accu oplaadvraag

Gestart door de boekhouder, 23-01-2010 16:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de boekhouder

Mij is altijd voorgehouden dat indien je accu onverhoopt leeg is geraakt, je vervolgens in ieder geval ongeveer 20 minuten moet rijden om deze weer voldoende op te laden, waarbij je zoveel mogelijk stroomverbruikers uit moet laten om de accu de gelegenheid te geven op te laden.
Laatst heb ik echter gehoord dat je juist de stroomverbruikers aan moet zetten om de accu te "activeren".
Welke wordt het?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

ik-rol

Wat ik van de ANWB heb gehoord bij een lege accu is het volgende (in mijn geval): inderdaad 30 minuten rijden met bijna alles uit om de accu op te laden. Wel is het zo dat moderne auto met lege accu door de ANWB gestart wordt met juist alle gebruikers aan (als de startkabels zijn aangesloten). Na aanslaan van de motor zal dan wel juist advies zijn om alle gebruikers uit te zetten. Volgens mij staat op hun site hierover informatie.

elmarconi

Accu wordt geladen door draaiende dynamo.
Als je de laadcapaciteit ook gebruikt om een boel electrische gebruikers aan te drijven blijft er m.i. minder laadcapaciteit over.

Dus: laden met zoveel mogelijk verbruikers uitgeschakeld.

 
--
Autogas Inside . . .

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Citaat van: ik-rol op 23-01-2010 16:18:12
Wat ik van de ANWB heb gehoord bij een lege accu is het volgende (in mijn geval): inderdaad 30 minuten rijden met bijna alles uit om de accu op te laden. Wel is het zo dat moderne auto met lege accu door de ANWB gestart wordt met juist alle gebruikers aan (als de startkabels zijn aangesloten). Na aanslaan van de motor zal dan wel juist advies zijn om alle gebruikers uit te zetten. Volgens mij staat op hun site hierover informatie.

Zoveel mogelijk gebruikers aan doe je in dit geval om spanningspieken 'weg te nemen' als je de startkabels op de polen zet.


Gr 8)

de boekhouder

Dank voor de snelle reacties. Ik vond het al niet logisch klinken. Er zal wel bij het starten bedoeld zijn; daar ha dik nog niet aan gedacht.

groeten,
Rob
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

tackle

Citaat van: thuur op 23-01-2010 17:01:13
Citaat van: ik-rol op 23-01-2010 16:18:12
Wat ik van de ANWB heb gehoord bij een lege accu is het volgende (in mijn geval): inderdaad 30 minuten rijden met bijna alles uit om de accu op te laden. Wel is het zo dat moderne auto met lege accu door de ANWB gestart wordt met juist alle gebruikers aan (als de startkabels zijn aangesloten). Na aanslaan van de motor zal dan wel juist advies zijn om alle gebruikers uit te zetten. Volgens mij staat op hun site hierover informatie.

Zoveel mogelijk gebruikers aan doe je in dit geval om spanningspieken 'weg te nemen' als je de startkabels op de polen zet.


Gr 8)
da's toch alleen voor de computers, zodat ze niet een enorme oplazer krijgen?

thuur

Citaat van: tackle op 23-01-2010 18:12:55
Citaat van: thuur op 23-01-2010 17:01:13
Citaat van: ik-rol op 23-01-2010 16:18:12
Wat ik van de ANWB heb gehoord bij een lege accu is het volgende (in mijn geval): inderdaad 30 minuten rijden met bijna alles uit om de accu op te laden. Wel is het zo dat moderne auto met lege accu door de ANWB gestart wordt met juist alle gebruikers aan (als de startkabels zijn aangesloten). Na aanslaan van de motor zal dan wel juist advies zijn om alle gebruikers uit te zetten. Volgens mij staat op hun site hierover informatie.

Zoveel mogelijk gebruikers aan doe je in dit geval om spanningspieken 'weg te nemen' als je de startkabels op de polen zet.

da's toch alleen voor de computers, zodat ze niet een enorme oplazer krijgen?

Klopt. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat dat iets van vroeger is. Tegenwoordig zijn die krengen zo goed gebufferd, moet je echt je best doen om ze stuk te krijgen met een spanningspiekje.


Gr ;)

Haenzel

Citaat van: thuur op 23-01-2010 17:01:13
Zoveel mogelijk gebruikers aan doe je in dit geval om spanningspieken 'weg te nemen' als je de startkabels op de polen zet.

Volgens mij doe je dit om spanningspieken weg te nemen als je de startkabels van de polen verwijdert...  ;)

Voor de duidelijkheid: zoveel mogelijk gebruikers aan pas nadat de motor met lege accu gestart is en vlak voor je de kabels verwijdert.!