Vraag over bumper splitten

Gestart door Henk855, 18-01-2010 23:05:06

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Ik plaats hem ook nog even hier omdat dit waarschijnlijk door meer personen wordt gelezen dan een blog.

Wie het weet mag het zeggen

Zoals te zien op de foto's in mijn Blog: Reanimatie van een R bumper, is het bovendek van de bumper nog niet van het onder deel geschijden, nou zat ik net eens te kijken en het is me duidelijk dat het een klik systeem is met een hele partij klipjes. De eerste 3 klipjes van af de bumperhoek zijn wel los te krijgen door een ontbijtmes tussen de klip te zetten en dan voorzichtig de klip naar buiten te drukken, de rest zit echter zo vast dat ik bang ben de klipjes af te breken, waarschijnlijk is het in de loop der jaren toch allemaal wat harder geworden. Is er een een of andere truuk om boven en onderdeel van de bumper van elkaar te schijden?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

pikkepoelie

ja het is een r bumper. deze moet je met een zeer gepaste toch wel lompen kracht los make. ik heb het zelf gedaan om de bumper iets te lichten en dan met je hand tussen de boven en onder bumper hem een klein beetje te helpen. dan zou hij toch wel los moeten gaan sucses :angel:

Henk855

Daar zat ik ook aan te denken, gepaste kracht maar ik ben bang de lipjes af te breken dus vandaar mijn vraag.

Sjors
855R

-D©©©L-

Zorg dat het geheel warm genoeg is. Een beetje WD40 tussen de klemmen spuiten wil ook wel helpen. Voorkom trekken aan het onderste deel, je trekt dan zo een barst in de bumper. Omdat het onderste deel van PUR gemaakt is, is het slecht te herstellen. Er hecht bijna niks blijvend op.

JayJ

Moed, beleid en een handvol geweld.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

Henk855

Citaat van: -D©©©L- op 18-01-2010 23:21:14
Zorg dat het geheel warm genoeg is. Een beetje WD40 tussen de klemmen spuiten wil ook wel helpen. Voorkom trekken aan het onderste deel, je trekt dan zo een barst in de bumper. Omdat het onderste deel van PUR gemaakt is, is het slecht te herstellen. Er hecht bijna niks blijvend op.

Juist het onder deel van de bumper was gekraakt / gescheurd en inmiddels helemaal hersteld met een 2 componenten hars en flex glasvezel matten. Hecht echt wel goed, maar we gaan het proberen met een beetje WD40 en dan hopen dat het op een ,,gemoedelijke,, manier los komt. Beide midden steunen waren kompleet door en ook aan de linker kant was de bumper door. In mijn blogje Reanimatie van een R bumper staat hoe ik het heb aangepakt.

Hier nog even een foto ter illustratie van het onderstuk.

Sjors
855R