strip achterklep boven kenteken loshalen

Gestart door cas, 21-01-2010 14:01:41

Vorige topic - Volgende topic

cas

die strip is bij mij wat lelijk geworden, hij is origineel geel, en eronder kunstof wit. maar lak laat al los. nou ben ik bezig enkele andere delen over te spuiten en wil deze meteen meenemen. is het kwestie van kofferbekleding binnenkant loshalen en dan paar boutjes?

kan bijna niet anders!  ;D

850 estate..... ps past die van een v70 erop?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Vulk

Die van een V70 past ja.

Kofferbekleding loshalen en dan een hoop boutjes ja (zitten ook wat stangetjes in de weg). Hoe er rekening mee dat de helft van de kofferbekleding breekt en dat je best alle klemmetjes nieuw besteld, alsook de plastieken ring in het midden van de bekleding.

Of je kan het loshalen en erna kijken wat er kapot is en dan biij de dealer bestellen.

Succes!

Turbo-Geek

Hoe krijg je de handgreep en het frame eromheen los aan de binnenkant van de klep (dus in de bekleding in het midden).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Vulk

Met een plamuurmes en veel kracht. Kans is vrij groot dat het breekt trouwens. Kost nieuw 10 euro bij de dealer.

Turbo-Geek

Aha, ok vandaar .... Weleens even met de hand aan getrokken maar moest aardig wat kracht zetten en ben gestopt want ik was bang dat het zou breken.

Bedankt !
  The things you own end up Owning you !

Vulk

Als het een troost mag zijn. Ik heb enkele weken terug de bekleding terug geplaats met nieuwe klemmen en ring en dergelijke en nu heb ik een nieuwe achterklep gevonden (omwille van roest) en mag alles terug los...

)()()sT

Bij mijn weten past de handgreep van een V70 niet zomaar aangezien het slot van de 850-greep anders is en niet in de V70-variant past.
Hebben wij vorig jaar ook bekeken toen ik een andere klep kreeg; Rogé wilde hem graag op zijn 855 zetten maar de cilinder past dus niet ;)

rogerV701998

Citaat van: Turbo-Geek op 21-01-2010 21:21:51
Hoe krijg je de handgreep en het frame eromheen los aan de binnenkant van de klep (dus in de bekleding in het midden).

Laatst vervangen door een nieuwe. Je moet de bovenkant (als de klep dicht is de bovenkant) lostrekken. De onderkant zit er in "gehaakt".

Gr. roger

Vulk

Ai, dan moet ik binnenkort toch een klep met V70 monteren binnenkort. Niet meer origineel dus. :(

Ah, tijd voor een R-bumper dan maar. ;D

)()()sT

Ahhh, een R-bumper is sowieso veel mooier, geeft hem een volle smoel  ;D

Maar: jij moet dus je 850 handgreep terug monteren, want jouw huidige cilinder van het klepslot past dus niet in die V70-greep ;)

Vulk

Citaat van: )()()sT op 21-01-2010 21:36:47
Ahhh, een R-bumper is sowieso veel mooier, geeft hem een volle smoel  ;D

Maar: jij moet dus je 850 handgreep terug monteren, want jouw huidige cilinder van het klepslot past dus niet in die V70-greep ;)

En hoe zit dat dan bij de 850 R en T-5R? Is toch ook meegestoten of heeft dat dan toch een andere vorm?

)()()sT

Nee, dat is inderdaad jouw 850-greep maar dan in de kleur meegespoten.

cas

keij,

ik bespaar me dus een hoop tijd als ik hem gewoon spuit terwijl hij er nog op zit..... helaas zit er ook wat roest achter bedenk ik me terwijl dit schrijf..... dus toch maar los dan.

)()()sT

Maar zeker loshalen... het enige wat je kan gebeuren is dat de haakjes van de binnenbekleding stuk gaan en dat dat kapje aan de binnenzijde stuk gaat.
Tip: let goed op (foto ofzo) hoe de stangetjes naar het slot lopen, anders zit je erna bij het terugmonteren zo:  :eusa_doh:

;D

cas

hmmzz... kan wel gewoon nog in slot vallen als ik die strip demonteer hoop ik? woon nogal midden in de stad. geen zin dat er opeens een mannelijk niet aantrekkelijk onwelriekend persoon in zit/ heeft gezeten.