van NiX Nada Noppes naar ToG NiX....

Gestart door VolvoDeMio, 26-01-2010 18:57:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Inmiddels na veel boor- en slijpwerk het eindstuk van de uitlaat af gekregen en de pijp van Darius gemonteerd.
Het was waarschijnlijk geen origineel Volvo-deel, want tussen de uitlaat en het eindstuk zat nóg een stuk buis....
Boutje en pasvlakken van het 'nieuwe' eindstuk maar van kopervet voorzien om volgende demontage te vergemakkelijken.

Al liggend op de grond meteen ook vast mogen stellen dat de stalen beugel waarmee de uitlaat in de rubbers hangt in het deel onder de uitlaat grotendeels verdwenen is.....
Zal toch geen verbeterpunt van de x70 zijn..... :eusa_snooty:

macdriver

dus je uitlaat staat nu mooi recht ;D

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 23-03-2010 13:11:15
Inmiddels na veel boor- en slijpwerk het eindstuk van de uitlaat af gekregen en de pijp van Darius gemonteerd.
Het was waarschijnlijk geen origineel Volvo-deel, want tussen de uitlaat en het eindstuk zat nóg een stuk buis....
Boutje en pasvlakken van het 'nieuwe' eindstuk maar van kopervet voorzien om volgende demontage te vergemakkelijken.

Al liggend op de grond meteen ook vast mogen stellen dat de stalen beugel waarmee de uitlaat in de rubbers hangt in het deel onder de uitlaat grotendeels verdwenen is.....
Zal toch geen verbeterpunt van de x70 zijn..... :eusa_snooty:

Die beugels zijn inderdaad een zwak punt. De uitlaat zelf gaat normaal gesproken niet kapot.

Er zijn beugels te koop om het weer te repareren. Ik dacht dat Nordicar of estateservices daar het goedkoopst mee zijn.

VolvoDeMio

#168
Citaat van: macdriver op 23-03-2010 13:23:19
dus je uitlaat staat nu mooi recht ;D
Scheef....uit het midden.....maar evenwijdig aan de straat!  8)




Citaat van: elianmars op 23-03-2010 13:40:25
Die beugels zijn inderdaad een zwak punt. De uitlaat zelf gaat normaal gesproken niet kapot.

Er zijn beugels te koop om het weer te repareren. Ik dacht dat Nordicar of estateservices daar het goedkoopst mee zijn.
Déze beugels...? (edit: stalen staaf linksboven...autofocus was afgeleid door bandbak)




volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.


Piere

Toch naar beneden gericht? :P

Die beugel was by onze 850 ook afgebroken... Heb ik er gewoon weer aangelast, lost-ie weer, dan las ik'm terug vast :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

VolvoDeMio

Citaat van: Piere op 23-03-2010 17:37:18
Toch naar beneden gericht? :P
Ja, was de bedoeling om eerst en foto te posten waarbij deze omhoog gericht was, maar ik vond dat ik lang genoeg op straat gelegen had.
Boren, boren, slijpen, hamer met beitel, slijpen.....eraf!.....ooh nog een buis om de uitlaat heen, slijpen, hamer met beitel, slijpen.....eraf..... :eusa_wall:


Citaat van: Piere op 23-03-2010 17:37:18
Die beugel was by onze 850 ook afgebroken... Heb ik er gewoon weer aangelast, lost-ie weer, dan las ik'm terug vast :)
Dat was ook mijn eerste gedachte, zeker nu ik een zelfdimmende lashelm heb!  :eusa_dance:


Verder vandaag olie en oliefilter vervangen.
Voor de zekerheid; olie voelde nog goed aan met de niet-wetenschappelijke wrijftest tussen duim en wijsvinger/middelvinger.
En, wat dacht je wat.....het onderste boutje waarmee de kunststof lekgoot onder het oliefilter vast hoort te zitten ontbrak......gelukkig heb ik inmiddels een royaal gesorteerd  (uhhh, ongesorteerd) magazijn.
Oh ja, bij de aftapplug was geen aluminium ringetje gebruikt maar een koperen.
Kan vast geen kwaad, maar waarom nou niet origineel.

Met een schuin oog nog naar de subframebevestiging gekeken, maar die lijkt fatsoenlijk vast te zitten. Helaas geen tijd om alles goed na te lopen. Ander keertje.

Tenslotte was het een genot om met een automaat de mini-bruggen op te rijden. Ik hed er wat vrees voor, maar ging als vanzelf.
Oh ja, er achter gekomen dat mijn handrem niet sterk genoeg is en gesteld moet worden. Had al het vermoeden dat een van de twee niet werkte.

thuur

Citaat van: VolvoDeMio op 23-03-2010 13:11:15
Zal toch geen verbeterpunt van de x70 zijn..... :eusa_snooty:

Klopt. Dat is ongewijzigd overgenomen van de 850.


Gr :D

Gunnar

Met wat staalwol en koperpoets maak je dat eindstuk best mooi glimmend.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

VolvoDeMio

Citaat van: Gunnar op 23-03-2010 23:02:05
Met wat staalwol en koperpoets maak je dat eindstuk best mooi glimmend.
Binnenkort eens proberen!

Enuhhh...vermogen heeft ie genoeg!  :eusa_dance:
Zeer content met de software.
Langzamerhand laat ik hem eens wat vaker uit.
Verbruik lijkt ook aanmerkelijk minder.

VolvoDeMio

Citaat van: VolvoDeMio op 22-03-2010 23:01:24
Waar ik ook mijn vingers niet achter kan krijgen zijn de remmen.
Toen ik hem kocht had ie drie maanden stil gestaan, en bij het remmen voelde je een lichte trilling die te verklaren leek door wat roestvorming.
Inmiddels ongeveer 2500 km verder worden die trillingen erger.
De schijven die erop zaten zijn nieuw en glimmen aan alle kanten.
Als ik rem trekt ie iets naar rechts en het stuurwiel verdraait ook iets.
Geen speling aan de wielophanging kunnen vinden (al ben ik daar geen expert in).
Het vreemde is dat als ik licht rem je een behoorlijke trilling voelt (linksvoor?) en rem je krachtiger dan is die trilling soms sterker en soms juist minder sterk....schiet mij maar lek.
Af en toe hoor ik een kloink-geluid (linksvoor?) en daarna remt ie zonder trilling!

Ik heb vele topics over trillingen gelezen, maar deze variant nog niet gezien.
Verder is het vervangen van alles tegen mijn natuur. Los van het geld weet je dan nog niet wat het geweest is, en ik lees te vaak dat vele euro's verder er niets veranderd is.
Gisteravond heeft een vriendje erin gereden die scherp is op geluiden en trillingen.
Hij had meteen het idee dat het van achteren kwam en inmiddels zou me dat niet verbazen.

Bij die testrit ook een aantal keren heel hard geremd. Daarna heeft de auto een paar uren stilgestaan voordat ik weer naar huis ging. Bij die thuisrit voelden de remmen anders aan. Het voelt alsof je harder moet trappen om te remmen...alsof er minder bekrachtiging is...
Vandaag nog maar eens proberen.

VolvoDeMio


VolvoDeMio

Ok, de Peg's liggen er weer op.

Belangrijkste reden is de betere wegligging in lange snelle bochten terwijl nauwelijks op comfort wordt ingeleverd en nauwelijks meer afrolgeluid.

Misschien kunnen er (als voorgesteld door iemand) winterbanden om de Argo's...
Wie weet krijgen we nog een keer zo'n winter  :eusa_snooty:

Nu nog dikkere uitslagbegrenzers monteren.

macdriver

staat veel beter zo man  ;D
en je uitlaatje ook weer netjes  ;D :eusa_clap: