Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: elianmars op 04-02-2011 23:49:54
Als je het lager/montageplaat in de verlagingsbus legt, ligt dan de onderkant van het lager/montageplaat (zo goed als) gelijk met de de onderkant van de verlagingsbus?




;)


Maar na het telefoongesprek van daarnet weet je inmiddels ook hoe het zit  ;D

Gaat helemaal goed komen!

Hiker

Thanks ;D ;D

Morgen maar even de bussen ertussen zetten......
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Nou de bussen zitten er tussen. Hij staat aan de rechterkant wel hoog zo op het eerste gezicht.... :eusa_think:

Ben nu in de 'bodemplank' uitsparingen aan het zagen zodat hij er weer normaal inschuift....

Wie heeft er voorbeelden van een verlaagde nivomat V70....links lijkt lager te staan dan rechts. Straks eerst maar een eindje rijden en foto's maken voor hier...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

jrs2k3

Citaat van: Hiker op 05-02-2011 13:04:03
Nou de bussen zitten er tussen. Hij staat aan de rechterkant wel hoog zo op het eerste gezicht.... :eusa_think:

Ben nu in de 'bodemplank' uitsparingen aan het zagen zodat hij er weer normaal inschuift....

Wie heeft er voorbeelden van een verlaagde nivomat V70....links lijkt lager te staan dan rechts. Straks eerst maar een eindje rijden en foto's maken voor hier...

Ik heb geen uitsparing erin gezaagd, staat nu wel een stukje omhoog.

elianmars

Citaat van: Hiker op 05-02-2011 13:04:03

Wie heeft er voorbeelden van een verlaagde nivomat V70....






Ik had ook altijd het idee dat de linkerkant iets hoger stond dan de rechterkant. Heb er nooit een punt van gemaakt  ;D

Hiker

Dank voor de foto's. Na een klein ritje met de nodige hobbels staat ie volgens mij goed....., nu afwachten tot de Peg's er weer onder zitten.... 8)

Voor de liefhebbers nog een tekening, want ik snapte er gister helemaal niks meer van....



Stand gisteravond zonder bus:



Stand met bus:






En wat wordt de volgende update: (effe budgettechnisch rustig aan doen :-\): Armsteun (die is onderweg).....en ik wil nog een lederen versnellingspook.....

En helder licht, maar dat krijg ik er bij het management niet door (en ook niet na het bezoek van de boekhouder gister.... :eusa_doh:)

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Bas850

Kan je de aluminiumringen dus ook met je gewone bevestigingsplaten gebruiken of moet je de onderste er ook bij bestellen?




"to finish first, you first have to finish"

Hiker

CiteerKan je de aluminiumringen dus ook met je gewone bevestigingsplaten gebruiken of moet je de onderste er ook bij bestellen?

Marcel????? ;D ;D

Bij de set die ik heb overgenomen zaten de onderste platen....we hebben de andere niet geprobeerd....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Hiker op 05-02-2011 17:26:15
CiteerKan je de aluminiumringen dus ook met je gewone bevestigingsplaten gebruiken of moet je de onderste er ook bij bestellen?

Marcel????? ;D ;D

Bij de set die ik heb overgenomen zaten de onderste platen....we hebben de andere niet geprobeerd....

;D

De onderste is voor de nivomats.

elianmars

Maarre....... Mooi dat het uiteindelijk allemaal toch gelukt is, Haiko!  :D

Staat beter op de wielen nu. Ik ben benieuwd hoe 't staat met de Pegs er onder.

Nivomats zijn gewoon ideaal. Altijd op dezelfde hoogte, wat je ook achterin gooit.

Bas850

Dan snap ik deze foto's niet als je de onderste hebt gebruikt, dit zijn toch die alu ringen?
"to finish first, you first have to finish"

elianmars

Citaat van: Bas850 op 05-02-2011 19:50:54
Dan snap ik deze foto's niet als je de onderste hebt gebruikt, dit zijn toch die alu ringen?
http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/IMAG0358.jpghttp://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/IMAG0359.jpg

Ik (we?) bedoelen van de onderste foto.

Op de bovenste foto ligt er een montageplaat in de verlagingsbus. Die is niet van een nivomat.

Hiker

Nou daar ga ik:

Omdat ik de oude demper door het gat naar boven trok dacht ik dat de 'andere' demper (nivomat) daar ook door naar beneden moest. Toen ik dus de bus over de nivomat wilde schuiven dacht ik "oh jee' dat past niet. Ik had nog niet door hoe de verlaging werkte, en dat de demper van onderen gemonteerd moet worden.

Nadat ik Marcel aan de lijn had gehad, heb ik de tekening (zie boven) gemaakt. Toen viel het kwartje, dat de plaat normaal gesproken door het gat in de auto de demper naar 'beneden' drukt, en dat door de bus het nivo van de auto iets zakt.....

Vergelijkend onderzoek (sorry, de mijne is 2 weken terug nog gewassen ;D)

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Nou, hij heeft gister weer een klein beurtje gehad. Ik had een klein lijstje met dingen waarbij het ABS-lampje de 'spannenste' was.

Linksvoor is de sensor vervangen door een 'goeie-oude' en het lampje is tot nu toe gedoofd....
Verder zaten alle bouten van het nivomat verhaal nog goed, en ze zijn even op torque nagetrokken.

Oh ja, ik had een tijdje geleden een achterwisser op ebay.co.uk gekocht, maar ik kreeg de oude er niet af. Ja, het is altijd maar de vraag (als je iets voor het eerst doet  ;)) hoe hard je kan en mag. En ik vond het in dit geval 'te hard' gaan  ;D dus heb ik het laten doen. Ze blijken er een tooltje voor te hebben. Het zou een beetje lullig zijn als ik op een gegeven moment, met teveel kracht, iets afbreek of de ruit beschadig.....foto's komen straks, roffel is nu boodschappen doen.

Zal er ook een plaatje van de voor wisser bij doen.....flatblades sinds 7k km, (7 weken). Bevalt goed.

En donderdag de armsteun (via blauweroffel) beiien gekregen en verwisseld: wel 2 torque-boutjes. Staat netjes, en heeft bekerhouders.

Verder had ik ook een 'deurlampje' bij hem besteld, maar de mijne blijkt niet stuk.....blijkbaar is er 'iets' in de bekleding 'weg' want hij klikt niet meer vast. Ik denk even de bekleding eraf halen en dan eens zien wat er achter zit.

Verder weinig nieuws, alleen dat ik sinds de chip en nu het wat warmer is over de 1000 km op een tank reed, en dat was zo 910 a 920 op een tank (+/- 62 ltr).

-  ECC lampjes hebben nu 2 keer in 2 maanden een keer geknipperd. Blijkbaar moet ik daar binnenkort iets schoonmaken.
- Lam[je achterruitenwisser en lichtschakelaar verwisseld.

Nu op naar de zomertrim en nieuwe dunlopjes om de Pegjes!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

De achterwisser is er met en waterpomptang af te "knijpen".

Maar goed, het is gelukt, dus de "tip" is niet meer nodig  ;D