb ik ook gehad, na plaatsing van goede kabel, goede set en goed relais was het over :)  Als je een lamp van 21Wt mee laat branden gaat het lampje uit, althans zo ging het bij mij.

UserID6342

Citaat van: Bouke op 18-01-2010 20:56:37
Citaat van: -D©©©L- op 17-01-2010 23:35:37
Citaat van: mevita op 17-01-2010 23:16:57
Citaat van: Bouke op 17-01-2010 22:06:27
Ik heb in mijn alter 1 xenon ingebouwd met als gevolg dat het controlelampje blijft branden,ik weet wel hoe het komt maar hoe kan ik het ver helpen. Het komt omdat het xenon maar aangestuurd wordt door 1 lampstekker en er dus 1 geen dienst doet en dus brand het lampje.Nu is mijn vraag kan je dat oplossen door er iets van een weerstand oid aan te koppelen of zo of is er wat voor of heeft iemand een oplossing?

Ik heb ook nog steeds dat probleem, hopenlijk iemd met een oplossing,

gr mevita

Gewoon de ballasts per zijde direct voeden uit de draad ie in de oude situatie naar de lamp ging.  
Dat gaat niet want het is voor een h4 dus met grootlicht
Jawel hoor dat gaat wel, de stroomdraad voor alleen je dimlicht die nu naar je lampunit gaat doorlussen naar je ballast.

mevita

Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 09:21:47
Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:19:08
Citaat van: Bouke op 19-01-2010 21:25:40
Nee het hij wordt niet gestoord of iets dergelijks het licht echt aan het feit de 1 stekker niet kan worden aangesloten.

hier bij mij ook 1 losse stekker over,

gr mevita

welke stekker heb je dan over ?
Aan de bijrijderskant heb ik nu de lossedriepootstekker liggen die normaal op de gewone h4 fitting geduwd wordt, bij bi-xenon wordt maar 1 van de lampstekkers gebruikt,

gr mevita

UserID6342

Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:51:34
Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 09:21:47
Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:19:08
Citaat van: Bouke op 19-01-2010 21:25:40
Nee het hij wordt niet gestoord of iets dergelijks het licht echt aan het feit de 1 stekker niet kan worden aangesloten.

hier bij mij ook 1 losse stekker over,

gr mevita

welke stekker heb je dan over ?
Aan de bijrijderskant heb ik nu de lossedriepootstekker liggen die normaal op de gewone h4 fitting geduwd wordt, bij bi-xenon wordt maar 1 van de lampstekkers gebruikt,

gr mevita
Dat ligt er maar net aan, wat voor set Xenon je hebt.  Heb jij 1 ballast en twee lampen dan klopt het zoals je zegt, maar heb jij 2 aparte ballasten en tevens 2 lampen gaat het verhaal niet op en zal je waarschuwingslampje dus ook niet branden.

Bouke

Citaat van: Dirk342 op 20-01-2010 12:16:43
Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:51:34
Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 09:21:47
Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:19:08
Citaat van: Bouke op 19-01-2010 21:25:40
Nee het hij wordt niet gestoord of iets dergelijks het licht echt aan het feit de 1 stekker niet kan worden aangesloten.

hier bij mij ook 1 losse stekker over,

gr mevita

welke stekker heb je dan over ?
Aan de bijrijderskant heb ik nu de lossedriepootstekker liggen die normaal op de gewone h4 fitting geduwd wordt, bij bi-xenon wordt maar 1 van de lampstekkers gebruikt,

gr mevita
Dat ligt er maar net aan, wat voor set Xenon je hebt.  Heb jij 1 ballast en twee lampen dan klopt het zoals je zegt, maar heb jij 2 aparte ballasten en tevens 2 lampen gaat het verhaal niet op en zal je waarschuwingslampje dus ook niet branden.
wel dus het gaat niet over een alter2 maar over 1 ;)

-D©©©L-

Het grootlicht gaat niet via de lampcontrole. Dat kan dus buiten beschouwing blijven.
Gewoon de balast van de linker lamp voeden via de stekker van de linker lamp en de ballast van de rechter lamp voeden via de stekker van de rechterlamp.
Zo moeilijk is dat toch niet ? Ook nog even het licht relais wisselen om te voorkomen dat je xenon uit gaat als je groot licht geeft (is iets met apk, meen ik).

Bouke

#21
De ballasten zitten gekoppeld via een kabelboom ,vandaar dat je maar 1 stekker kan aansluiten en de ballasten hebben elk ook een aparte massa draad.Het grootlicht is ook xenon met het zelfde lampje,maar als je grootlicht geeft gaat het oranje lampje uit :eusa_think:

mevita

Citaat van: Bouke op 20-01-2010 18:29:16
De ballasten zitten gekoppeld via een kabelboom ,vandaar dat je maar 1 stekker kan aansluiten en de ballasten hebben elk ook een aparte massa draad.Het grootlicht is ook xenon met het zelfde lampje,maar als je grootlicht geeft gaat het oranje lampje uit :eusa_think:
hier hetzelfde, het lampje van controle gaat bij mij ook uit als ik het grootlicht vast aanzet bij alleen seinen blijft controlelampje aan. De voeding loopt rechtstreeks op de accu,ik heb 2 ballasten, alter 1 is het, zou het niet mogelijk zijn om van die losse driepootstekker kabels erin steken en samenvoegen bij de aangesloten driepootstekker maar omdat ik een beetje huiverig ben om de hoeveelheid stroom die erdoor gaat weet ik niet of dat kan zonder verdere gevolgen,

gr mevita

Jeff

Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 17:54:12
Het grootlicht gaat niet via de lampcontrole. Dat kan dus buiten beschouwing blijven.
Gewoon de balast van de linker lamp voeden via de stekker van de linker lamp en de ballast van de rechter lamp voeden via de stekker van de rechterlamp.
Zo moeilijk is dat toch niet ? Ook nog even het licht relais wisselen om te voorkomen dat je xenon uit gaat als je groot licht geeft (is iets met apk, meen ik).
Welke relais is dit Marco?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

Citaat van: Jeff op 20-01-2010 20:08:33
Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 17:54:12
Het grootlicht gaat niet via de lampcontrole. Dat kan dus buiten beschouwing blijven.
Gewoon de balast van de linker lamp voeden via de stekker van de linker lamp en de ballast van de rechter lamp voeden via de stekker van de rechterlamp.
Zo moeilijk is dat toch niet ? Ook nog even het licht relais wisselen om te voorkomen dat je xenon uit gaat als je groot licht geeft (is iets met apk, meen ik).
Welke relais is dit Marco?


Zoals al eerder gemeld, een alter 2 relais

Jeff

Citaat van: haasje op 20-01-2010 20:10:25
Citaat van: Jeff op 20-01-2010 20:08:33
Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 17:54:12
Het grootlicht gaat niet via de lampcontrole. Dat kan dus buiten beschouwing blijven.
Gewoon de balast van de linker lamp voeden via de stekker van de linker lamp en de ballast van de rechter lamp voeden via de stekker van de rechterlamp.
Zo moeilijk is dat toch niet ? Ook nog even het licht relais wisselen om te voorkomen dat je xenon uit gaat als je groot licht geeft (is iets met apk, meen ik).
Welke relais is dit Marco?


Zoals al eerder gemeld, een alter 2 relais
Alter 2 lampen relais dan of? Welke nummers hebben ze? En waar zit die?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

haasje

Volgens mij hebben we daar een aantal weken geleden al de nodige aandacht aan gegeven. kan het alleen zo 1,2,3 niet vinden

-D©©©L-

Citaat van: Bouke op 20-01-2010 18:29:16
De ballasten zitten gekoppeld via een kabelboom ,vandaar dat je maar 1 stekker kan aansluiten...

Daar bestaat ook een oplossing voor:




mevita

Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 20:37:16
Citaat van: Bouke op 20-01-2010 18:29:16
De ballasten zitten gekoppeld via een kabelboom ,vandaar dat je maar 1 stekker kan aansluiten...

Daar bestaat ook een oplossing voor:

http://www.elektra-info.nl/afbeeldingen/e-mail%20versies/geisoleerde-kniptang.jpg


mijn vraag is simpel kan ik zonder problemen de aangesloten driepootstekker doorverbinden met die losse driepoot en werkt dan alles nog zoals het moet,

gr mevita

-D©©©L-

Citaat van: mevita op 20-01-2010 20:45:30
Citaat van: -D©©©L- op 20-01-2010 20:37:16
Citaat van: Bouke op 20-01-2010 18:29:16
De ballasten zitten gekoppeld via een kabelboom ,vandaar dat je maar 1 stekker kan aansluiten...

Daar bestaat ook een oplossing voor:

http://www.elektra-info.nl/afbeeldingen/e-mail%20versies/geisoleerde-kniptang.jpg


mijn vraag is simpel kan ik zonder problemen de aangesloten driepootstekker doorverbinden met die losse driepoot en werkt dan alles nog zoals het moet,

gr mevita

Nee, je moet het relais welke de voeding vanuit de accu voor beide zijden verzorgd er tussenuit halen, en de ballasts rechtstreeks aansluiten op de stekkers welke voorheen naar de lamphuizen gingen.  Het relais wat er nu tussenzit, gebruikt niet voldoende energie. Het "lamp stuk" controle mechanisme "denkt" dus dat er geen lampen zijn.
Dus gewoon aansluiten via het bestaande lichtrelais, dat kan echt wel tegen een stootje.