Geluid bij uitveren: draagarmrubbers vervangen?

Gestart door volvobug, 23-01-2010 00:04:48

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: volvobug op 03-03-2010 23:54:32
Citaat van: thuur op 24-01-2010 15:09:38
Citaat van: volvobug op 24-01-2010 11:39:46
IK heb niet zozeer een krakend geluid, maar meer een rammelend "geheel" in de voorwielophanging als je over gaten, putdeksels etc. rijdt.

Ik zal eerst maar eens de draagarmen onder handen nemen.

Ik zou eerst de stabi's eens vervangen. Oftewel: de rammelstangetjes.

Even een update, ik heb nog niets vervangen. Wel rechtsvoor eens een 'rammelstangetje' gedemonteerd om de 'koppen' te checken, maar niks geen speling. Zo strak als nieuw na ruim 250K km.

Maarrrrrrrrrrrrr, de 'rammel' is wel weg  :eusa_dance: Had al langer last van een motorklep die linksvoor niet ineens open wilde, en heb hetzelfde moment de positie van het slot iets bijgesteld. Klep opent sindsdien weer ineens en zowaar, de dagen daarna viel me ineens op dat ik de 'rammel' niet meer hoorde. Lijkt erop dat de klep het al die tijd heeft veroorzaakt.

Neemt niet weg dat ik binnenkort de draagarmen nog steeds moet doen. Kan ik meteen combineren met het vernieuwen van de ashoezen.

Iemand in de buurt van Arnhem een goede dop 36 mm en sleutel/hefboom te leen/huur?
Dop 36 heb je niet nodig voor de ashoezen hoor ;)
Het kan veel makkelijker als je de boel van binnenuit losmaakt.
Minder moeite, minder schade, zo doet iedere garage het overigens ook.
Staat gewoon verkeerd in Vadis en al de anderen die hun handleiding daar van afleiden.

In plaatjes: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

Vettige klus, niet leuk.

Succes!