V70N: net zoveel zelf aan te sleutelen?

Gestart door appie, 22-01-2010 11:09:21

Vorige topic - Volgende topic

EVV

Ik denk dat het nog wel mee valt hoeveel je nog zelf aan een V70N kunt doen. Ik heb van mijn S60 zelf de alarm sirene vervangen, die zou ook aangemeld moeten worden. Het was even zoeken hoe ik de alarm storing melding weg kreeg, maar uiteindelijk is het dat ook zelf wel gelukt, dankzij internet tips.

Werd deze discussie lang geleden ook al niet gevoerd op het moment dat elektronische injectie z'n intrede deed, daar zou ook toch ook niets meer zelf aan te doen zijn?

nielsmaneschijn

Thanks, dat dacht ik al. :)
Ik heb nog wel een andere hypothese waarom er niemand in de derde generatie V70 (die na de V70N, hoe noemt men die?) rijdt: ik heb nog niet een gezien die ik echt mooi vond. Kan er maar niet aan wennen... wat vinden jullie ervan?

Freakybaby

Citaat van: nielsmaneschijn op 27-01-2010 10:09:20
Ik heb nog wel een andere hypothese waarom er niemand in de derde generatie V70 (die na de V70N, hoe noemt men die?) rijdt: ik heb nog niet een gezien die ik echt mooi vond. Kan er maar niet aan wennen... wat vinden jullie ervan?

Ik vind die van Johann toch echt wel wat hebben hoor ;)

Denk dat het sleutelen aan nieuwere modellen altijd moet "groeien" bij de hobbyisten etc. Daarnaast duurt het even voor er oplossingen en trucs gevonden worden bij een nieuw model.

Bij invoering van de injectie motoren was er idd ook de houding dat je daar niks meer aan kon doen, ondertussen is anders al langer duidelijk.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Spin!

Mijn ouders hebben 3/4 jaar terug de S70 verkocht en een V70N D5 terug gekocht. Ik persoonlijk vind het een hele vooruitgang t.o.v. de S70. Comfort is super en het oogt allemaal wat meer solide dan de S70. Daarnaast zie ik de 850 nog steeds boven de S/V70 serie staan. Ik heb de laatste weken veel gekeken ivm jobwissel naar S/V en zelfs C70, maar ben toch weer voor een 855 als daily driver gegaan...terwijl dat niet eens de bedoeling was.

Qua sleutelgemak valt de V70N niks tegen, kwestie van wat kappen weghalen en je kan overal wel bij. Voorin het motorgedeelte, bij de koplampen is het allemaal wel wat krap. Verder nog wel typisch Volvo qua montage-demontage.

2 ooms van mij rijden V70NN-T6 en XC70NN-D5 en ook dat zijn heerlijke auto's om in te rijden. Als ik ooit weer een lease auto krijg, dan zet ik toch wel in op de V70NN of tegen die tijd de V70NNNNNNNNN ( who knows ).

Het maakt mij niet zoveel uit eigenlijk, zolang het Volvo symbool maar op de grille staat en ik niet het gevoel heb dat ik een sardientje in blik ben. ;D

www.vm-parts.nl

sas

Een 850/x70 is meer een liefhebbers auto. Mocht je het ooit zat zijn, is het vooral omdat er je er altijd mee bezig bent misschien (ik dan).
Een S60 of V70N is een mooie maar zielloze automobiel, waar ik stiekem ook wel is naar kijk.
Tuurlijk kun je er zelf een hoop aan doen, maar de auto is veel complexer.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat als er ooit een S60 zou komen, ik er zelf helemaal niks aan (wil) doen.

De 850/x70 ís het gewoon voorlopig!

Ludo

Citaat van: Freakybaby op 27-01-2010 11:13:54
Citaat van: nielsmaneschijn op 27-01-2010 10:09:20

Ik vind die van Johann toch echt wel wat hebben hoor ;)

Die is al oud, zie je zo, hij is al helemaal door de knieen gegaan...   ;D

JayJ

Ach ik ben ondertussen niet anders gewend. Ik sleutel zoveel aan S60's V70N's en zelfs V70NN's. En daarnaast word ik de 850man genoemd door me baas. Dus is er iets mis met een 850, zoniet V70 Classic, ben ik de pineut in de meeste gevallen. Het vervelende vaak aan de nieuwere V70's is inderdaad het CANnetwerk, alles zit met elkaar verbonden, maar ook dat went.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

appie

Maar zou je in een V70N bijv wél zelf de radio kunnen vervangen, of moet je daarvoor ook met dat CANnetwerk aan de slag? (stuurbediening, voor zover aanwezig in de auto, zou natuurlijk een issue kunnen zijn, maar ik zou het niet erg vinden als die functie zou vervallen)

italia

Citaat van: sas op 27-01-2010 11:36:33
Een S60 of V70N is een mooie maar zielloze automobiel,

Alles went, behalve een vent.

-Heb de gewoonte van pa overgenomen om de auto "schouderklopjes" op het dashboard te geven.
-Ben gewoon misselijk als hij wakker moet worden bij -15, (hij ook)
-Mn vrouw is "vriendjes" met de S60 in tegenstelling met haar 740, wat gewoon een luxe rag-bak is.

Wie bepaald eigenlijk of een auto een ziel of karakter heeft...?

JayJ

Citaat van: appie op 28-01-2010 10:00:37
Maar zou je in een V70N bijv wél zelf de radio kunnen vervangen, of moet je daarvoor ook met dat CANnetwerk aan de slag? (stuurbediening, voor zover aanwezig in de auto, zou natuurlijk een issue kunnen zijn, maar ik zou het niet erg vinden als die functie zou vervallen)

Natuurlijk kun je zelf de radio vervangen voor andere originele, maar in dat geval moet daarna de radio ingeleerd worden mbv VIDA en software die besteld wordt op chassisnummer. De auto moet zeg maar de radio leren kennen die er in zit. Zelfde geldt voor ECC. Je hebt dan zelfs kans dat je na vervanging bepaalde dingen niet meer werken, door dat CANnetwerk, zonder het "inleren".
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

Marc O.

Citaat van: JayJ op 28-01-2010 19:09:14
Citaat van: appie op 28-01-2010 10:00:37

Natuurlijk kun je zelf de radio vervangen voor andere originele, maar in dat geval moet daarna de radio ingeleerd worden mbv VIDA en software die besteld wordt op chassisnummer. De auto moet zeg maar de radio leren kennen die er in zit.

Klopt niet helemaal: Je kunt een andere originele radio alleen maar werkend krijgen (inderdaad door deze softwarematig te koppelen aan de auto) als deze uit een auto komt waarvan het bouwjaar niet teveel afwijkt van het bouwjaar van de "ontvangende" auto.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ed

De zaken waarvoor je Vida nodig hebt komen niet dagelijks en ook niet maandelijks voor. Laat je er nu eens een keer in de twee jaar mee naar de dealer moeten vanwege het uitlezen of een probleem waar je Volvo apparatuur voor nodig hebt is er toch geen man overboord. ik ben nu aan mijn tweede toe (vorige was een S60), en het is allemaal prima te doen. Wat erg veel lastiger is is bijvoorbeeld de achterveren. Dat is een crime om te vervangen, maar eigenlijk alleen maar nodig bij verlagen. Zo heeft elke auto weer zijn eigenaardigheden. Probeer maar eens een dynamo te vervangen bij een classic, dat is ook geen leuk karwei, tewijl je hem er bij de V70N zo afpakt. Zelfde met de distri van de diesel. Is bij een D5 heel veel makkelijker dan bij de oude TDi motor.

Als je de auto ziet zitten gewoon doen. Je krijgt er geen spijt van. Het is een hele fijne auto om in te rijden, net wat verfijnder dan de classic (met name het onderstel) met zet zoveel "puntjes" en voor en nadelen. Het is alleen een neiuwere auto, en daarmee heb je echt veel minder ellende dan een auto van meer dan 10 jaar. Rijd nu bijna 30.000 km met de V70 (staat op 2 ton) en die heeft nog geen klap verkeerd gegeven. Kon ik van mijn classic niet zeggen!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

appie

Duidelijk verhaal ed!

Hoe reageert de dealer als je aankomt met een door jezelf uitgevoerd klusje waarvoor hij nog even het 'computer gedeelte' moet fixen? Ik kan me voorstellen dat ze liever alles zelf doen, en dus terughoudend zijn om het klusje voor je af te maken of valt dat wel mee?

ed

Je mag er uiteraard gewoon voor betalen, maar dat lijkt me van beide kanten een normale zaak. Heb laatst zelf parkeersensoren ingebouwd. HAd op een belgische tweedehands site een setje gekocht. Alles gespoten en in de bumper gebouwd. Dan is het een kwestie van een stekkertje die al in de achterbak ligt. Je moet dan nog naar de dealer om te activeren. Ik heb dat nooit als vervelend ervaren. Je betaald de software en ook de tijd dat ze bezig zijn om te activeren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

appie