Group-buy Xenon-kits

Gestart door Hengeveld, 20-01-2010 20:37:22

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Overigens wordt voor dimlicht H1 en H7 voor in reflectorlampen de 'R'-variant aangeraden om strooilicht tegen te gaan dat verblinding van tegenliggers kan veroorzaken.

Ik merk dat bijna niemand die bestelt, daarom zeg ik het nog maar even expliciet.

pwaes

Citaat van: Hengeveld op 29-01-2010 18:50:13
Overigens wordt voor dimlicht H1 en H7 voor in reflectorlampen de 'R'-variant aangeraden om strooilicht tegen te gaan dat verblinding van tegenliggers kan veroorzaken.

Ik merk dat bijna niemand die bestelt, daarom zeg ik het nog maar even expliciet.

Kan ik ergens wat vinden over die R-variant? Als deze namelijk volledig dat strooilicht tegengaan...  :D

Domaso

Citaat van: pwaes op 29-01-2010 19:07:05
Citaat van: Hengeveld op 29-01-2010 18:50:13

Kan ik ergens wat vinden over die R-variant? Als deze namelijk volledig dat strooilicht tegengaan...  :D

http://www.hidshop.co.uk/faqs/what-is-h7r.html
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

haasje

Naam / fitting / kleur (K)/ vermogen (W)/ opmerkingen

FRANQ / H1 / 4300 / 35 / -
Domaso / H7R / 4300 / 35 / + CANbus canceler
Bas850 / H7 / 6000 / 35 /  + CANbus canceler en de HD09 - H7 Metal clips
Mona850 (Ramon) / H1/ 4300/ 35/ -
T-5R Jorn / H1 / 5000 / 35 / -
Joes / H1 / 5000 / 35 / - 2 complete sets voor 1 auto (groot en kleinlicht) plus ledlampen voor 2 auto's (4 dus)
haasje / BA15S / wit / - / ledlampen (zoals via pb besproken)

Mona850

Bas850 / H7 / 6000 / 35 /  + CANbus canceler en de HD09 - H7 Metal clips
Mona850 (Ramon) / H1/ 4300/ 35/ "R" variant + ledlampen zoals via PB besproken
Joes / H1 / 5000 / 35 / - 2 complete sets voor 1 auto (groot en kleinlicht) plus ledlampen voor 2 auto's (4 dus)

joes

:)
;)

Bas850 / H7 / 6000 / 35 /  + CANbus canceler en de HD09 - H7 Metal clips
Mona850 (Ramon) / H1/ 4300/ 35/ "R" variant + ledlampen zoals via PB besproken
Joes / H1 / 6000 / 35 / - / 1x "H1R" variant 1 x H1 variant 2 complete sets voor 1 auto (groot en kleinlicht)

Joes / overzicht "ledlampjes" zoals in PB opgenomen:  :eusa_boohoo:

1. 4 stuks BA15S 24 x led white 5 W voor de "parkinglights" - rijverlichting
2. 8 stuks BA15S 24 x led yellow 21 W voor de richtingaanwijzers voor en achter
3. 8 stuks BA15D 24 x led white 21/5 W voor de achterlichten van beide auto's (855)
4. 4 stuks BA15S 24 x led white 21W voor de achteruit rijverlichting
5. 4 stuks BA15S 24 x led white (of moet dit red zijn) voor de remlichten van beide auto's
6. 4 paar BA9S LED 5xSMD vcoor de binnenverlichting van beide auto's

haasje

Hou je er rekening mee dat als je geen extra weerstand plaatst je knipperlichten op een hele rare frequentie zullen gaan knipperen. Verder heb je zonder de weerstanden kans op defecte lamp melding door te weinig stroomafname door je ledlampen.

joes

:)
Ok dank je voor de tip Haasje !
Maar is er kans op defecte lamp melding of is het al bekend en zeker ?!? anders ben ik wellicht bereid het risico te nemen weten we het daarna zeker  ;D

Het plaatsen van een extra weerstand voor de knippers moet natuurlijk gebeuren per knipper, of is daar een relatief eenvoudige en wellicht gemakkelijk oplossing voor ? Ik zag bij Xenonkungen geloof ik ook Relais staan zijn dat soms aangepaste "led knipper relais" (weet jij dat) ben niet zo'n electro prof weet je

Bij voorbaat dank voor je assistentie ! :eusa_angel:

Hengeveld

Je kunt ook van die 5W en 50W weerstanden bestellen.

De defecte-lamp-melding is volgend mij alleen bij de normale achterlichten, klopt dat? Dus niet bij de knippers, achteruitrij- en remverlichting. Kan iemand dat bevestigen?

@Joes, de remlichten zou ik rood proberen, maar ik heb er geen ervaring mee, dus ik kan je niet onderbouwd adviseren. Ik heb alleen ervaring met de T10-fitting met 5 SMD-LED's. Die zijn een waardige vervanging met een goede kleur voor de halogeen-steeklampjes.

Hengeveld

Citaat van: joes op 01-02-2010 00:07:10
Ik zag bij Xenonkungen geloof ik ook Relais staan zijn dat soms aangepaste "led knipper relais" (weet jij dat) ben niet zo'n electro prof weet je

Ik kan nu wel zo'n relais mee laten komen. Als er daarna meer moeten komen kan ik nog wel een keer bestellen. Gezien de belangstelling zal ik daar wel vaker een bestelling plaatsen...

joes

:) ;)
Weet je wanneer je contact hebt met xenonkungen weten die vast wat er nodig is, en dat volg ik dan gewoon is dat een voorstel ?

Hengeveld

Morgen heb ik weer contact; dan vraag ik dat meteen. Maar eigen ervaring is altijd beter... En mijn Zweeds is ook niet zo best ;D Ik laat je het antwoord weten.

haasje

De defecte lamp detectie werkt voor de achterlichten en remlichten. Een ander knipperrelais gaat niet werken omdat bij de 850/X70 het knipperrelais in de alarmlichtschakelaar verwerkt is.
Je zult voor al deze lampen dus een weerstand nodig hebben (4x knipper (21W), 2x remlicht(21W) + 4x voor rem/achterlicht (2x 21W + 2X 5W) Er zullen wel verschillende weerstanden zijn voor 5W en 21W lampen. Het kan zijn dat ik de lampwaardes en aantallen niet helemaal juist heb, ik heb geen estate.

Hengeveld

Kijk, dat is goede merk/model-specifieke informatie. Daarom zei ik dus:
Citaat van: Hengeveld op 01-02-2010 00:41:16
Maar eigen ervaring is altijd beter...

thuur

Als je de remlichten vervangt door LEDlampen dan werkt je cruise control niet meer.

Gr :D