Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Mooi bedrag, Haiko!

Als ik al die taxatiebedragen hier op het forum zie, geloof ik dat het voor mij ook eens tijd wordt om dat te laten doen  :eusa_shifty:

henry classic v70

Ben je bij Harry Habraken geweest?
Zeker een mooie taxatiewaarde en dat heb je nu op papier staan  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Hiker

Yep, en zoals eerder gezegd: veel mensen halen marktwaarde en taxatiewaarde door elkaar.

Ook ik weet dat de marktwaarde een paar honderd euro is, echter na (totaal) schade door een ander sta je met een taxatierapport sterker dan wanneer de verzekeringsagent daadwerkelijk naar MP prijzen kijkt.

En ik mag hopen dat ik het rapport nooit nodig heb!!   :eusa_whistle:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

UserID6342

Erg mooie waarde Haiko en Harry taxeert goed en is een leuke vent ! ;D

BBS

Inderdaad een erg mooie taxatie waarde voor een paar honderd euro diesel :eusa_clap: :eusa_clap:
Dat had je bij de Jong nooit, maar dan ook echt nooit voor elkaar gekregen :eusa_doh:

Daarom wil ik die van mij tzt ook bij Harry laten taxeren, maar dan moet ie eerst 110% in orde zijn.
Volvoloos....

innocenti

Citaat van: elianmars op 29-12-2016 21:34:33
Mooi bedrag, Haiko!

Als ik al die taxatiebedragen hier op het forum zie, geloof ik dat het voor mij ook eens tijd wordt om dat te laten doen  :eusa_shifty:
Dat geld voor iedere auto ouder dan 10jr en knap onderhouden. Vriend van me pist helaas naast de pot omdat iemand tegen zn auto reed. Hij had geen taxatie en moest t doen met €1000 omdat de verzekering m economische total loss vond.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hiker

Citaat van: innocenti op 30-12-2016 12:16:53

Vriend van me pist helaas naast de pot omdat iemand tegen zn auto reed. Hij had geen taxatie en moest t doen met €1000 omdat de verzekering m economische total loss vond.

Daar doe k het dus voor! 8)

Citaat van: henry classic v70 op 30-12-2016 15:49:51

Kan toch ook een andere "Harry" zijn....  :eusa_eh:

Ja, er zullen meerdere Harry's zijn, maar dit was daadwerkelijk dé Harry.  :P
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

UserID25761

volvobug

Bij Harry in relatie tot auto's moet ik altijd weer denken aan "Harry, hol schon mal den Wagen".  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Hiker

Citaat van: volvobug op 31-12-2016 12:21:42
Bij Harry in relatie tot auto's moet ik altijd weer denken aan "Harry, hol schon mal den Wagen".  :eusa_think:

Haha.

Ben wel benieuwd naar de oldtimer van harry!! Als het weer lekker weer is maar eens langs gaan.

Hiker

Zo: deze week kwam de 480.000 km voorbij. Dit jaar passeren we, als alles volgens plan verloopt, de 500K.

Vandaag heeft hij een kleine beurt gehad (en vannacht mocht ie binnen slapen bij de garage!) en vervolgens hij rijdt weer en nog steeds heerlijk.

Maar goed, niet alles is hosanna:
- de kraakdeur: effe het plaatje op maat maken, schroefjes heb ik dus dan nog 'even' installeren.
- Raam linksvoor loopt niet goed omhoog (sinds de rubbers eruit zijn geweest): Dit pak ik op wanneer het warmer weer wordt.
- Daklijst rechts: vloog vorige week weer los bij de A-stijl: nieuwe blokjes en klemmetjes besteld: als het wat warmer weer is deze monteren met als extra: vastkitten. Niet origineel, maar schijnt wel te helpen. Daarbij is de voorraad rechterdaklijsten bij demontagebedrijven ook niet onuitputtend. Hunter en Estate-Service hebben alleen nog linkse daklijsten....

En de ECC: het is lekker warm in de auto, ook bij de voeten. Echter de volgende fouten blijven komen ondanks een andere stelmotor en ECC-unit. Wat nog de fout kan veroorzaken is dat ik de 'armpjes' niet in de juiste sluif heb gezet bij de montage.
De foutmelding-suggesties zijn:

Nu heb ik wel de as van de oude stelmotor (die daadwerkelijk wel heen maar niet terug draaide) overgezet op de vervangende motor (die beide kanten opdraaide). Wellicht heeft dat nog invloed.

Of te wel: we blijven lekker bezig.

Hiker

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel waar onderop 2 lampjes zitten.
Ik vermoed dat deze uit een C70 cabrio komt.

De lampjes blijven altijd uit maar lijken nog wel hoed.
Nu wil ik de lampjes graag laten branden wanneer de binnenverlichting aangaat.

Welke draden moet ik doorlussen zodat dit gebeurt? De witte stekker is van de spiegel.

Wie weet het?

Thanks.

Ewout Schalkwijk

Was dat niet pin 8 op die brede stekker? Het is alweer zolang geleden... :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein