Waarom kies je voor de 850?

Gestart door Starbuck, 22-01-2010 23:35:00

Vorige topic - Volgende topic

Starbuck

Eerder aangehaald de vele discussies die niet over de 850 gaan.
Maar de emoties laaien soms hoog op.
Daarom een gerichte vraag: welke emoties laaien bij jou op als het over de 850 gaat? (en de andere roffels ook natuurlijk)
Een auto keuze is ook emotioneel, net als het technische aspect alsook het financiele.
Waarom kies jij er voor?

Bij mij is de tijdloze lijn van de auto prioriteit. Eender vanuit welke hoek ik 'm bekijk, hij wordt mooier naarmate hij ouder wordt.
Verder is de 5-cyl zowat één van de mooiste geluiden die ik ooit hoorde bij het rijden.
Voila, voorzetje is gegeven...

elianmars

Citaat van: Starbuck op 22-01-2010 23:35:00
Eender vanuit welke hoek ik 'm bekijk, hij wordt mooier naarmate hij ouder wordt.

Klaar.

Ik heb dan wel de opvolger van de 850, maar ik kan echt uren naar m'n wagen kijken. Ik blijf het een schitterend model vinden  8)

850estatetdi

super auto`s ze hebben een super sterk motorblok, mooi geluid door de 5 cil, en ik zie ze bijna nooit aan de kant van de weg staan met pech :eusa_dance:

pwassink

Ruim, comfort, snel zijn eerste zaken in willekeurige volgorde die bij mij opkomen,
en dat alles in een tijdloze smaakvolle verpakking ..  :eusa_clap:

Oh en nog onderhoudbaar ook  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

Zeer betaalbaar per kilometer als je er genoeg maakt, heel veel ruimte voor weinig geld, en relatief eenvoudig zelf te onderhouden auto in een tijdloze karakterestieke jas. En op gas is er geen betere motor te krijgen. En een 10 v heeft gewoon het mooiste geluid, op een BRM na.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

Dit wordt een masturbatie topic ;) .

Waarom een Volvo:
Mijn vader had een 122es, geweldige auto, jeugdsentiment

Waarom een 850:
Groot, erg mooi, comfortabel, veilig, komen snel genoeg mee in het verkeer (heb 2 N/A's), Ideaal op gas, behoorljk roestarm, luxe rijden en toch een beschaafd imago naar mijn klanten, prettig te onderhouden.
En natuurlijk die lyrische verhalen van twee vrienden die er al één hadden.

En als groot koop argument voor mijn eerste, de gebruikerservaringen op de site van Autoweek.
Toch wel een beetje anders dan bij veel andere merken.

rogerV701998

Model is tijdloos. De auto straalt degelijkheid uit en is ook degelijk. De zit achter het stuur is (voor mij in ieder geval) perfect en het geluid van de 10V AT is geweldig.

Vulk

Als ik 's morgens last heb om op te staan, bedenk ik me altijd dat ik eerst een stukje mag roffelen...

Gaat gelijk een stuk beter. :)

UserID6342

Tijdloos model (in een 4 jaar oude Mercedes word je in mijn branche als een "kamper" gezien en in een 17 jaar oude Volvo heb je stijl), degelijk, fijne motoren, veilig, onderhoud goed zelf te doen, betaalbare onderdelen.

gewoon peter

Citaat van: Starbuck op 22-01-2010 23:35:00
Eerder aangehaald de vele discussies die niet over de 850 gaan.
Maar de emoties laaien soms hoog op.
Daarom een gerichte vraag: welke emoties laaien bij jou op als het over de 850 gaat? (en de andere roffels ook natuurlijk)
Een auto keuze is ook emotioneel, net als het technische aspect alsook het financiele.
Waarom kies jij er voor?

Bij mij is de tijdloze lijn van de auto prioriteit. Eender vanuit welke hoek ik 'm bekijk, hij wordt mooier naarmate hij ouder wordt.
Verder is de 5-cyl zowat één van de mooiste geluiden die ik ooit hoorde bij het rijden.
Voila, voorzetje is gegeven...

Retorische vraag. gr. peter

)()()sT

De dingen die al eerder geroepen werden, daar kan ik me bij aansluiten.
Ik vind het nog steeds een schitterende auto, de mijne is inmiddels ook al 12 jaar oud, maar vind het model nog steeds top.
Daarnaast is het een karakterauto, en onderscheid je je van de massa. Het zijn ook auto's waar redelijk eenvoudig in eigen beheer aan te knutselen is.

En toch..... ik vraag me af hoe het over een jaar of 5 eruit ziet. Heel veel mensen praten over onze auto's alsof het museumstukken zijn. Het zijn echter steeds ouder wordende wagens met veelal een bom kilometers achter zich die nog fulltime gebruikt worden. Je ziet inmiddels dat de 850 ook regelmatig een oud en gaar hok is, het is immers een auto van 15 jaar oud.

Hierop volgend de vraag hoe het met zo'n forum als dit moet gaan. Inmiddels is alles al besproken, en zie je een andere doelgroep komen (vaak maar voor even), maar daarnaast zie je recent veel mensen de overstap maken naar een S60 of V70N.  
Ik vind het dan soms wel een beetje lachwekkend dat mensen reageren dat dat vloeken in de kerk is, en dat er niks beters is als een 850, maar kom op, het is uiteindelijk "maar" een auto en de tijd tikt door.
Ik ben zelf ook een echte fan van mijn auto, en hoop er nog een tijd in te rijden. Daarnaast hoop ik dat mijn R erna kan blijven voor de leuk (als ie dan dus nog leeft), maar uiteindelijk gaan we allemaal voor een ander model of zelfs merk.

Uiteindelijk blijven er op dit forum dus maar weinig mensen over die een 850 of *70 dan "voor de zondag" hebben denk ik.
Misschien moet er dan toch eens nagedacht worden over uitbreiding van het forum, of is dat van mijn kant vloeken in de kerk?
Ik merk dat mensen die hier op het forum actief waren/zijn en nu een jonger model rijden toch hier terug komen omdat het gezellig is. Daarnaast lijkt mij het Volvo-forum te algemeen (maar misschien moet ik eens beter op dat forum rondneuzen ;))
De roffel is op dit forum tot in de puntjes beschreven; misschien ook de toekomst om dit voor een N of S60 te gaan opbouwen... ik weet het niet.

Joris_Scholte

Volgens mij is inderdaad alles al gezegd. Het model is tijdloos, het comfort, de betrouwbaarheid, het geluid en het onderscheid van de massa.

Vwb uitbreiding van het forum, lijkt mij niet. Het is hier het Volvo 850 forum (en de X70 Classic dan, maar dat is een logische doorontwikkeling); een V70N of S60 is, hoe mooi ook, een andere auto. Ik denk dat het algemene Volvo-forum daar een betere plaats voor is.

Marc O.

Citaat van: Joris_Scholte op 23-01-2010 10:38:01
... een V70N of S60 is, hoe mooi ook, een andere auto. Ik denk dat het algemene Volvo-forum daar een betere plaats voor is.

Op zich inderdaad best logisch. Maar je ziet dat er nu relatief veel mensen overstappen op een nieuwer model Volvo en het zou jammer zijn als alle technische kennis die er op dit forum aanwezig is (nu nog voornamelijk van de 850/x70Classic, maar later dus hopelijk van de nieuwere modellen) verloren zou gaan. Hoe je het ook wendt of keert, het algemene volvo-forum is wat minder "hecht" en is nu eenmaal wat minder een hangplek dan dít forum.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Mooi model niet zo extravert,ruime auto met prima vermogen en degelijk.
Ben vanuit de VW een tijd aan het zoeken geweest en het werd de 850,rij nu zo,n 3 jaar volvo.
Ook qua prijs niet belachelijk hoog en goed te onderhouden.
Heeft ook wel een beter veiligheids gevoel dan een gti,tje VW.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Misha

Citaat van: Marc O. op 23-01-2010 10:59:43
Citaat van: Joris_Scholte op 23-01-2010 10:38:01
... een V70N of S60 is, hoe mooi ook, een andere auto. Ik denk dat het algemene Volvo-forum daar een betere plaats voor is.

Op zich inderdaad best logisch. Maar je ziet dat er nu relatief veel mensen overstappen op een nieuwer model Volvo en het zou jammer zijn als alle technische kennis die er op dit forum aanwezig is (nu nog voornamelijk van de 850/x70Classic, maar later dus hopelijk van de nieuwere modellen) verloren zou gaan. Hoe je het ook wendt of keert, het algemene volvo-forum is wat minder "hecht" en is nu eenmaal wat minder een hangplek dan dít forum.

Goed gezegd Marc.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het