Turbodrukmeter blijft in middenstand staan

Gestart door t5rtweetie, 12-01-2004 13:07:13

Vorige topic - Volgende topic

t5rtweetie

De turbodrukmeter is opeens uitgevallen. Blijft in middenstand staan. Aan de auto zelf merk je niets. Betreft een 850T5R ("95).
Wie weet waar ik zou kunnen zoeken naar de oorzaak?

Groet,
Jörg.

s©ub@

slangetje los van de drukmeter (achter het dashboard of op de turbo) lijkt me het meest logisch...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

t5rtweetie

Dat dacht ik ook al, maar wie weet heeft iemand dit al een keer opgelost en kent de exacte plek waar de fout zou kunnen zitten ....

Johann

Als je bij de zwarte kap bij het gasklep huis kijkt dan zit daar onder een vertakking met allemaal aansluitingen voor vacuum.
Wij noemen dit de kerstboom.
Vanaf deze kerstboom loopt een blanco/cremewitte slang van ongeveer 5 mm diameter via de voorkant van de auto richting accu. Hij gaat vervolgens onder of achter de accu langs, langs de bestuurderkant schokbreker toren helemaal onderin een buis in.
In de auto bij de pedalen links komt hij de auto binnen. Hier zit ook een groot blok met relais. Vanaf daar kun je de slang volgen naar boven naar links achter op de teller kast waar hij met een nippeltje op de tellerkast zit.
Waarschijnlijk is er voor op de auto in de buurt van de fan of de koplamp, dus bij de accu, een koppeling los geraakt of anders op de kerstboom.
Achter de teller kast komt bijna niet voor.

t5rtweetie