Martijn 850 2,5 10V

Gestart door martijn.met, 23-01-2010 12:14:23

Vorige topic - Volgende topic

martijn.met

Hallo allemaal,

Even voorstellen:
ik ben martijn. Ik rij in een volvo 850 uit '96 (2,5 10V, automaat). Inmiddels 310.000 op de teller. LPG G3.

Inmiddels loop ik tegen wat probleempjes aan.
- Binnenverlichting werkt niet als de deuren openstaan. De knop zelf (in het plafond) doet het wel. Dit geldt voor zowel de voordeuren als achterdeuren. Als de deuren open zijn, branden wel de portierverlichting Toevallig (?) werkt de stoelverwarming ook niet.
- Waarschijnlijk is mijn waterpomp stuk. Als ik voor de stoplichten sta, komt er koude lucht uit de ventilatie. Bij ruime toeren wordt het warmer. Iemand een idee of de pomp eenvoudig te vervangen is?
- De startmotor doet het steeds minder. Die wil ik ook vervangen. Heeft er iemand hints en tips??

Als ik op de weg zit, vind ik de volvo 850 nog steeds de mooiste wagen die er rijd. Alleen ben ik bang dat mijn auto steeds meer problemen gaat geven. En onbetrouwbaarder wordt. Wat nu??

Tim H uit E

welkom op het forum , ben zelf niet zo'n techneut maar hier op het forum vind je er genoeg die je kunnen helpen

Mvg Tim H uit E

Bouke

Welkom martijn

Dat onbetrouwbaar valt wel mee hoor ;)  heb je al foto's toevallig van je roffel :eusa_whistle:

henry classic v70

Welkom Martijn, problemen met de binnenverlichting komt wel vaker voor. Als je de zoekfunctie gebruikt (en dan alleen zoeken op onderwerp aanvinken) kom je hier meer over te weten. Als je de waterpomp wil gaan vervangen dan moet de distr.riem eraf.....flinke klus
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cas

heij Martijn,

startmotor kan je een immitatie plaatsen, of je eigen reviseren. schijnt alleen niet alles vervangen te kunnen worden bij de volvo starter, maar dat vind je wel via de zoekfunctie.

waterpomp, ik laat die van mij volgende week toevallig doen samen met rest van distributie. prijzen daarvoor verschillen tussen de 5 en 9 honderd euro. diesel vaak wat meer.

ach, met dit forum los je uiteindelijk alles wel op, het is hier zeer actief, en goed bekend met de volvo!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

de boekhouder

Ik ben zelf ook geen sleutelaar, maar het zal de waterpomp niet zijn. Eerder de thermostaat Anders werkt je motorkoeling ook niet; dat leidt tot serieuze schade aan de motor (oververhitting).

(thermostaat is ook goedkoper dan een waterpomp  ;) )
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Maar als bv. je thermostaat blijft openstaan heeft ie in dit koude weer teveel koeling. Echter, dan moet je ook zien dat de thermometer van het koelwater niet horizontaal komt.
Welkom overigens! Als je hier meer rondkijkt zul je zien dat er 850's zijn met veel meer km's op de teller, dus met wat hulp moet ie toch nog wel blijven rijden hoor. Succes!

Kali-Integrali

Hey Martijn,

welkom op het forum. Veel plezier met je roffel..
En wel nog even foto's posten hoor ;)

Groeten Martijn, met ook een 2.5 10v (alleen een V70)