Storing in rotor en verdeelkap.

Gestart door Vranck, 23-01-2010 09:14:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vranck

Afgelopen week wilde de 850 uit 1994 met 265.000 slecht starten. Even later toch aan de praat gekregen maar bij het intrappen van het gaspedaal,boem uit. Op de fiets naar het werk dus.
Thuis gekomen weer geprobeerd: starten lopen,geen probleem. Even laten draaien maar daar begonnen de kuren weer...hij viel weer uit. Weer proberen,maar hij wilde niet aan slaan.
Het leek mij een elektrisch probleem.
Even een bougiekabel van me verdeelkap er uit gehaald,schroevendraaier er in en boven  het blok gehouden om te kijken of er een goede vonk vanaf kwam(iemand anders laten starten). De vonk was niet sterk genoeg.
Dus de rotor maar even bekeken.
Die bleek behoorlijk aan slijtage onderhevig,er zat zelfs een scheur van links naar rechts in het koolstof gedeelte. Ook de rotorkap was behoorlijk geoxideerd. Dat mag na 265000,want het was nog de eerste.
Dus voor 32 euro een nieuwe rotor en verdeelkap gehaald,en hij loopt weer als een......Volvo!

Tip: Probeer te kijken of de vonk op 2 a 3 cm vanaf je frame of blok naar de b.v. schroevendraaier nog steeds sterk genoeg is. Maar kom vooral niet aan het ijzer van je schroevendraaier!!!!

peteRRR

Citaat van: Vranck op 23-01-2010 09:14:00

Dus de rotor maar even bekeken.
Die bleek behoorlijk aan slijtage onderhevig,er zat zelfs een scheur van links naar rechts in het koolstof gedeelte. Ook de rotorkap was behoorlijk geoxideerd. Dat mag na 265000,want het was nog de eerste.

??? ??? :eusa_wall:
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vranck

Citaat van: peteRRR op 23-01-2010 09:31:34
Citaat van: Vranck op 23-01-2010 09:14:00

Dus de rotor maar even bekeken.
Die bleek behoorlijk aan slijtage onderhevig,er zat zelfs een scheur van links naar rechts in het koolstof gedeelte. Ook de rotorkap was behoorlijk geoxideerd. Dat mag na 265000,want het was nog de eerste.

??? ??? :eusa_wall:


?????????

haasje

Hoe zeker ben je ervan dat het nog de eerste is? Het lijkt mij (en waarschijnlijk vele met mij) onwaarschijnlijk dat het nog de originele is. Mocht het echt de originele zijn ben ik benieuwd wie het onderhoud van deze auto gedaan heeft, dan weet ik waar ik niet moet zijn als er ooit iets met mijn auto is.

thuur

Citaat van: haasje op 23-01-2010 19:29:53
Hoe zeker ben je ervan dat het nog de eerste is? Het lijkt mij (en waarschijnlijk vele met mij) onwaarschijnlijk dat het nog de originele is. Mocht het echt de originele zijn ben ik benieuwd wie het onderhoud van deze auto gedaan heeft, dan weet ik waar ik niet moet zijn als er ooit iets met mijn auto is.

Je wilt niet weten wat ik hier met originele ontstekingsonderdelen zie met vaak nog hogere km-standen...

Ik heb een rotor met 480dkm in de vuilbak liggen.. Die was bijna een cm korter :eusa_shifty:


Gr ;D

peteRRR

Mensen,ik sta echt perplex hoe veel kilometers een verdeler en rotor kunnen dragen. :eusa_doh:
Bij mij gaat het kleine spul toch ieder jaar er uit,en het is altijd versleten,en ik rij echt weinig km.
Volgens mij is het te lang laten zitten van dit kleine spul niet echt gezond voor de verbrandings huishouden van de motor.
En daarbij,loopt ie altijd weer lekker soepel met het nieuwe.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Gebruik je origineel materiaal?

peteRRR

In mijn glt ging er immitatie,in de t5 zat er orgineel en zit weer nieuw orgineel in maar vond  dat de rotor toch aardig begon
op te schieten,was toch al schuin aan het afslijten en het was toch niet echt oud spul wat er in zat.

Bv,had voor mijn glt een g60 getuned en daar was het ook altijd slijtage onderhevig,ook immitatie spul.

Heb zelf altijd het idee dat het er gewoon elk jaar uit moet,is ook wel verstandig denk ik.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thuur

Citaat van: peteRRR op 24-01-2010 10:13:05
In mijn glt ging er immitatie,in de t5 zat er orgineel en zit weer nieuw orgineel in maar vond  dat de rotor toch aardig begon
op te schieten,was toch al schuin aan het afslijten en het was toch niet echt oud spul wat er in zat.

Bv,had voor mijn glt een g60 getuned en daar was het ook altijd slijtage onderhevig,ook immitatie spul.

Heb zelf altijd het idee dat het er gewoon elk jaar uit moet,is ook wel verstandig denk ik.

Groet.

Het zijn wel uitzonderingen hoor, waar je je van af vraagt hoe de motor in godsnaam nog kan lopen..

Imitatie gaat een stuk minder lang mee, maar jaarlijks vind ik wat overdreven voor NLs gemiddelde (20k/jr). Het Italiaanse KW maakt een prima alternatief voor Bosch.

Als de rotor schuin afslijt zou ik toch eens goed kijken naar de plaat die hem draagt. Is die wellicht vuil of uit het lood?


Gr :eusa_think:

peteRRR

Heb er eigelijk niet echt bij stil gestaan dat de rotor wat shuin af gesleten was,omdat de auto verder zo goed loopt.
Heb het wel schoon gemaakt met een doekje op een rustige manier was een beetje smoezelig.(klein beetje olie ook)keering niet 100 meer.
Verder zag het er prima uit en als de auto goed loopt heb ik niet veel zorgen.
Zal er eens een keer goed naar kijken!

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

zon rotorkapje haalde ik gister ook bij mijn t 5r vandaan, helemaal groen, vol met barsten, aangevroten..... rotor ook helemaal weg.....

nieuwe geplaatst. en rijdt wel wat beter, maar als je het mij vraagt, kan een auto niet met die kap goed functioneren.  bougies daarintegen waren heeeel netjes nog.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....