Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Mooi man zo'n verse lak laag, weer een zo goed als nieuwe V70  ;D :eusa_clap:
..laat je de wagen nu ook taxeren?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

En dat afmonteren buiten met deze temoeraturen, dan ben je echt een liefhebber :)

Hiker

Bedankt voor de complimenten.

Citaat van: marrrcel op 12-11-2016 00:18:09
Waar heb je die clips voor de deurrubbers vandaan als ik vragen mag?

Hierbij de Ebay benamingen. Het gaat om 3 type pluggen:(het was even zoeken, want ja: hoe noem je zo'n plug.....;D )
- Ebay uk seller: http://www.ebay.co.uk/usr/227sparts
    - 20x Peugeot Plastic Weatherstrip Clips- For rubber door seals, door gasket clips
    - 50x Volvo Plastic Trim Clips- For Bumpers, Sills, Shields Covers, Linings & Trim
    - 20x Rubber Weatherstrip Seal Clips for Door Gaskets, Boot & Bonnet Seals, Volvo

Citaat van: Sbv op 12-11-2016 08:07:22
Mooi geworden. Nu de leuke klus van alles weer opbouwen en dan hopelijk nog een hele tijd genieten van je auto

Van buiten mooi, op de stoffige wielen na.....binnen is hij redelijk kaal: geen deur panelen, en al die lijsten van de hemel enzo....Dat komt wel de komende weken. En dan overal een dikke tof laag......Had ik maar perslucht....dan zou ik hem eerst 'uitblazen'. Volgende week de stofzuigeer er maar door.

Citaat van: innocenti op 12-11-2016 09:38:55
Persoonlijk had ik de achterbumper als laatste gedaan. Afbouwen is mogelijk makkelijker zonder omdat je met montage van bv de achterlichten tegen de verse lak aanstaat.

:eusa_think: Laat de achterbumper nou juist het eerste onderdeel te zijn geweest waar ik mee begonnen ben.... :eusa_whistle:
Er lag gelukkig een grote doek 2m x 1m om het af te dekken....

Citaat van: henry classic v70 op 12-11-2016 12:12:34
..laat je de wagen nu ook taxeren?

Zeker, in december samen met m'n Harley door Idex. Hij is 3 jaar geleden ook getaxeerd. Dus ben benieuwd wat de taxatiewaarde nu wordt: 'jongere motor erin', 320 remmen, verse lak....en 120K km toegevoegd.......:D

Citaat van: classicT5 op 12-11-2016 20:20:06
En dat afmonteren buiten met deze temoeraturen, dan ben je echt een liefhebber :)

Valt wel mee, onder de carport, met een bouwlamp is het uit te houden. En daarbij moet hij rijklaar zijn voor maandagochtend want m'n huur Smart forfour heb ik vandaag weer in geleverd.

Wat is er vandaag gebeurd:
Ik had nog wel een kleine uitdaging qua OEM popnagels: 'genoeg' besteld bij m'n garage. Ik begon vanmorgen met het linker wielkuip: totaal 11 popnagels....Ik globaal tellen hoeveel er in het doosje zaten.....mmmmm dacht ik nog. Vervolgens links achter maar 3 Popnagels.....
Zo ga ik naar rechts voor. Wielkuip erin, spatlap ervoor......oh ja: geen dorpel...
Ondertussen had ik al een redelijk knallende koppijn (vooral de stress van 'komt het wel af op tijd'...en ik zag vooral op tegen de raamrubbers. Nooit gedaan.) maar ja, je moet door.
Eerst de wielkuip rechts achter doen: zet ik de spatlap 1 gat te hoog. K*t, een popnagel extra te kort....totaal nu 4 te kort.....In een gereedschapkist vond ik er nog eentje. Mmm 3 te kort. Dealer gebeld, of zij in het magazijn konden. Ja, we leggen ze klaar.
Kom ik later bij de dealer (ben gelukkig een bekende (V50 daar in de lease gehad, en een V40 in onderhoud)) liggen daar de 'dorpelpluggen'.....Ik zeg: Nee gewoon de popnagels, je weet wel!.....
Hij kijkt me aan alsof hij zegt: "ja hallo, ik ben verkoper ja!" ;D Ik vraag: "mag ik in het magazijn kijken?"..."Ga je gang".....Hij wees me waar ongeveer, en jawel, in een bakje lagen de ALLERLAATSTE 3 OEM popnagels. Hoe is het mogelijk.
Dat was een close call. Overigens stond er wel in de showroom een hoop kwijl-gehalte mooie Volvo's.

Wat moet nog:

- Daklijsten: morgen
- Achterspoiler: als de lak is uitgehard
- Stootstrips deuren: als ik zin heb
- Winterbanden: maandagavond (liggen nog bij Pietje Band in Leeuwarden en geen tijd om ze op te halen, en daarbij paste dat niet in de Smart :D )
- Rubber-achterbumper-bescherm-dinges
- Instap-sierlijsten: als de lak is uit gehard, en de laatste moet nog gepolijst worden
- Binnenkant weer opbouwen: als hij stofvrij en schoon is
- Leder aanpakken met spul

En dan in december de APK en de handrem afstellen.

Oh ja: 2 en een half dingen:
- bumpers kunnen iets hoger worden gemonteerd: komt van de zomer wel.....of niet  :P
- Raam bestuurderskant komt niet goed door het rubber omhoog: hij kantelt 'aan de voorkant: of wel: achterdeel gaat omhoog, voordeel niet...Dan het raam maar niet open doen.

Zo staat hij er nu bij:

Voor de zoveelste keer een hagelnieuwe kentekenplaat, met ja, opgelegde letters

Eerste licht is een feit!

De 3 ALLERTLAATSTE ponagels, en dat op zaterdag bij de dealer!!

Zo, het front is weer zoals het hoort...(op 1 tayrap na om de rooster in de bumper vast te houden, mocht hij eruit vallen...maar ja, dat zijn details.......Oh f*ck, daar gaat het mij nou juist om.)
Bij de dealer eens vragen of hij zo'n showroom V70 kentekenplaat over heeft nu de V70 niet meer geleverd worden.

Tot snel!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

marrrcel

Wow...  8). Dank voor de info mbt die clips.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Oefff, mooi zo'n volledige spuitbeurt. Zou die van mij ook wel kunnen gebruiken.
Goed bezig!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Paar mooie plaatjes met daglicht... maar lees dat je eigenlijk nog zat te doen hebt  :eusa_eh:
...nog effe doorbuffelen Haiko, respect man!

elianmars

Hiker

Het buffelen is gelukkig klaar.

Het schoonmaken en de binnenkant heeft geen haast.

Hopelijk komt er een mooie sneeuwdag voor wat mooie plaatjes.
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Luz

Zo, diep respect. Buiten onder de carport.. Ik doe het je niet na!
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Thunderstruck

BBS

**Stikjaloers**

Het mooi werk is er geleverd door de spuiter en door jou om dat zo ff buiten te doen :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

Hiker

Als ik onderdelen nodig heb kijk ik op deze site: http://www.volvopartswebstore.com/

Is er ook (eventueel een uitgeklede versie) van VADIS online ofzo?
(VADIS draait bij mij op een heule oude laptop, die iedere keer wanneer hij (nog) opstart geluiden produceert waarvan je denkt: 'whow')

henry classic v70

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de "eind" plaatjes van het resultaat  :)