lampcontrole met xenon h4

Gestart door Bouke, 17-01-2010 22:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bouke

Ik heb in mijn alter 1 xenon ingebouwd met als gevolg dat het controlelampje blijft branden,ik weet wel hoe het komt maar hoe kan ik het ver helpen. Het komt omdat het xenon maar aangestuurd wordt door 1 lampstekker en er dus 1 geen dienst doet en dus brand het lampje.Nu is mijn vraag kan je dat oplossen door er iets van een weerstand oid aan te koppelen of zo of is er wat voor of heeft iemand een oplossing?

henry classic v70

2 lampjes onder de motorkap laten meebranden
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

mevita

Citaat van: Bouke op 17-01-2010 22:06:27
Ik heb in mijn alter 1 xenon ingebouwd met als gevolg dat het controlelampje blijft branden,ik weet wel hoe het komt maar hoe kan ik het ver helpen. Het komt omdat het xenon maar aangestuurd wordt door 1 lampstekker en er dus 1 geen dienst doet en dus brand het lampje.Nu is mijn vraag kan je dat oplossen door er iets van een weerstand oid aan te koppelen of zo of is er wat voor of heeft iemand een oplossing?

Ik heb ook nog steeds dat probleem, hopenlijk iemd met een oplossing,

gr mevita

henry classic v70

Citaat van: henry classic v70 op 17-01-2010 23:08:43
2 lampjes onder de motorkap laten meebranden

Bij een maat van mij hebben we een tijdje geleden in z'n BMW van die angel-eyes verlichting geplaatst. Die had ook zo'n soort probleem met het blijven aangeven dat er verlichting niet brandde, die touwtjes doorgelust en er een fitting aangeknoopt. Ergens een plek gezocht waar het niet in de weg zat en geen problemen kon veroorzaken, lampje erin en het waarschuwingslampje op het dashboard was uit.
Heb je gelijk verlichting onder de motorkap.....
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

Citaat van: mevita op 17-01-2010 23:16:57
Citaat van: Bouke op 17-01-2010 22:06:27
Ik heb in mijn alter 1 xenon ingebouwd met als gevolg dat het controlelampje blijft branden,ik weet wel hoe het komt maar hoe kan ik het ver helpen. Het komt omdat het xenon maar aangestuurd wordt door 1 lampstekker en er dus 1 geen dienst doet en dus brand het lampje.Nu is mijn vraag kan je dat oplossen door er iets van een weerstand oid aan te koppelen of zo of is er wat voor of heeft iemand een oplossing?

Ik heb ook nog steeds dat probleem, hopenlijk iemd met een oplossing,

gr mevita

Gewoon de ballasts per zijde direct voeden uit de draad ie in de oude situatie naar de lamp ging. 

henry classic v70

Citaat van: -D©©©L- op 17-01-2010 23:35:37
Gewoon de ballasts per zijde direct voeden uit de draad ie in de oude situatie naar de lamp ging.  

Dit is de betere oplossing :eusa_whistle:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Bouke

Citaat van: -D©©©L- op 17-01-2010 23:35:37
Citaat van: mevita op 17-01-2010 23:16:57
Citaat van: Bouke op 17-01-2010 22:06:27
Ik heb in mijn alter 1 xenon ingebouwd met als gevolg dat het controlelampje blijft branden,ik weet wel hoe het komt maar hoe kan ik het ver helpen. Het komt omdat het xenon maar aangestuurd wordt door 1 lampstekker en er dus 1 geen dienst doet en dus brand het lampje.Nu is mijn vraag kan je dat oplossen door er iets van een weerstand oid aan te koppelen of zo of is er wat voor of heeft iemand een oplossing?

Ik heb ook nog steeds dat probleem, hopenlijk iemd met een oplossing,

gr mevita

Gewoon de ballasts per zijde direct voeden uit de draad ie in de oude situatie naar de lamp ging. 
Dat gaat niet want het is voor een h4 dus met grootlicht

gltman

volgens mij bestaan daar speciale weerstanden voor, die de weerstand nabootsen van een normale lamp, weet alleen niet uit men hoofd of dat ook voor een H4 is, heb wel eens in een XC90 een aftermarket set ingebouwd, deze gaf ook steeds melding dimlicht, hier aan weerskanten weerstanden geplaats, en toen was het over, deze weerstanden zitten op koelribben welke normaal niet te warm worden.
denk dat een beetje autohandel dit wel heeft,

succes

Jeff

Weet je zeker dat alles goed aangesloten zit? Ik heb dit namelijk niet...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pikkepoelie

met bi xenon is blijft het lampje branden inderdaad. en een goedkopere xenon set zonder groot licht niet  :eusa_wall: maar goed om een lang verhaal kort te maken als je het lampje in het dashbord demonteert brand het ook niet meer  :eusa_shhh: snelste en goedkoopste oplossing  :eusa_angel:

Bouke

Citaat van: Jeff op 18-01-2010 21:05:08
Weet je zeker dat alles goed aangesloten zit? Ik heb dit namelijk niet...
jij hebt ook h1 als ik het zo zie ;)

elianmars


Bouke

Nee het hij wordt niet gestoord of iets dergelijks het licht echt aan het feit de 1 stekker niet kan worden aangesloten.

mevita

Citaat van: Bouke op 19-01-2010 21:25:40
Nee het hij wordt niet gestoord of iets dergelijks het licht echt aan het feit de 1 stekker niet kan worden aangesloten.

hier bij mij ook 1 losse stekker over,

gr mevita

-D©©©L-

Citaat van: mevita op 20-01-2010 09:19:08
Citaat van: Bouke op 19-01-2010 21:25:40
Nee het hij wordt niet gestoord of iets dergelijks het licht echt aan het feit de 1 stekker niet kan worden aangesloten.

hier bij mij ook 1 losse stekker over,

gr mevita

welke stekker heb je dan over ?