Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 05-02-2013 22:00:09
Zo, dat was weer een mooie ervaring!

Werd als eerste geholpen door Jaap Pul zelf:

- wat is het probleem, vraagt hij. Ik zeg "hij loopt rauw, en bij acceleratie van 80 naar 160 houdt hij steeds een klein beetje in....."

Jaap gaat aan de slag, pc erop aangesloten, en ja natuurlijk  ??? die grafiek ziet er niet goed uit. Pomp op tijd gezt (geloof ik), proef rijden, uitlezen. Resultaat: perfect. Hij loopt weer mooi, en trekt zoals het moet: HARD!!!

Hij wist ook nog dat ewout langs was geweest....schept toch een band. Pul doet mooi mijn volgende dis. wissel  8)

Gaaf. Pul rocks.

Wel zal ik hem dit keer ontrouw zijn en gaat de V70 naar Olov in Goes, vooral omdat ik een paar dagen bij Taranis ga logeren en het me daarom daar beter uitkomt. Anders kan ik nog op de terugweg weer bij Jaap langs. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Leuk. Voor mij is het maar 45 min. rijden, dus dat valt mee. moet wel even kijken of ik daar een internet verbinding heb. Dan kan ik daar gewoon werken als zij de dis. wissel uitvoeren.

Gister kabel 9464007 (voor de auto dim spiegel) besteld. Kost nog geen 10-tje. Hopelijk is het dezelfde kabel die hier elders op het forum wprdt getoond. Da is het een kwestie van het juist gat voor de stekker vinden, kabel doorvoeren, spiegel ophangen, en klaar. ......hoop ik.

En zonet een ander relais 99 erin geprikt. Hopelijk doet deze het wel goed en blijft ook na 3 wiswasjes gewoon doorgaan. De andere, die ik van een sloop had, stopte, zonder patroon na een aantal keren wiswassen.... :eusa_snooty:

Hopelijk het weekend de spiegel erin.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Zo, de kabel ga ik morgen ophalen bij de dealert, en dankzij 'the viking in shorts' hoef ik geen koplampwisser te regelen: er komen van die plugs in  :eusa_dance:

Dus na de crocus tijd vinden/maken om het 'R' gehalte weer wat op te schroeven.. :P

Morgen foto's van de spiegel??
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Zo spiegeltje gemonteerd.

Ik maak er geen 'how to' van want die zijn wel met de zoekfunctie makkelijk te vinden: "automatisch dimmende spiegel". Met dank de goeie 'how-to's' van Auk :eusa_clap: en Misha :eusa_clap: was het een makkelijk klusje.

Ik heb ook nog even de oude lulle lappen achter gemonteerd :-\ . En dat met gratis zwarte popnagels van de dealert. Dus nog maar een paar halen voor het monteren van de R-bumpert.

Hier wat sfeer impressie's van hedenmiddag....die spatlappen bespaar ik jullie ;D

De digitale hulp:

Ja, hij doet het ;D

Hé, staat daar nog een Volvo.........nu heb ik lekker ook zo'n blabla spiegel....lekker puhhh

The Volvoboy

De foto's van de spatlappen durfde je er niet op te zetten? ;D

Mooi hoor zo'n automatisch dimmende binnenspiegel :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Hiker

CiteerDe foto's van de spatlappen durfde je er niet op te zetten? ;D

Ik heb vernomen dat je daar vooral niet te lang over moet praten......alleen word ik sche*tziek van de zooi die aan de achterbumper hangt. Ze rijden hier nog al eens wat modder op de weg........en dit verhoogd het 'R'-gehalte ook weer een beetje  8). Mis alleen nog wat NM'ers en PK'tjes.......

CiteerMooi hoor zo'n automatisch dimmende binnenspiegel :)

Morgen, 0555, ga ik hem proberen. Maar ik ga er van uit dat het fijn is. Ik moest na Schotland wel wennen.

Helaas blijft de V in de crocus thuis, en moeten we  met de XC  :-\ . Maar in de meivakantie gaat de V wel nog even 'skiën' en mag ik mee 8) .

henry classic v70

Ja, ben ook benieuwd naar die spatlappen achter (en of deze van die uitsparingen hebben voor een uitlaatdemper..)

deze dus

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 12-02-2013 21:11:17
Helaas blijft de V in de crocus thuis, en moeten we  met de XC  :-\ .

:eusa_snooty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: henry classic v70 op 12-02-2013 21:19:16
Ja, ben ook benieuwd naar die spatlappen achter (en of deze van die uitsparingen hebben voor een uitlaatdemper..)

deze dus

http://i46.tinypic.com/2rc7vx0.jpg

Uuuuuhhhhhhhhh  ???

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-02-2013 21:26:29
Citaat van: Hiker op 12-02-2013 21:11:17
Helaas blijft de V in de crocus thuis, en moeten we  met de XC  :-\ .

:eusa_snooty:

Tsja......m'n motor is ook van zeg maar 'oud' ('87). En bij de XC heb ik het vertrouwen op 1 of andere manier nog niet......Weet ook niet waar dat aan ligt :-\. Wellicht het 'grote mensen' auto gevoel... :-[. En ik ben nog de kleine jongen (mmm ook letterlijk  ;D )

henry classic v70

Citaat van: Hiker op 12-02-2013 21:26:51

deze dus

Uuuuuhhhhhhhhh  ???

Is dat een ja Haiko? of heb je daar niet op gelet ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Nee geen ouwe lullen lappen erop ................................laat die R-bumper dan ook maar zitten  ;D

Hiker

Citaat van: henry classic v70 op 12-02-2013 21:32:12
Citaat van: Hiker op 12-02-2013 21:26:51

deze dus

Uuuuuhhhhhhhhh  ???

Is dat een ja Haiko? of heb je daar niet op gelet ;)

Niet op gelet...

Hiker

Citaat van: Sbv op 12-02-2013 21:33:04
Nee geen ouwe lullen lappen erop ................................laat die R-bumper dan ook maar zitten  ;D

Nou bel mar af dan. En ik zal viking ook even Pb-en dat ie die plugs terug kan sturen..... :eusa_think:

Maar wacht eens....NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Er zit weer een nieuwe kras op de bumper.....fietsje viel om.....omdat k niet handig deed  :-[.Maar he, er komt toch een nieuwe op  ;D

Heb er erg zin in om hem erop te zetten! Maar eerst even skiën ;D 8)

martijn.

Die binnenspiegel is bij volvo niet meer te bestellen. Waar komt deze vandaan.