Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: martijn. op 12-02-2013 21:43:05
Die binnenspiegel is bij volvo niet meer te bestellen. Waar komt deze vandaan.

Kon bijna niet verder: USA  ;D

Hiker

En ben ik tevreden de spiegel?.........moha. Qua auto dim zeker, maar de spiegel trilt een beetje waardoor het beeld trilt bij 120+. Dus dat is K.

Iemand hier een slim idee om de spiegel steviger aan het houder (waar de kogel vast zit) vast te maken?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 13-02-2013 17:38:20
Iemand hier een slim idee om de spiegel steviger aan het houder (waar de kogel vast zit) vast te maken?

Stuur die spiegel maar op naar Sbv. Dan pik ik hem daar over 5 weken op en krijg jij de mijne. Ik rijd hier nooit zo hard.

;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2013 18:58:44

Stuur die spiegel maar op naar Sbv. Dan pik ik hem daar over 5 weken op en krijg jij de mijne. Ik rijd hier nooit zo hard.

;D

Ewøut

Ik vrees dat ik dan weer een auto dim spiegel heb met handmatige bediening?? ;D
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Ik zal binnenkort wel een goede normale spiegel meenemen, dan zal ik de automatische netjes afvoeren samen met je oude voorbumper ;D

Hiker

Citaat van: Sbv op 13-02-2013 19:12:10
Ik zal binnenkort wel een goede normale spiegel meenemen, dan zal ik de automatische netjes afvoeren samen met je oude voorbumper ;D

;D......die afvoer van de bumper mag.......

elianmars

Als je richting Friesland gaat, ik heb hier nog altijd vier deurpanelen liggen  ;D

Hiker

Citaat van: elianmars op 13-02-2013 20:24:42

Als je richting Friesland gaat, ik heb hier nog altijd vier deurpanelen liggen  ;D

Oh ja... :eusa_think: zal even een advertentie in elkaar schroeven... :eusa_whistle:

Sbv

Zal ze binnenkort even meenemen bij je

elianmars

Citaat van: Hiker op 13-02-2013 20:28:57

Oh ja... :eusa_think: zal even een advertentie in elkaar schroeven... :eusa_whistle:

Je wilde er toch nog eentje omwisselen? Anders zijn ze eventueel ook hier op te halen, als je ze verkoopt. Maakt mij niet uit.

UserID6342

En ben ik tevreden de spiegel?.........moha. Qua auto dim zeker, maar de spiegel trilt een beetje waardoor het beeld trilt bij 120+. Dus dat is K.

Ja, als je de spiegel even loshaalt van de auto, zie je aan de achterkant van het kogelgewricht een grote schroef zitten, draai deze maar even wat vaster aan met een grote schroevendraaier.  meestal is het dan wel weer opgelost.  heb er hier nu al een drietal zo gedaan, waaronder die van mijzelf en het beeld is weer stil.  behalve dan als ik de radio echt hard zet, maar dat is weer een ander verhaal ;D

Hiker

Citaat van: Dirk342 op 13-02-2013 22:36:37

Ja, als je de spiegel even loshaalt van de auto, zie je aan de achterkant van het kogelgewricht een grote schroef zitten, draai deze maar even wat vaster aan met een grote schroevendraaier.  meestal is het dan wel weer opgelost.  heb er hier nu al een drietal zo gedaan, waaronder die van mijzelf en het beeld is weer stil.  behalve dan als ik de radio echt hard zet, maar dat is weer een ander verhaal ;D

Ok thanks Dirk. Dat ga ik uitvoeren!

Hiker

Zo.......de XC heeft credits opgebouwd.  :eusa_whistle: Heerlijk heen en weer gereden naar Zwitserland. Even een weekje skiën. En ja, ook een ongechipte D5 kickdowned wel errruuuggg lekker ;D .  En ik moet toegeven, het is een heel erg fijne reiswagen. Dus ja, de XC heeft ook zeker iets! Zeker als je een XC90 D5 eruit rijdt, berg op. En de kids lekker dvd-tje kijken achterin.

Onderweg hoefden ze eigenlijk niet 'de benen te strekken' anders moesten ze steeds weer opzoeken waar de dvd was gebleven. (Ja,ja, wij hebben de goedkope versie gekozen die, na contact uit, niet onthoudt waar je was gebleven.) Slimme kids dus....: rij maar gewoon door pap, dan kijken wij verder.

Op de heenreis was de 1e etappe vlot tot in het hotelletje. Dat doen we op de heenweg altijd. Helaas was zaterdag een 'ramp-rit'. Maximaal file meegepakt.
Heen de rit gereden via Bregenz, terug gekozen voor Bazel. Omdat we verwachtten dat al die lui waarmee we in de file stonden een week later wel weer terug zouden rijden kozen we Bazel. Dankzij googlemaps op de phone de files omzeild, en zo denderen we bij Venlo Nederland weer binnen.
Vanmorgen om 07:25 vertrokken uit een 'steenkoud' CH (-14). 1100 km en 11 uur later staat de XC, met snor, weer netjes veilig voor de V.

Hieronder wat sfeer-beelden: Oh ja, is die 850 van hier? Die zag er erug strak uit, en had redelijk de sokken in. Reed gewoon met 170 a 180 van ons weg!!

Kindjes lekker Tom&Jerry deel 'weet ik veel' kijken, papa lekker met 160 'autobahn-tje' spelen

Van hier?.....mèn, wat had die kerel het gas erop. Niks nie rustig aan doen met z'n mooie jungtimer.....

Veilig en wel aangekomen  :angel:

En hier doe ik het allemaal voor!!

Nacht skiën.....dat heb ik in de 35 jaar dat ik ski nog nooit gedaan, zij na de 2e keer al.....was erg mooi. En gaan die 2 grote kleintjes!!

Papa's trots 'on top of the world'!!

En soms gaat het mis......bij m'n moeder helaas....bovenarm gebroken. Helaas voor haar ging ze niet met de heli, maar gewoon in het sleetje van de berg af en daarna met de ambulance naar het ziekenhuis....

Ja, wat een uitzicht........tis dat zij hier (nog) niet wil wonen......maar anders.......

Mooi hoor...XC, sneeuw, skietjes op het dak......WAT DOE IK HIER NOG IN Nederland???

En ja, echt waar. Van m'n wijlen pa overgenomen: ik heb bijgeloof: Ik heb de XC gevraagd of ze mij en m'n gezin heelhuids naar NL wilde vervoeren....Echt. (En het heeft weer geholpen  :) )

XC met 'Duitse snor'

Veilig weer thuis gekomen  :eusa_pray:  :eusa_whistle:  :eusa_angel:

:eusa_clap: :eusa_clap:

Dank je XC dat je ons gezin weer veilig heen en terug hebt gereden!!
:eusa_clap: :eusa_clap:

elianmars

Mooi dat het uiteindelijk toch wel bevallen is in de XC. En leuke foto's!

Sbv

Mooie foto's.... Haiko

XC blijft wel leuk in de sneeuw zo. Nu nog chippen, dan is het echt leuk rijden in dld(In Nederland trouwens ook hoor)