Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Ah, het verhaal staat eindelijk online  ;D

Fijn dat alles weer in orde is gekomen, André.
Het is wel jammer dat je al aardig wat voor je kiezen hebt gekregen, sinds je Roetmobiel hebt. Blijkbaar is-ie niet zo goed vertroeteld als bij mij  :eusa_shifty:

triton

Nee klopt Marcel , maar we blijven lachen.
En eigenlijk valt het wel mee .
In 7000 km alleen de homokineet en nu de riem dus.......
Professioneel raddraaier

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-02-2014 21:13:10
Ik zou ter plekke m'n vertrouwen in Terlouw zijn verloren. Pul is echt goed, maar ruim drie weken wachten is idd niet ideaal, daarbij zou de auto dan ook nog naar Urk gebracht moeten worden.
Respect dat je het zelf gedaan hebt. En de Gas/Diesel guru natuurlijk. ;D


Ewøut

Dat was ik inderdaad ook gelijk kwijt, en toen ik vroeg om nieuwe pompriem met spanners en afstellen , zowel statisch als dynamisch
kwam er een ongeveer bedrag uit van 350?
Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: elianmars op 24-02-2014 21:22:04
Blijkbaar is-ie niet zo goed vertroeteld als bij mij  :eusa_shifty:

Sorry hoor maar dit is gewoon een gevalletje regulier onderhoud en dat hoort er nu eenmaal bij.
Niettemin mooi dat ie weer rijdt :)

Met Terlouw ben ik ook klaar. Laatst prijs opgevraagd voor gereviseerde injectoren voor een Saab 9-3 1.9 TiD inclusief montage. Naar de dealer brengen was goedkoper en minder bullshit die nergens op sloeg.

Dynamisch afstellen klonk mij trouwens altijd heel magisch in de oren maar sinds we daar met de roetmeeuw een keer met Vida mee gespeeld hebben, weet ik dat dat echt geen zak voorstelt ;D

maruska

goeie chinees trouwens ! nog dank daarvoor... die saus echter mag je de volgende keer thuislaten  :eusa_pray:
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 25-02-2014 12:20:40
goeie chinees trouwens ! nog dank daarvoor... die saus echter mag je de volgende keer thuislaten  :eusa_pray:
Watje, saus was niet pittig

elianmars

#771
Citaat van: Taranis op 25-02-2014 08:04:59
Citaat van: elianmars op 24-02-2014 21:22:04
Blijkbaar is-ie niet zo goed vertroeteld als bij mij  :eusa_shifty:

Sorry hoor maar dit is gewoon een gevalletje regulier onderhoud en dat hoort er nu eenmaal bij.


Ik weet het, maar volgens mij is er bij de vorige eigenaar niet meer gedaan dan 1 keer per jaar olie verversen.
Pompriem had in zijn bezit minimaal een keer vervangen moeten worden.

Taranis

Nee hoor, Volvo blijft stug opgeven dat die pompriem net zo lang mee kan als de distributie, dus 120.000 km.

Meestal houdt zelfs de distributieriem van de TDI's / 2.5D's het niet eens zo lang uit (genoeg gevallen bekend van riemspanners en vervolgens dus distributieriemen die rond de 90.000 km de pijp aan Maarten geven), laat staan de pompriem. Het advies is dan ook niet langer dan 60.000 met een pompriem te doen maar als je in Vida kijkt (althans mijn 2010 versie) zie je staan dat die pompriem gewoon 120.000 mee kan. Als consument die iets minder in de materie thuis is, vind ik het best logisch dat je daar dan op afgaat.

elianmars

Citaat van: Taranis op 25-02-2014 15:35:46
Nee hoor, Volvo blijft stug opgeven dat die pompriem net zo lang mee kan als de distributie, dus 120.000 km.

Meestal houdt zelfs de distributieriem van de TDI's / 2.5D's het niet eens zo lang uit (genoeg gevallen bekend van riemspanners en vervolgens dus distributieriemen die rond de 90.000 km de pijp aan Maarten geven), laat staan de pompriem. Het advies is dan ook niet langer dan 60.000 met een pompriem te doen maar als je in Vida kijkt (althans mijn 2010 versie) zie je staan dat die pompriem gewoon 120.000 mee kan. Als consument die iets minder in de materie thuis is, vind ik het best logisch dat je daar dan op afgaat.

Ok. Raar verhaal  :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

Pul geeft ook dezelfde levensduur van pomprien en distributieriem op. Ik heb er alweer 50k opzitten met dit setje, dus binnen het jaar weer naar Olov. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

* Taranis begint alvast met aanleggen biervoorraad en informeert lokale Chinees

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 25-02-2014 16:06:15
* Taranis begint alvast met aanleggen biervoorraad en informeert lokale Chinees
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:






;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Taranis op 25-02-2014 16:06:15
* Taranis begint alvast met aanleggen biervoorraad en informeert lokale Chinees
vergeet stankcode 4 niet af te geven na het chinees eten  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 25-02-2014 16:16:37
Citaat van: Taranis op 25-02-2014 16:06:15
* Taranis begint alvast met aanleggen biervoorraad en informeert lokale Chinees
vergeet stankcode 4 niet af te geven na het chinees eten  ;D





;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars