Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2010

Gestart door big ben, 30-12-2009 08:33:43

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Citaat van: Miel850 op 18-05-2010 22:14:53
Ik heb een check uitgevoerd via autopas.nl. Deze geeft groen licht (km.stand dus goed volgens de gegevens NAP databank).
De auto is in 2004 ingevoerd vanuit Duitsland en heeft in NL twee eigenaren gehad tot nu toe.

Vanaf 2004 alle onderhoudsbonnen aanwezig (een boekje weet ik even niet).
Ben zelf erg benieuwd, ga kijken de 29e. Via OBDI is de stand ook uit te lezen. Kan dit helaas alleen niet zelf.

Vrijwilligers?  ;D

Maar ik dacht dat de NAP alleen de in Nederland gereden kilometers aangaf, toch ? Dan is de stand uit het buitenland nu toch niet in beeld ?

Groet,
Roger

rogerV701998

Citaat van: rpakuypers op 18-05-2010 22:39:35
Citaat van: Miel850 op 18-05-2010 22:14:53
Ik heb een check uitgevoerd via autopas.nl. Deze geeft groen licht (km.stand dus goed volgens de gegevens NAP databank).
De auto is in 2004 ingevoerd vanuit Duitsland en heeft in NL twee eigenaren gehad tot nu toe.

Vanaf 2004 alle onderhoudsbonnen aanwezig (een boekje weet ik even niet).
Ben zelf erg benieuwd, ga kijken de 29e. Via OBDI is de stand ook uit te lezen. Kan dit helaas alleen niet zelf.

Vrijwilligers?  ;D

Maar ik dacht dat de NAP alleen de in Nederland gereden kilometers aangaf, toch ? Dan is de stand uit het buitenland nu toch niet in beeld ?

Groet,
Roger

Inderdaad... :eusa_think:

Rob850turbo

vandaar ook de opmerking:

Een NAP op een import auto?   gekker moet het niet worden !

Miel850

Als ik het goed begrijp verteld de NAP check op internet alleen of de km stand logisch verklaarbaar is of niet.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rpakuypers

Citaat van: Miel850 op 18-05-2010 22:53:46
Als ik het goed begrijp verteld de NAP check op internet aleen of de km stand logisch verklaarbaar is of niet.

Ja, vanaf het moment dat hij in Nederland op kenteken is gezet. Alle kilometers in het buitenland zijn niet te zien dus ook niet logisch te verklaren. In een andere topic wordt gesproken over een V70 TDI die zeker 300.000 km meer heeft gereden dan er in de advertentie staat.

Groet,
Roger

Miel850

En als een auto uit 1994 in 2004 in NL wordt ingevoerd met een bepaalde km stand, zou de NAP dan niet altijd moeten aangeven dat de stand onlogisch is of niet klopt, als er van de eerste 10 jaren geen gegevens zijn?

rpakuypers

Als ik een auto zonder aantoonbare historie importeer, dan kan de NAP m.i. niet zeggen of de kilometerstand redelijkerwijs logisch is. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ga af op wat ik wel eens hoor door mensen die er meer verstand van hebben dan ik.

Groet,
Roger

Sem

Citaat van: Rob850turbo op 18-05-2010 17:50:30
Een NAP op een import auto?   gekker moet het niet worden !

Als ik morgen een auto importeer en direct de km.stand laat invoeren en dat vervolgens de volgende dag weer doe maar dan 5km erbij op.... dan heb je al een logische NAP check... Als ie maar netjes oploopt. (loopt gewoon vanaf de datum "eerste toelating")

Bij een NL auto is dit dus al vanaf dag één... en dus goed te controleren, maar bij een import geld die check alleen vanaf de dag dat ie op NL kenteken staat... de kilometers daarvoor kunnen ze niets mee.

Miel850

Dan maar hopen dat het een gelukstreffer is  ;D

rpakuypers

Citaat van: Sem op 18-05-2010 23:01:59
Een NAP op een import auto?   gekker moet het niet worden !

Als ik morgen een auto importeer en direct de km.stand laat invoeren en dat vervolgens de volgende dag weer doe maar dan 5km erbij op.... dan heb je al een logische NAP check... Als ie maar netjes oploopt. (loopt gewoon vanaf de datum "eerste toelating")

Bij een NL auto is dit dus al vanaf dag één... en dus goed te controleren, maar bij een import geld die check alleen vanaf de dag dat ie op NL kenteken staat... de kilometers daarvoor kunnen ze niets mee.

Dus weet je van een importauto nooit wat de echte kilometers zijn mits er een aantoonbare historie is. Niet onbelangrijk om te weten ............

Groet,
Roger

Rob850turbo

Citaat van: rpakuypers op 18-05-2010 23:04:20
Citaat van: Sem op 18-05-2010 23:01:59
Een NAP op een import auto?   gekker moet het niet worden !

Dus weet je van een importauto nooit wat de echte kilometers zijn mits er een aantoonbare historie is. Niet onbelangrijk om te weten ............

Groet,
Roger

klopt helemaal.

Miel850

Miel850

Citaat van: Miel850 op 18-05-2010 23:03:51
Dan maar hopen dat het een gelukstreffer is  ;D

Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn..
Volgens de eigenaar is het boekje aanwezig en vanaf km stand 0 is alles netjes bijgehouden.
Ik ga volgende week eens even kijken (en rijden).
:)

Talibram

Miel850