Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2010

Gestart door big ben, 30-12-2009 08:33:43

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Citaat van: jackrabbit op 07-05-2010 22:59:30
Inderdaad daar heb ik dus ook zo m'n twijfels bij. Huidige eigenaar heeft hem toch alweer jaarje of 4 dus dat geeft me weer vertrouwen. Een forummer?

Die zal ongetwijfeld te vertrouwen zijn , maar de eigenaar(handelaar) daarvoor .......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

jackrabbit

hmm.. heb nu inderdaad ook wel wat twijfels bij de KM stand. Is lastig te controleren met import auto's natuurlijk. Reactie verkoper:
Zat toen geen boekje bij.Km stand is nu 140509 en ga ervan uit dat het juist is kan dat niet controleren.Ingevoerd italie.
Helaas is het tellerunit stuk gegaan en moest vervangen worden waar door alles nu op nul staat.
Distributieriem heb ik nog laten doen bij 120000 ben zelf werkzaam bij autobedrijf.

Rob850turbo

als deze od1 heeft is hij uittelezen  als je bij de auto gaat kijken.

Gr Rob

pwaes

Citaat van: arjenT5R op 08-05-2010 20:32:27
http://link.marktplaats.nl/344962095

tsja is op zich een nette wagen
maar je moet er van houden  ;D

Ziet er idd zo op het oog net uit...

Maar die achterbumper en zijskirts  :eusa_think: :eusa_wall:

mehn

Citaat van: Rob850turbo op 08-05-2010 15:07:15
Gr Rob

Dat heeft niet veel zin als er een nieuwe tellerunit ingekomen is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

Citaat van: mehn op 08-05-2010 22:40:43
Citaat van: Rob850turbo op 08-05-2010 15:07:15
Gr Rob

Dat heeft niet veel zin als er een nieuwe tellerunit ingekomen is.

ahaaa dus de km stand staat opgeslagen in de tellerunit
dus nu ik er een andere in heb gezet met minder kilometerts geeft de obd ook minder aan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sem

JR-VP-72

Wie kent deze 850 T-5R? Zie m al een tijdje staan en hij ziet er echt super mooi uit zo op de foto's...
Heb dit bedrijf wel eens gesproken, maar ze verkopen hem voor een buurman... en liefhebber zeggen ze.
De auto heeft ergens rond de 280dkm gereden en dat is voor mij gewoon te gek, al ziet ie er wel uit als nieuw!!
Volgens het bedrijf geen o.h.boekje aanwezig (waarom nou weer!!?), maar wel veel bonnen... voor mij dus geen optie meer.

Een auto zonder boekjes heeft voor mij geen waarde meer. (misschien dom van me, maar zo voel ik het nou eenmaal)
Overigens snap ik nooit dat er bij dit soort auto's vaak boekjes missen.... dat terwijl het liefhebbers auto's zijn.

http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=11590025;referer=gaspedaal

Vulk

De mijne is een liefhebbersauto (durf ik wel zeggen) en sinds ik hem heb, heb ik niets meer in het boekje ingevuld. Ik heb wel een uitgebreide xls-sheet en een blog...

blauweroffel

Citaat van: Sem op 09-05-2010 20:54:04
JR-VP-72

Volgens het bedrijf geen o.h.boekje aanwezig (waarom nou weer!!?), maar wel veel bonnen... voor mij dus geen optie meer.

Een auto zonder boekjes heeft voor mij geen waarde meer. (misschien dom van me, maar zo voel ik het nou eenmaal)
Overigens snap ik nooit dat er bij dit soort auto's vaak boekjes missen.... dat terwijl het liefhebbers auto's zijn.

En in de advertentie wordt wel gerept over onderhoudsboekje???? nl aanwezig ??? ???

BR

)()()sT

Citaat van: Vulk op 09-05-2010 20:57:51
De mijne is een liefhebbersauto (durf ik wel zeggen) en sinds ik hem heb, heb ik niets meer in het boekje ingevuld. Ik heb wel een uitgebreide xls-sheet en een blog...

Toen ik twee jaar geleden liet doorschemeren "die V70R waar we dat andere blok in hebben gelegd" te kopen werd er ook door sommigen gereageerd in de trant van: "toch niet die bij elkaar geraapte auto"  ::)
Dat interesseert me nou werkelijk geen ***, ook niet dat ik geen enkele historie erbij had. Komt natuurlijk ook doordat we alles hebben nagezien bij de transplantatie.

Het is gewoon persoonlijk, maar ik hecht niet zoveel waarde aan "dealeronderhouden" en "boekjes" ;)

Sem

Citaat van: Vulk op 09-05-2010 20:57:51

Haha.. dit soort reactie's kon ik natuurlijk verwachten....

Ik bedoel ook niet dat het dan geen liefhebbersauto kan zijn, maar ik snap niet hoe zo'n boekje weg kan raken.
Bovendien is een CY 854 T-5R handbak een collectorsitem... zo'n auto hoort in mijn ogen compleet te blijven.

Een o.h.boekje is voor mij de paspoort van de auto...

Sem

Het zit hem natuurlijk ook wel een beetje in de prijs... voor mij mag een auto een stuk meer kosten als de historie compleet is.
Is de auto heel erg mooi (zoals de T-5R in de adv.), maar geen boekjes, dan moet wat mij betreft de prijs naar beneden...

Maar jah... wie ben ik?

rpakuypers

Ik heb wel eens de ex-auto van mijn vrouw bij de dealer een grote beurt laten geven. Een jaartje later werd er door JGVDV (APK-Keurmeester) geconstateerd dat de veel zaken die op de factuur stonden niet gedaan waren .......

Ergo : een onderhoudsboekje zegt niet alles ! Mijn V70 heeft een beperkte historie maar gezien de (echte) kilometerstand en de lage prijs durfde ik de gok wel te nemen.

Groet,
Roger

Sem

Citaat van: rpakuypers op 09-05-2010 21:16:30
Ik heb wel eens de ex-auto van mijn vrouw bij de dealer een grote beurt laten geven. Een jaartje later werd er door JGVDV (APK-Keurmeester) geconstateerd dat de veel zaken die op de factuur stonden niet gedaan waren .......

Ergo : een onderhoudsboekje zegt niet alles ! Mijn V70 heeft een beperkte historie maar gezien de (echte) kilometerstand en de lage prijs durfde ik de gok wel te nemen.

Groet,
Roger

Tja... zo kunnen we nog een boekje open doen... je kan natuurlijk nooit 100% zekerheid hebben, maar prettig is het wel... zeker op een T-5R waar je nog €10.000,- voor neer moet tellen..

Maar goed... hier ging het niet om.. kent iemand deze auto?

Sbv

Citaat van: blauweroffel op 09-05-2010 20:58:59
Citaat van: Sem op 09-05-2010 20:54:04
JR-VP-72

En in de advertentie wordt wel gerept over onderhoudsboekje???? nl aanwezig ??? ???

BR
Staat al heel lang te koop. was eerst 12500 vorig jaar geloof ik.