Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 62 gasten bekijken dit topic.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars


elianmars

Wel fijn dat Roetmobiel weer wat meer aandacht krijgt, Dré  ;)

widebody

1 na laatste foto, roest?

Heb je wel eer van je werk als het weer schoon en gemonteerd is. Netjes, Andre.

StefanCJ

Netjes weer zo, mooie otto de Roetmobiel  :eusa_clap:

triton

Nee gelukkig geen roest op die foto .
Boven de voorruit zit een beetje roest  , maar dat is zo verholpen met novorox.
FF rubber eraf en dan goed behandelen , maar dat is klusje voor thuis
Professioneel raddraaier

10klepper

Jee... wat een zooi komt er onder die daklijsten/raamlijsten vandaan zeg!  :o
Goed dat je dit aanpakt, voordat er ellende van komt. Toen ik mijn dakrails gewisseld heb, heb ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de goten eens goed schoon te maken.

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

)()()sT

André, ik heb vorig jaar die lijsten opnieuw gemonteerd omdat het bij mij ook lekte. Ik heb die gaten gewoon dichtgekit, een stukkie tape was toch niet afdoende.

triton

Citaat van: )()()sT op 13-07-2014 09:38:18
André, ik heb vorig jaar die lijsten opnieuw gemonteerd omdat het bij mij ook lekte. Ik heb die gaten gewoon dichtgekit, een stukkie tape was toch niet afdoende.

Klopt Joost , dat was ook mijn bedoeling , maar ik ben nog steeds op vakantie en had geen kit meegenomen.
Tape echter wel , mocht dit niet afdoende zijn dan kit ik ze alsnog.
Professioneel raddraaier

triton

Gisteren op de camping R.Verweij en Suus op bezoek gehad , lekker wat gegeten en gedronken .
Daarna om 21.30 met z'n allen naar de mid-summernight fair in Baarle geweest .
Deze duurde tot 24.00 uur .
Het was een gezellige braderie met diverse bandjes en live muziek .
Gezellig een beetje er overheen  geslenterd en alles een beetje bekeken.
Na afloop zijn wij terug gereden naar de camping en zijn Ron en Suus naar huis gereden.

Was gezellig  :eusa_dance: :eusa_dance:
Professioneel raddraaier

triton

Alweer de laatste zaterdag op de camping , de vakantie zit er bijna op voor mij.
Volgende week weer aan de arbeid
De vouwwagen blijft gewoon staan hier en de vrouw ook met kids en honden.
Dus in de weekenden zal ik gewoon op en neer rijden naar Belgie.
De volvo gaat zometeen op de 475000 kilometer en is toe aan een nieuwe linker voorwiellager.
Had hier in Belgie al geinformeerd bij de lokale automaterialenboer en kwam uit op 131 euro in de btw voor een skf lager.
Volgende week deze maar bestellen in Nederland bij mijn lokale automaterialenzaak.
Dan kan ik deze er volgende week zaterdag in zetten.

Maar eerst werken volgende week.
Even van Amsterdam naar Dijon , dan door naar Nice en aansluitend via Toulouse weer naar huis.
Dus mijn week is weer gevuld.

Vandaag als afsluiting eerst even naar een plaatselijk meertje , beetje bieren en dobberen in de zon .
Daar kunnen de honden ook gewoon het water in , iets wat op de camping niet mag.

Vanavond nog meer bieren en bbq-en met veel vleesch en morgenochtend de post maar eens gaan openen thuis.
Professioneel raddraaier

UserID6342

Goh, wat klinkt dat allemaal vervelend Andre en wat is het leven toch slecht ;D ;D ;D

triton

Citaat van: Dirk342 op 19-07-2014 07:34:46
Goh, wat klinkt dat allemaal vervelend Andre en wat is het leven toch slecht ;D ;D ;D

Ja Dirk, ik moet me maar aanpassen denk ik  ;D ;D
Professioneel raddraaier

triton

Weer even een update ,

Twee weken geleden een lager besteld via SBV en deze vervolgens geprobeerd te monteren . :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:


Het liep echter anders , de naafbout had ik al in gespoten en de resterende bouten ook.
Dit als voorbereiding voor de naafwissel.
Zaterdagmorgen om 7 uur begonnen met demonteren van de ouwe meuk , dit ging vrij voorspoedig maar de aandrijfas had een eigen wil.
De binnenste homokineet besloot te gaan scheiden.........
Dus het fuseestuk met aandrijfas uit de bak gehaald en in de bankschroef gezet.
Geprobeerd om de homokineet weer in elkaar te zetten , hetgeen niet lukte.
Ashoes eraf gehaald en toen knikkeren......
Waar haal ik zo snel op zaterdag een aandrijfas vandaan?
Maartendeb had er gelukkig nog 1 liggen en het toeval wil dat StefanCJ bij hem was .
Deze heeft dus snel de as bezorgd . :eusa_clap: :eusa_clap:

Blijft het feit dat de aandrijfas niet uit het lager wilde.
Heb zelfs lopen meppen met een 10 kilo hamer , echter er was geen beweging in te krijgen.
Ik had Maarten ook nog gevraagd om het fuseestuk , maar deze had hij helaas niet meer.

Hoe krijg je dan een aandrijfas uit een lager zonder een fuseestuk te slopen?
De beste optie was slijpen en dit was een k.tklus...
15 schijfjes en 2 uur later is het dan toch gelukt.

Het lijkt wel of alles aan de roetmobiel tegenzit , terwijl bij andere auto's het altijd redelijk los wil :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Maar ja het is weer gelukt en hij rijdt weer als een tiet.

De kilometers vliegen onder z'n kont door en de stand  staat nu op 477000 ongeveer.
Professioneel raddraaier

triton

Professioneel raddraaier