Waarom kies je voor de 850?

Gestart door Starbuck, 22-01-2010 23:35:00

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Claudia op 23-01-2010 11:04:26
Dan krijg je uiteindelijk inderdaad een soort van V44-forum, waar 5 berichten per dag verschijnen, omdat uiteindelijk elk onderdeel al driedemensionaal besproken is.

En dat wil je niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 23-01-2010 11:12:45
Citaat van: Marc O. op 23-01-2010 10:59:43
Citaat van: Joris_Scholte op 23-01-2010 10:38:01
... een V70N of S60 is, hoe mooi ook, een andere auto. Ik denk dat het algemene Volvo-forum daar een betere plaats voor is.

Op zich inderdaad best logisch. Maar je ziet dat er nu relatief veel mensen overstappen op een nieuwer model Volvo en het zou jammer zijn als alle technische kennis die er op dit forum aanwezig is (nu nog voornamelijk van de 850/x70Classic, maar later dus hopelijk van de nieuwere modellen) verloren zou gaan. Hoe je het ook wendt of keert, het algemene volvo-forum is wat minder "hecht" en is nu eenmaal wat minder een hangplek dan dít forum.

Goed gezegd Marc.

Euh - als we nou eens wat onderzoek doen en er gewoon wat topics / boards erbij gemaakt worden?

Bij facebook zie je ook vaker dat groepen van naam veranderen ... Waarom niet bij een web-site?  Het is hier voor velen een "hang plek" maar er zit hier ook verschrikkelijk veel technische kennis. Toch rijden velen niet eens meer in een 850. Ik vermoed stiekum dat als je kijkt naar het aantal V70(n)(n) danwel S60 (n) rijders hier dat je er veel te pakken hebt. Waarom die mensen dwingen naar een andere hangplek te zoeken? Dan raak je ook de technische kennis van die mensen kwijt ...

En tja - waarom ik voor de 850 koos?
Toendertijd was het mijn eerste "serieuze" auto. Alle auto's ervoor waren speledingetjes, grapjes en goedkope bakjes. Hier voelde ik me een outsider als ik geen Volvo zou gaan rijden ;) De 850 was toch wel het mooiste model op de markt toen ik met mijn zakje geld aankwam. Ondertussen is dit gevoel natuurlijk overgenomen door de cabrio, maar gelukkig staat hij wel nog op hetzelfde onderstel...

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 23-01-2010 11:26:11
Citaat van: Misha op 23-01-2010 11:12:45
Citaat van: Marc O. op 23-01-2010 10:59:43
Citaat van: Joris_Scholte op 23-01-2010 10:38:01
... een V70N of S60 is, hoe mooi ook, een andere auto. Ik denk dat het algemene Volvo-forum daar een betere plaats voor is.

Op zich inderdaad best logisch. Maar je ziet dat er nu relatief veel mensen overstappen op een nieuwer model Volvo en het zou jammer zijn als alle technische kennis die er op dit forum aanwezig is (nu nog voornamelijk van de 850/x70Classic, maar later dus hopelijk van de nieuwere modellen) verloren zou gaan. Hoe je het ook wendt of keert, het algemene volvo-forum is wat minder "hecht" en is nu eenmaal wat minder een hangplek dan dít forum.

Goed gezegd Marc.

Euh - als we nou eens wat onderzoek doen en er gewoon wat topics / boards erbij gemaakt worden?

Bij facebook zie je ook vaker dat groepen van naam veranderen ... Waarom niet bij een web-site?  Het is hier voor velen een "hang plek" maar er zit hier ook verschrikkelijk veel technische kennis. Toch rijden velen niet eens meer in een 850. Ik vermoed stiekum dat als je kijkt naar het aantal V70(n)(n) danwel S60 (n) rijders hier dat je er veel te pakken hebt. Waarom die mensen dwingen naar een andere hangplek te zoeken? Dan raak je ook de technische kennis van die mensen kwijt ...

Precies wat ik zeg. En eehh...je vergeet de S80 8)
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Ik sluit me hier dus bij aan. Ik heb laatst eens vlug op het algemene forum gekeken. Als ik daar bv. het onderdeel roffel aanklik krijg je alle lopende topics door elkaar (toch??).
Op ons forum is alle knowhow geordend, hulde voor de moderators btw!

Daarom ZOU je het in de toekomst uit kunnen breiden naar de andere nieuwere 5-cilinders (en de S80 van Marc ;D) om de kennis verder uit te breiden en de mensen hier te houden.

Nogmaals, het zijn maar gedachten van mij...

hathü

Ruimte,comfort, tijdloos, persoonlijke smaak iets in mijzelf waardoor ik hem mooi vindt, vergelijkbaar
met als je de vrouw van je dromen tegen komt zeg maar een klik.  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 23-01-2010 11:27:50
Precies wat ik zeg. En eehh...je vergeet de S80 8)

Neuh - volgens mij is er maar 1 gek die daarin rijdt :eusa_sick:

:evil:

heutink

8)
Ik had een 6 cylinder lease BMW van de zaak, en het contrakt v/d auto liep af, en ik keek gewoon wat rond, toen ik de 940 van mijn vrouw naar de dealer bracht, kreeg ik het ongeleide projektiel mee , en ik was meteen verkocht door het verpletterende vermogen in combinatie met toch heel veel ruimte. Dus toen maar weer in een prive-auto gekropen, tot nu toe helemaal geen spijt van. ;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Reitse

geluid, comfort, looks, bruikbaarheid.

850 is mooi alles-in-een pakket. Maar begin toch wel te merken dat de 18-jarige (ze zijn ouder Joost ;)) steeds meer onderhoud behoeven. Natuurlijk, als je vergelijkt met andere merken valt het vast wel mee, maar ik kijk gewoon naar wat ik bij de dealer moet achterlaten. En er komt een dag dat het reparatiebedrag zo groot wordt dat het de vraag is of dat het nog waard is, of dat de overstap naar V70 niet verstandiger is. Maar rij er nu al bijna 8 jaar mee rond en toch ga je je dan beetje hechten aan die verzameling metalen, plastics en rubber...

Vulk

Om even verder te gaan op Joost zijn reactie...

Ik vind het forum perfect zoals het is. Veel vaste waarden hier die aanwezig zijn op het forum rijden zelf geen roffel, meer maar who cares. Er is veel kennis en het is behoorlijk gezellig.

Ik zie niet in waarom er dan plots andere types moeten gaan bijkomen. Nu gebeurt dat sporadisch in algemeen en de logboeken en dat vind ik prima.

Het publiek verandert inderdaad, maar ik ben er van overtuigd dat er over enkele jaren hier op het forum nog steeds fervente roffelaars zitten, al was het maar als wagen voor erbij...

Vroeger (en nog steeds) zag/zie je veel topics voorbij komen over tunen, opvoeren, grote projecten.... Ik denk dat dat meer en meer zal evolueren naar restauratieprojecten en dergelijke. En van dat laatste kan er nog een heleboel kennis vergaard worden hier op het forum...

Stieken zou ik willen dat de 850 gewoon terug nieuw van de band zou rollen....

Ruup

Mijn vader heeft een 144 en vanaf dat moment wist ik het zeker het moest ook een volvo worden. Bij een 850--> het vrij hoekige grove design vind ik erg stoer en robuust. Het prachtige geluid van de 5 cilinder motor, het mooie interieur en de super fijne zitpositie. Zo kan ik nog wel even doorgaan haha :eusa_dance:

Gr. Ruben

Henk855

Vroeger hadden we luchtmacht piloten die het heerlijk vonden om in een  Lockheed F-104 Starfighter te vliegen en de bijnaam van dit toestel met een lengte van 16,7 meter en een spanwijdte van 6,7 meter en een totaal vleugel oppervlak van 18,2 m² werd al snel ,,Vliegende schoorsteenpijp,,

Tegenwoordig hebben we bestuurders van een Volvo 850 /855 die net zo graag in hun auto rijden als dat de piloten in hun toestel vlogen. De Volvo, eigenlijk net een laag vliegende baksteen heeft veel overeenkomsten met de F-104, het is een model voor liefhebbers en daar ben ik er zeker één van!

850 / 855 tijdloos model en een genot om te bezitten en te besturen.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Freakybaby

Ik wist niet waar ik aan begon ;D

Toen ik aan het zoeken was naar een andere auto had ik een paar eisen, LPG en airco. En ik moest het wat vinden.. Vele 850's bekeken op de foto's, en niet eens de moeite genomen om te gaan kijken. Naar die zwarte gaan kijken en ja, dat vond ik wel wat.

Ondertussen is het de auto waar ik het meest aan verspijkerd heb, en nog niet de auto waar ik het meest mee gereden heb. Maar ben wel blij met het ding!

Qua opvolging: nu heb ik 1 auto waarmee ik zowel prive als zakelijk rij, op termijn zou ik zakelijk toch wat anders gaan doen.. Als dat als zelfstandige blijft dan is een S60 een hele goede optie. Dan heb ik prive ook meer ruimte om te kiezen (geen rekening meer houden met klanten) en dan is de C70 coupe toch wel een vd dingen die HEEL hoog op mijn verlanglijst staat.

Voor een 850 geldt in mijn ogen wat voor veel oude auto's geldt, als ze netjes zijn dan kan het er nog heel leuk uitzien....... Maar hou hem wel netjes.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

arjen850

We lezen 1996.. ik als 21 jarig mannetje(sorry voor de lage twintigers onder ons ;D) kocht een bouwpakket van de toen net uitgekomen rode 850 R voor 75 gulden..
Vol goede moed samen met een kameraad begonnen hem op te bouwen.. Hij moest nog gespoten worden.. En uiteraard lukte dat niet..
Geheel verprust, en besloten een nieuwe te halen,want hij was zo mooi.. Na dat ik deze bijna klaar had liet ik hem een verdieping lager stuiteren.. Je raad het,aan duizend flarden..
Daar sta je dan geen volvo(tje) en 150 gulden lichter,Wat doe je dan?
Het enige juiste,beloven dat als je geld hebt een echte gaat kopen..

Uiteraard is dit niet de hoofd reden,maar ik ben het nooit vergeten ;) Toen ik voor het eerst de roffel hoorde was ik eigenlijk al verkocht,het hoekige model(voor mij geweldig,voor anderen vreselijk) sprak en spreekt mij ontzettend aan..
ook ik kan uren gewoon kijken naar mijn R,en ja een tikje genieten doe ik dan ook..
Ik weet het,een jaar geleden heb ik een oude zuipschuit aangeschaft,waar ik bij op moet letten dat ik er niet op leegloop ;) want kheb plannen zat :D
Maar boeien wat een ander zegt en vind,ik heb toch een droom tot werkelijkheid gebracht,en wat is mooier dan dat te kunnen zeggen??

Groet Arjen ;D

Teddy81

Al sinds ik in 1995 een keer mee heb mogen rijden in een zwarte 855 T-5R ben ik diep onder de indruk van de snelheid en roffel van dat model. Die moet er ooit komen. (Ik was op dat moment 13 jaar oud. Niets geen Ferrari voor mij, Volvo is het altijd geweest)
Stapje voor stapje ben ik er steeds dichter bij gekomen en ben ik me gaan verdiepen in de 850's. Het is uiteindelijk geen T-5R geworden maar een R omdat ik helemaal verliefd ben op het lichte interieur met het lichte hout erin.
Iedere dag als ik mijn auto parkeer en wegloop kijk ik nog even om. Steeds als ik langs mijn auto loop denk ik bij mezelf "wat is het toch een mooie auto" en geniet ik van de eenvoud van de lijnen van de auto. Ook ik kan uren naar de auto staren zonder dat het gaat vervelen. Steeds als ik de roffel hoor denk ik "wat een fantastisch geluid" en ik geniet steeds weer van het rijden in mijn auto.
Zelfs nu de kosten zich blijven opstapelen en er maar geen eind aan lijkt te komen (reeds 2 keer een ruilmotor gemonteerd het afgelopen half jaar. Ik had een nieuwe auto kunnen kopen van het geld dat ik er al ingestoken heb de laatste 6 maanden) wordt ik elke keer weer blij als ik de auto zie en de motor start en het heerlijke geluid hoor. Dan zijn alle tegenslagen die ik met de auto heb gehad meteen vergeten.
Maar laten we realistisch blijven, de auto wordt steeds ouder en uiteindelijk zal er ooit een andere gaan komen. Voorlopig blijf ik erbij dat de volgende een V70N R wordt in de lichtgroene kleur met het oranje leer erin, maar dat kan zomaar veranderen.
In 1995 was het ondenkbaar dat er ooit een andere auto dan een Volvo in mijn bezit zou komen, tegenwoordig is het niet meer vanzelfsprekend dat ik altijd Volvo blijf rijden. De huidige modellen zeggen me niets meer.

Gr. Ted

pooh

ehm het was geen emotionele keuze voor mij om zelf in een 850 te gaan rijden (dat is ook vloeken in de kerk denk ik)

maarrrr, ik wilde ruimte (hond en zoe), comfort, veiligheid, betrouwbaarheid en het moest nog betaalbaar zijn ook. Nu voldoet mijn 850-je daar allemaal aan en ben ik er dus heel blij mee.
Oh en toevallig ken ik ook nog iemand die het onderhoud van de auto doet ;D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html