Turbo druk wel/niet

Gestart door jrs2k3, 08-01-2010 09:38:07

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Ze belde net weer, weer geen turbo druk, ze kan maar 80 rijden nu op de snelweg. Baal hier echt stevig van. Vanavond de hele bende maar uit elkaar trekken.

Ze stond net weer ff stil, auto uitgezet, ff wachten en daarna weer aangezet. Hij bouwde nu wel weer druk op en blies niet meteen af. Echt vaag verhaal dus :)

cas

had van de week ook, dat ie in het begin prima werkte, en daarna hoorde ik een enorm afblaas geluid. had een klem niet goed genoeg vast gezet, en die was los geschoven, was die buis die over het blok heen loopt, maar die stond nog wel recht op de rubberen slang, dus dichte in het begin nog af. loop eerst even al je slangen na, ik kwam er pas achter toen ik onder de kap hing, en eens ging luisteren waar dat afblaas geluid vandaan kwam. eerst paar keer niets, en toen opeens een puist wind in mn gezicht.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrs2k3

Citaat van: cas op 26-01-2010 09:32:42
had van de week ook, dat ie in het begin prima werkte, en daarna hoorde ik een enorm afblaas geluid. had een klem niet goed genoeg vast gezet, en die was los geschoven, was die buis die over het blok heen loopt, maar die stond nog wel recht op de rubberen slang, dus dichte in het begin nog af. loop eerst even al je slangen na, ik kwam er pas achter toen ik onder de kap hing, en eens ging luisteren waar dat afblaas geluid vandaan kwam. eerst paar keer niets, en toen opeens een puist wind in mn gezicht.

Hij doet het normaal gesproken wel goed... alleen met die koude weer dus niet. De volvo gaat vanavond de garage in thuis in en dan maar eens kijken of ik iets tegenkomen. De volvo dealer had ook niet echt een idee alleen dat het de TCV zou kunnen zijn. In iedergeval bedankt voor het meedenken :)

mehn

Als ie steeds langzamer gaat als je meer gas geeft dan moet je de intercoolerslangen maar eens nakijken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jrs2k3

Citaat van: mehn op 26-01-2010 09:51:35
Als ie steeds langzamer gaat als je meer gas geeft dan moet je de intercoolerslangen maar eens nakijken.

Hij blijft wel op snelheid, hij blaast gewoon de druk meteen weer af. Net alsof die het idee heeft dat hij teveel druk krijgt, ik ga toch maar een nieuwe TCV scoren!

jrs2k3

Uit eindelijk zijn we er dus achter gekomen dat de turbo kapot is.

cas

zeker weten? wie is we, een garage die je graag een nieuwe turbo wil aansmeren :-) 

Ronald21

scheur in turbo-huis ?

wastegate (veer) te slap ?

mvg,

Ronald

jrs2k3

Citaat van: cas op 28-01-2010 13:58:43
zeker weten? wie is we, een garage die je graag een nieuwe turbo wil aansmeren :-) 

Ik ben zelf de garage op het moment :)

Zie topic http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29403.240.html of filmpje http://www.youtube.com/watch?v=3KcMfqDMlrk

cas

keij,

florisant :-)  maar olie in de turbo is wel aan te raden toch, moet ergens door gesmeerd worden !  kan je deze niet laten reviseren als het turbohuis nog goed is? goedkoper dan een " nieuwe" halen.

zou je met 250 tot 350 klaar moeten zijn lijkt mij, en je weet wat je dan hebt. je eigen turbo terug maar met nieuwe ingewanden..