Kachel UNIT "cause of malfunction" ontdekking gedaan.

Gestart door cas, 25-01-2010 10:10:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

omdat mijn kachel wel en niet werkte, de weerstand al eens kapot was, en ik die nare tussen verbinding al overbrugd (D OF T?) had.... heb ik hem toch wat nader bestudeerd. als ik aan de verbinding trok deed hij het wel. ook los aangesloten IN huis op een plusje en minnetje. de koolborstels leken op te zijn, maar wat bleek, ze waren op een wat grotere afstand geplaatst, NA montage :-) ik heb geprobeerd een telefoon foto te maken, maar die werkte niet zo goed meer. ik zal vanavond wat duidelijkere fotos proberen te maken.

Ik heb het ding wat verder uit elkaar gesloopt dan meeste mensen, maar de fotos laten dat wel zien.

de kool borstelhouders zijn zo heet geworden, dat ze door de druk van het veertje een cm of meer naar achter zijn geschoven, de borgklipjes zijn duidelijk te zien zo heet geworden en hebben door het ABS? kunstof bewogen en een smeltspoor achter gelaten.

meerdere keren heb ik de binnenkant al bekeken, maar dat is mij nog niet eerder opgevallen. en dat is dus de reden dat hij het WEL en niet doet, er zit gewoon niet meer voldoende druk op de koolborsteltjes, want ook het gesmolten plastic zit tot IN de houdertjes, waardoor deze niet verder kunnen schuiven. of wel, maar dan uit het houdertje vallen, en in stukjes worden gehakt.

waardoor de houdertjes zo heet zijn geworden? ik ben geen held in electronica, maar heb het idee, doordat de weerstand stuk is gegaan, en we toch die knop aan zetten? of dat de weerstand te veel doorlaat dan?

foto volgen vanmiddag of vanavond  8)   

of heb ik nou hier het wiel weer opnieuw ontdekt??

de unit zonder kunstof cover. te zien al dat de houdertjes niet zitten waar ze moeten zittten.



hier het gedeelte los van de rest, met een beiteltje de metalen randjes terug slaan, en dan peuter je hem er vanzelf af, zodat je gemakkelijk de koolborstelhoudertjes kan verplaatsen.





links heb ik hem al terug geplaatst. je zit midden daarvan de gaatjes waar hij zichzelf naartoe verplaatst had.



etc etc.....

ik heb net een zgan gekocht op Inet voor 45 euro incl verz.  sloop vroeg 75.... nieuw.... bijna 200.  maar repareren moet kunnen met wat beleid!



Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....