Ecomix

Gestart door FGG, 24-01-2010 16:08:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Gisteren had ik een vriend bij me op bezoek. Die rijdt een Jeep Grand Cherokee met een 3.0D V6, gechipped tot 270pk. Twee weken geleden heeft ie LPG in laten bouwen. ???
Bleek om het Ecomix-systeem te gaan. Er ligt een LPG-tank in en de LPG wordt gemengd met de diesel door rechtstreekse inspuiting. Resultaat: verbruik van de diesel loopt met een 25-30% terug, schonere verbranding, meer vermogen (ca. 280pk nu). Omdat je niet 100% op LPG rijdt hoeft ie maar elke 3 á 4 tankbeurten LPG te tanken. De (conventionele) vuldop is op een prachtige manier weggewerkt, met een beugel die je naar beneden trekt en de dop tevoorschijn tovert.

Zijn er hier mensen met ervaringen met dit systeem? Het schijnt toepasbaar te zijn op elke TDi-motor...

Het gaat om zo'n auto in dit geval:


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Ja, paar jaar terug iets van gehoord. Dacht dat het toen nog in de 'expirement' fase was, maar leuk om te lezen dat het dus al werkt !


Hoezo ? Belangstelling ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Laserblue

Had DCCCCL een paar jaar geleden ook niet zo'n plan rond 1 april?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

Citaat van: Misha op 24-01-2010 16:21:08
Hoezo ? Belangstelling ?

Och, waarom niet? De combi LPG-Diesel voor een schonere verbranding, meer vermogen én een lager verbruik. Kosten voor de installatie zit rond de 2500 euro, vergelijkbaar met LPi.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Goeiemorgen.
De dual fuel techniek, bestaat en word al meer dan 25 jaar toegepast bij schepen.


FGG

Citaat van: Ludo op 24-01-2010 17:53:36
Goeiemorgen.
De dual fuel techniek, bestaat en word al meer dan 25 jaar toegepast bij schepen.

Ook vrachtwagens kunnen 't al een aantal jaren gebruiken geloof ik.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Ludo op 24-01-2010 17:53:36
Goeiemorgen.
De dual fuel techniek, bestaat en word al meer dan 25 jaar toegepast bij schepen.



Jij hebt me er inderdaad al diverse keren op gewezen.

Ik wist dus wel van het bestaan af.

elianmars


Marc O.

Is volgens mij een Engelse vinding. Paar jaar geleden iets over gezien op de BBC.
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: elianmars op 24-01-2010 20:00:30
Is 't deze, Florian?


http://www.ecomixnl.nl/voorbeelden/autos/grand_cherokee.html

Denk 't niet, die is van 2004. Die vriend van me heeft 'm nog niet zo lang en nieuw gekocht.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: